صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۵
کد خبر: 11806
گزارشگر: 213
۶۵۰
۰
۰
۲
ارایه دو سهام در بازار سرمایه

جزئیات و نقدینگی لازم برای دو عرضه اولیه جدید در بورس

جزئیات و نقدینگی لازم برای دو عرضه اولیه جدید در بورس
روز دوشنبه ۱۴ شهریور، ۲۲۸ میلیون سهم معدل ۶ درصد از کل سهام شرکت صنایع گلدیران با نماد «گلدیرا۱» با روش حراج و روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۶۰ میلیون سهم معادل ۶ درصد از کل شرکت پخش رازی با نماد «درازی۱» به روش ثبت سفارش به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی رسید و افت کمتر ۰٫۲۱ درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۲۲۸ میلیون سهم معدل ۶ درصد از کل سهام شرکت صنایع گلدیران با نماد «گلدیرا۱» با روش حراج عرضه خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم خواهد بود و قیمت مبنا ( کف قیمت) ۴۵۰ تومان تعیین شده است.(فرابورس)

روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۶۰ میلیون سهم معادل ۶ درصد از کل شرکت پخش رازی با نماد «درازی۱» به روش ثبت سفارش به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی برابر با ۳ میلیون سهم با قیمت مبنای یک هزار ۶۶۸ تومان خواهد بود. دامنه قیمت در ثبت سفارش از ۱۴٬۳۴۵ ریال تا ۱۹٬۰۱۵ ریال خواهد بود.(بازار سرمایه)

این دو عرضه اولیه می‌تواند نقدینگی و اعتماد جدید وارد بورس کند.

به نقل از تجارت نیوز، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد به منظور تشویق سرمایه‌گذاری و توسعه بخش‌های تولیدی، شرکت‌هایی که تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران پذیرفته شده باشند. در صورتی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان همان سال، سود تقسیم نشده سال مالی قبل آنان به حساب سرمایه منتقل شود، افزایش سرمایه صورت پذیرفته مشمول نرخ صفر مالیاتی است.(سنا)

این موضوع می‌تواند بازدهی شرکت‌های بورسی را افزایش دهد و گردش پول نیز در بازار سرمایه افزایش می‌یابد./


https://www.asianews.ir/u/84x
اخبار مرتبط
در حال حاضر برخی موارد عرضه‌ اولیه پس از مجوز سازمان، توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشف قیمت می‌شود و سهامدار می‌تواند با قیمتی که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای کشف کرده‌اند، سهام را خریداری کنند.
سرپرست مدیریت پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: برای انجام ۱۶ عرضه اولیه برنامه‌ریزی شده است.
بر اساس آخرین اطلاعیه فرابورس قرار است روز چهارشنبه این هفته یعنی ۱۱ خرداد ماه سهام شرکت فرانسوز یزد با نماد کایزد۱ به روش حراج وارد فرابورس شود.
زمان پنجمین عرضه اولیه بازار سرمایه مشخص شد و روز چهارشنبه ۲۸ ادریبهشت ماه سهام شرکت سیمان آبیک با نماد سابیک در بورس عرضه خواهد شد.
سهام شرکت داروسازی دانا به روش ثبت سفارش در فرابورس «عرضه اولیه» می شود.
نخستین عرضه اولیه سال ۱۴۰۱ روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت با نماد «آسیاتک» ارایه می شود.
نخستین عرضه اولیه های سال جدید در فرابورس عرضه می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید