صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۸
کد خبر: 11865
گزارشگر: 2
۱۱۱۶
۰
۰
۵
قبل از خرید vps باید بدانید ;

نکاتی که ندانستن آن‌ها هنگام خرید سرور مجازی خطرناک است

نکاتی که ندانستن آن‌ها هنگام خرید سرور مجازی خطرناک است
خرید سرور مجازی برای کاربرانی که قصد استفاده از آن را دارند، همواره حاوی نکات مهمی بوده است، از این رو در این مقاله سعی کردیم به نکاتی کلیدی اشاره کنیم که قبل از خرید vps باید بدانید. با ما باشید تا به بررسی آن‌ها بپردازیم.

سرورهای مجازی امروزه به یکی از اعضای کوچک خانواده بزرگ اینترنت تبدیل شده است. خرید سرور مجازی برای کاربرانی که قصد استفاده از آن را دارند، همواره حاوی نکات مهمی بوده است که نداستن این نکات اغلب پیامدهای منفی در پی خواهد داشت. از این رو در این مقاله سعی کردیم به نکاتی کلیدی اشاره کنیم که قبل از خرید vps باید بدانید. با کمک این نکات خرید بهترین سرور مجازی برای شما آسان خواهد بود. پس با ما باشید تا به بررسی آن‌ها بپردازیم.

 

حافظه یا رم

 

میزان حافظه یا رم سرور یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید. میزان حافظه کاملا به شما و میزان فعالیت شما بستگی دارد. تا چه اندازه با آن کار می‌کنید؟ به چه میزان حافظه‌ای برای فعالیت خود احتیاج دارید؟ پاسخ به این سوالات تعیین کننده میزان حافظه مورد نیازتان است. توجه داشته باشید که اندازه حافظه ارتباط مستقیمی با قیمت نهایی دارد. بنابراین اگر میزان حافظه زیاد را انتخاب می‌کنید، قیمت نیز به نسبت آن افزایش پیدا می‌کند. اما اگر اطلاع دقیقی از این موضوع ندارید، نگران نباشید. زیرا معمولا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات می‌توانند حافظه مناسبی با توجه به سطح فعالیتتان به شما پیشنهاد دهند.

 

سیستم عامل‌ ویندوز است یا لینوکس؟

 

هر کدام از این سیستم عامل‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه آن‌ها را عنوان می‌کنیم.

ظاهر گرافیکی: سرور مجازی ویندوز معمولا با کمک GUI که رابط کاربری شبیه به ویندوز به وجود می‌آورد، کار می‌کند. این نوع برای کسانی که مبتدی هستند بسیار مناسب است. بنابراین برای تریدرها، گیمرها و کسانی که قصد وبگردی دارند انتخاب درستی است. لینکوس معمولا فاقد رابط کاربری گرافیکی بوده و با کمک command line فعالیت می‌کنند. البته روی سیستم‌های لینوکس هم می‌توان رابط‌های کاربری مناسبی راه‌اندازی کرد تا استفاده از آن‌ آسان‌تر شود.
• زبان برنامه نویسی: زبان مورد استفاده در برنامه نویسی هنگام خرید سرور مجازی مهم است. زیرا معمولا کسانی که با زبان‌های PhP و Perl و سی برنامه‌نویسی می‌کنند، لینوکس را به‌کار می‌گیرند و همینطور افرادی که با زبان‌های ASP ASP کار می‌کنند، سیستم عامل ویندوز بیشتر به کارشان می‌آید.
• دیتابیس: از دیتابیس‌های متفاوتی برای سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز استفاده می‌شود. اما به طور کلی MySQL برای لینوکس و SQL Server برای ویندوز بیشترین کاربرد را دارد.
• اتصال: معمولا اتصال در سیستم عامل ویندوزی با کمک پروتکل FTP صورت می‌گیرد اما اگر از سیستم مجازی لینوکس استفاده کنید این اتصال با پروتکل‌های SSH اتفاق می‌افتد.
• امنیت: به طور کلی کارشناسان معتقدند که امنیت در سیستم لینوکس بیشتر از سیستم عامل ویندوز است. این بدان دلیل است که نرم‌افزارهای مربوط به سیستم عامل ویندوز معمولا در ایران کرک می‌شوند. بنابراین دچار باگ امنیتی هستند. اما در لینوکس این اتفاق نیفتاده و باگ‌های نرم‌افزارها شناسایی و برطرف شده است. بنابراین اگر به دنبال امنیت بیشتر هستید سیستم عامل لینوکس انتخاب مناسب‌تری است.

 

پردازشگر یا CPU

 

قدرت پردازشگرها از جمله نکات مهم است. اگر به دنبال پردازشگر خیلی قوی با عملکرد پرقدرت هستید باید این مسئله را قبل از خرید متذکر شوید و به دنبال گزینه‌ای بگردید که قدرت پردازش بالاتری داشته باشد.

فضای SSD: این مورد تاثیر بسیار زیادی روی سرعت دارد. این گزینه را باید با توجه به میزان فضای ذخیره‌سازی خود انتخاب کنید.

 

میزان اعتبار شرکت خدمات‌دهنده

 

از کدام شرکت خرید انجام می‌دهید؟ قبل از بررسی تمامی نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم، باید به میزان اعتبار شرکت توجه داشته باشید.

خرید vps

• پشتیبانی ۲۴ ساعته: معمولا معتبرترین شرکت‌ها پشتیبانی قوی از مشتری خود انجام داده و سعی می‌کنند او را راضی نگه دارند. پشتیبانی 24 ساعته از کاربر باعث می‌شود تا او با خیال آسوده‌تری از خدمات مربوط استفاده کند. زیرا در هر زمان از شبانه‌روز که مشکل ارتباط با Server رخ داد می‌تواند با شرکت تماس حاصل نماید. البته معمولا شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات خیلی کم با مشکل قطعی یا کندی سرعت مواجه می‌شوند.
• پشتیبانی سریع: نکته مهم دیگر هنگام خرید سرور مجازی این است که مطمئن شوید شرکت مورد نظر مشکل شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع می‌کند. زیرا هر گونه تاخیر در روند بررسی مشکلات مشتری می‌تواند تا حد زیادی به ضررش تمام شود.
• نصب و راه‌اندازی سریع: فرض کنید که شما قصد دارید نوع مجازی آن را خریداری کنید، اما نصب آن با کندی بسیار زیادی صورت می‌گیرد. در اولین نگاه باید به ضعف قدرت نرم‌افزاری شرکت مربوطه شک کنید. بنابراین به این نکته نیز علاوه بر سایر نکات توجه ویژه داشته باشید.
• مدیریت آسان: بهترین انتخاب نوعی است که مدیریت آن ساده بوده و دسترسی به تمامی امکانات موجود را به آسانی در اختیار مشتری قرار می‌دهد. حتی در برخی موارد بعضی از شرکت‌ها برای کاربر خود امکان استفاده از ربات‌های تلگرامی را فراهم می‌کنند تا بدون نیاز به پنل کاربری بتواند از آن‌ها استفاده کند.
• ارائه شرایط مختلف: مدت زمانی که به این سیستم نیاز دارید چقدر است؟ کدام امکانات را انتخاب کرده‌اید؟ برای رفع نیازهای متفاوت مشتریان هنگام خرید باید شرکت ارائه‌دهنده پلن‌های مختلفی را ارائه دهد. هر چه پلن‌های شرکت متنوع‌تر باشند، امکان رضایت و جذب مشتری بیشتر است. بنابراین مجموعه‌ای را انتخاب کنید که با پیشنهاد پلن‌های متفاوت، دست شما را برای انتخاب باز بگذارد.
• امکان طراحی پلن سفارشی شده: در برخی مواقع ممکن است مشتری پلنی متفاوت از پلن‌های از پیش تعیین شده را انتخاب کند. یک شرکت قوی ارائه دهنده خدمات به خوبی می‌تواند در این گونه موارد پلن مورد نظر را در اختیار مشتری قرار دهد.
• دسترسی در ایران یا کشورهای دیگر: هنگام خرید سرور مجازی به این نکته توجه داشته باشید که سرویس‌دهنده می‌تواند به شما این امکان را بدهد که از ایران برای خرید آن‌ها در سایر نقاط دنیا اقدام کنید؟ در صورتی که خدمات‎دهنده این شرایط را فراهم نکند، مجبور هستید از سرویس‌های پیشنهادی فروشنده استفاده کنید.

سرور مجازی

خدمات اضافه برای خرید

 

هنگام خرید در برخی از شرکت‌ها شاهد این موضوع خواهید بود که در کنار فروش سرورهای مجازی امکانات اضافه‌تری نیز ارائه می‌دهند. برای مثال می‌توان به امکاناتی نظیر فضای ذخیره‌سازی، بک آپ‌گیری اشاره کرد. البته برخی از شرکت‌ها به مشتریانشان خدمات یک روزه رایگان نیز می‌دهند.

 

خرید سرور مجازی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

 

حال که با نکات مهم هنگام خرید سرور مجازی آشنا شدید، شاید از خود سوال کنید که آیا نیاز به خرید چنین موردی را دارید یا خیر؟ در ادامه به فعالیت‌هایی اشاره می‌کنیم که در آن‌ها این خرید یک ضرورت به حساب می‌آید.

 

وضعیت امنیت در سایت شما چگونه است؟

 

اگر می‌خواهید نظارت بیشتر و دقیق‌تری روی وبسایت خود اعمال کنيد می‌توانید به فکر خرید یک سرور مجازی باشید. هنگامی که از خدمات میزبانی ابری استفاده می‌کنید، به علت مشترک بودن فضای ذخیره‌سازی ممکن است امنیت کافی برقرار نشود. حتی در برخی از مواقع امکان دارد یک سایت با اضافه کردن بار باعث کندی در سایت‌های مجاور شود. اما در سرورهای مجازی این اتفاق رخ نمی‌دهد و شما می‌توانید مدیریت صفر تا صد را در دست گرفته و برای خود فضایی اختصاصی داشته باشید. البته توجه کنید که در این سیستم‌ها
وظیفه تامین امنیت به طور مستقیم بر عهده مدیران وبسایت خواهد بود. بنابراین قبل از استفاده میزان دانش و مهارت خود را در این زمینه بالا ببرید. در غیر این صورت بهتر است یک مدیر وبسایت حرفه‌ای را درکنار خود داشته باشید تا این وظایف را بر عهده وی بگذارید.

 

میزان حجم ترافیک وبسایت شما چقدر است؟

 

اگر وبسایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و وبسایت، ترافیک بالایی ندارد بهتر است از همان فضای ابری استفاده کنید. اما اگر متوجه افزایش بازدید از سایت و افزایش مخاطبان آن شدید بهتر است به فکر خرید سرور مجازی باشید. توجه کنید که بعد از اجرای کمپین‌ها و تبلیغات افزایش مخاطبان سایت قابل پیش‌بینی است.

 

سرعت وبسایت شما چقدر است؟

 

فضای ابری معمولا برای وبسایت‌هایی که از فضای ذخیره‌سازی یا رم بالایی استفاده می‌کنند، گزینه خوبی نیست. بنابراین در صورتی که وبسایت شما در حال رشد است و هر روز به محتوای آن می‌افزایید، زمان لود وبسایت بسیار زیاد خواهد شد. این اتفاق به این معنی است که شما باید میزان ظرفیت وبسایت خود را افزایش داده و به فکر خرید یک سرور مجازی باشید.

VPS

کلام آخر

 

امروزه میزان استقبال از سرورهای مجازی بسیار زیاد شده است. اما آیا خرید آن‌ها ضرورت است؟ برای چه فعالیت‌ها و چه اقداماتی می‌بایست نوع را مجازی بخریم؟ اگر صاحب یک وبسایت هستیم چه زمانی باید اقدام به خرید آن کنیم؟ در این مقاله سعی کردیم به این سوالات پاسخ دهیم. علاوه بر آن نکات مهمی را که هر فردی قبل از خرید سرور مجازی باید بداند، نیز گوشزد کردیم. با دانستن این نکات می‌توانید بهترین خرید و همچنین بهترین پلن را انتخاب کنید. علاوه بر این با کمک نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید یک شرکت معتبر ارائه‌دهنده خدمات را برگزینید.

https://www.asianews.ir/u/86k
اخبار مرتبط
مایکروسافت که قریب به نیم قرن بر جایگاه قدرت در میان بزرگان تکنولوژی تکیه زده سال 2021 را با عرضه انبوهی از محصولات پشت سر گذاشته و با دستی پر قدم به سال 2022 گذاشته در مطلب پیش رو تلاش شده تا نگاهی گذرا به برخی محصولات مایکروسافت برای سال 2022 داشته باشیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید