صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
کد خبر: 11775
گزارشگر: 213
۹۲۴
۰
۰
۳
فقدان عباس معروفی، نویسنده و ناشر معروف ایرانی

درگذشت روزنامه نگار خوش‌آوازه

درگذشت روزنامه نگار خوش‌آوازه
عباس معروفی، نویسنده و ناشر دور از وطن که در سال‌های اخیر از بیماری سرطان رنج می‌برد، در ۶۵ سالگی درگذشت.

به گزارش آسیانیوز، «خانه هدایت برلین» صبح پنج‌شنبه، ۱۰ شهریور، خبر داد که عباس معروفی، نویسنده و ناشر در تبعید که در سال‌های اخیر از بیماری سرطان رنج می‌برد، در ۶۵ سالگی درگذشت.
عباس معروفی شهریور ۱۳۹۹ نخستین بار از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و در چند ماه اخیر خبرها از وخامت حال او حکایت داشت.
 معروفی از شاگردان هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو بود که رمان «سمفونی مردگان» (۱۳۶۸) او باعث شهرتش در عرصه ادبیات شد، رمانی که هنوز از پرتیراژترین رمان‌های فارسی است که داخل ایران منتشر می‌شود.
عباس معروفی همچنین مدیرمسوول مجله ادبی توقیف شده «گردون» به سردبیری اسماعیل جمشیدی در ایران  بود و به دلیل انتشار برخی دیدگاه ها در  آن نهایتاً مجبور به مهاجرت به آلمان شد.

چاپخانه و نشر گردون همچنین بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب از نویسندگان خارج از ایران منتشر کرد.
امسال نیز ششمین نمایشگاه کتاب «تهران بدون سانسور» همزمان با نمایشگاه کتاب تهران در «خانه هنر و ادبیات هدایت» و با حضور عباس معروفی برگزار شد.

معروفی سال ۹۹ از ابتلای خود به سرطان غدد لنفاوی خبر داده بود./

https://www.asianews.ir/u/843
اخبار مرتبط
پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وجود ارتباط میان ضارب سلمان رشدی با سپاه پاسداران و سپاه قدس،سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی این گزارش‌ها را تکذیب کرد.
ضارب سلمان رشدی روز شنبه در جریان حضور در دادگاه اتهاماتش را نپذیرفت و خود را «بی‌گناه» دانست!؛ این در حالی است که آتیش تاسیر، نویسنده، شامگاه شنبه در توئیتی نوشت که رشدی «از زیر دستگاه تنفس مصنوعی خارج شده و صحبت می کند.
سلمان رشدی قبل از شروع سخنرانی در موسسه شاتاکوا در غرب ایالت نیویورک، هدف حمله مهاجم مسلح به چاقو قرار گرفت؛ براساس گزارش آسوشیتدپرس وی در نشست ادبی وزمانی که مدیر برنامه در حال معرفی رشدی بود، مرد مهاجم در مقابل چشم شرکت‌کنندگان به جایگاه سخنرانان حمله کرد.
احمد گلشیری، مترجم آثار ادبی، پس از یک دوره بیماری شامگاه دوشنبه، ۱۰ مرداد، در ۷۶ سالگی درگذشت که سیامک گلشیری فرزند وی این خبر را تایید کرد.
احمد مهدوی دامغانی، نویسنده و محقق پیشکسوت، در ۹۵ سالگی درگذشت.
پرویز قاضی سعید از نویسندگان عامه‌پسند ایران در سن خوزه ایالت کالیفرنیا رخ درگذشت؛ حدود ۵۰ عنوان کتاب او بارها تجدید چاپ شدند.
یاسین قاسمی بجد، نویسنده جوان با انتقاد شدید از وضعیت ممیزی و رد مجوز سه کتابش در دولت جدید به آسیانیوز گفت: هر بار کتاب هایم را برای اخذ مجوز به وزارتخانه می فرستم با انبوهی از اصلاحات و حذفیات مواجه می شوم، حتی برای کتابی گفتند یک فصل کاملش باید حذف شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید