صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۴
کد خبر: 11821
گزارشگر: 306
۳۰۵
۰
۰
۱
مدیر عامل مجتمع کاریزبوم یزد در جمع اصحاب رسانه خبرداد

کاریزبوم ۲۵ درصداز هزینه انتقال آب به یزد را تامین خواهد کرد/ متعهد به تامین ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین لوله خط انتقال خرسان هستیم

کاریزبوم ۲۵ درصداز هزینه انتقال آب به یزد را تامین خواهد کرد/ متعهد به تامین ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین لوله خط انتقال خرسان هستیم
یزد - مدیر عامل موسسه کوثر با بیان اینکه : فروش اراضی کوثر موسوم به کاریزبوم نمی‌تواند تمام هزینه های انتقال منابع آبی به یزد را تامین کند تصریح داشت : کاریزبوم تنها بخشی از منابع را تا حدود ۲۵ درصد تامین می کند و مسئولان استان برای تامین بخشهای دیگر این هزینه‌ها طرحهای دیگری از جمله واگذاری معدن به این امر را دنبال می‌کنند

آسیانیوز / یزد ؛ غلامرضا منتظری پس از بازدید میدانی خبرنگاران از برخی بخشهای محل مجتمع فرهنگی تفریحی کاریزبوم از جمله تصفیه خانه فاضلاب، مسیلهای واقع شده در مجموعه و زیرگذر در حال ساخت ورودی آن در جمع خبرنگاران حاضر و با اشاره به طرحهای انتقال آب در دستور کار استان خاطرنشان کرد: یکی از طرحهای استان در این رابطه اجرای خط انتقال آب از منطقه خرسان به طول ۴۰۳ کیلومتر است که طی ۱۰ سال گذشته تنها ۶۳ کیلومتر آن اجرا شده ولی برآورد نیاز اعتباری امروز اجرای ۳۶۰ کیلومتر باقیمانده این طرح ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

 وی افزود : ما امسال متعهد به تامین ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید ورق جهت تامین لوله خط انتقال خرسان هستیم.

وی اجرای  طرح خط انتقال آب از دریای عمان  را  ازدیگر طرحهای آبرسانی به استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر رایزنی‌هایی از سوی استاندار محترم با مسئولان کشوری برای واگذاری درامد یک معدن جهت اجرای خظ انتقال انجام شده و همزمان رایزنی هایی برای مشارکت استان اصفهان برای اجرای این خط در قبال اختصاص سهمی از آب انتقالی به این استان در حال انجام است.

مدیر عامل موسسه کوثر میزان آب تخصیصی خط انتقال آب دریای عمان را ۲۵۰ میلیون مترمکعب ذکر کرد و گفت: در صورت مشارکت استان اصفهان قرار است نیمی از آب به استان یزد ۵۰ درصد اختصاص و نیمی دیگر به اصفهان تخصیص یابد.

منتظری با اشاره به انتظار موسسه کوثر از رسانه‌ها برای ایجاد و تقویت همفکری و همدلی در استان و مطالبه‌گری جهت سوق دادن مسئولان استان به سمت عکس‌العمل مثبت در این حوزه سوق دهد، عنوان کرد: تا قبل از دوره جدید کلیه قطعات فازهای اول و دوم کاریزبوم و حتی قطعات ذخیره‌سازی شده در این فازها به تعداد جمعاً بیش از ۱۲۰۰ قطعه و بخشی از مجموعه‌های تجاری واگذار شده بود که از محل فروش این اراضی براساس گزارشهای ارائه شده ۳۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده که ۴۵ درصد آن برای تامین آب استان و مابقی جهت تامین زیرساختهای مجموعه هزینه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی متفاوت برای واگذاری اراضی فاز سوم مجموعه، ابراز کرد: براساس شیوه جدید، مشاور طرح طبق ضوابط و براساس نیازها و طرح‌های ارائه شده، ابعاد و قیمت زمین جهت واگذاری تعیین و در جریان آن، اهلیت افراد را نیز مد نظر قرار می گیرد.

مدیر عامل موسسه کوثر در بخش دیگری از سخنان خود به  اتفاقات ناگوار و آزاردهنده شکست لوله پساب ورودی به مجموعه پرداخت و گفت: این اتفاقات به عت سهل‌انگاری در هنگام حفاریها شکل گرفت ولی با تلاش شبانه‌روزی همکاران مرتفع شد.

منتظری از متعهد شدن کوثر برای تامین ۳۰ میلیارد تومان هزینه ساخت مخزن آب شحنه در سال جاری خبر داد و گفت: در این رابطه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و ۱۰ میلیارد تومان آن نیز هفته آینده و  باقیمانده نیز در ادامه واریز خواهد شد.

منتظری بیان کرد :علاوه بر این برنامه‌های دیگری برای تامین درآمدهای بیشتر در حال مطالعه است که از آن جمله می‌توان به ایجاد صنایع های‌تک ایجاد خط لوله اسپیرال و نیز لوله جی‌.آر.‌پی در استان و همچنین ایجاد کارخانه تولید فیلترهای آب شیرین‌کن احتمالا در خارج از استان اشاره کرد.

این مقام مسئول در مورد اقدامات صورت گرفته طی دوره جدید مدیریت، اظهار کرد: گازرسانی مجموعه که تاکنون ۹۰ درصد مالکان هزینه آن را واریز کرده‌اند، مطالعه و تعیین پیمانکار برا اجرای زیرگذر ورودی مجموعه با توجه به تردد بالا محور یزد – تفت به خصوص در ایام تعطیل و رایزنی با نیروی انتظامی برای استقرار ایستگاه پلیس با توجه به مباحث امنیتی و دستگیری تعداد هشت سارق در منطقه، از جمله این اقدامات بوده است.

منتظری گفت : موضوع کمبود برق در آینده با توجه به فعالیت بخش‌های تجاری نیز مورد مطالعه قرار گرفته و در این راستا ایجاد پست برق منطقه در حال مطالعه برای انجام مناقصه است.

مدیر عامل موسسه کوثر خاطرنشان کرد: پیگیری اراضی دو هزار هکتاری در میبد را نیز برای واگذاری به بخش صنعت در دستور کار قرار داریم که در این رابطه استعلام‌های لازم در حال انجام است و امیدواریم منابع مالی مناسبی را از این طریق برای تامین هزینه اجرای خطوط انتقال آب تامین شود.

شایان ذکر اینکه در پایان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد .

سید محمد جواد عرفانفر

 

کاریزبوم ۲۵ درصداز هزینه انتقال آب به یزد را تامین خواهد کرد/ متعهد به تامین ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین لوله خط انتقال خرسان هستیم  ، غلامرضا منتظری مدیر عامل موسسه کوثر یزد

 

https://www.asianews.ir/u/85c
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید