صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۲:۰۰
کد خبر: 11881
گزارشگر: 213
۵۶۸
۰
۰
۲
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی توضیح داد

جزئیات اصلاح و واریز حقوق بازنشستگان بعد از ۲۰ شهریور

جزئیات اصلاح و واریز حقوق بازنشستگان بعد از ۲۰ شهریور
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به صدور احکام جدید بازنشستگان گفت حقوق آن‌ها پس از اصلاح، از روز ۲۰ شهریور پرداخت خواهد شد.
به گزارش آسیانیوز، قرار است حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی «پس از اصلاح، از ۲۰ شهریور پرداخت شود»


مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به صدور احکام جدید بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر، گفت حقوق آن‌ها پس از اصلاح، از روز ۲۰ شهریور پرداخت خواهد شد.

آن‌طور که میرهاشم موسوی گفته است، این اصلاح براساس مصوبه شورای عالی کار انجام شده و شامل افزایش ۳۸ درصدی حقوق، به علاوه ۵۱۵ هزار تومان، است.

او افزود که منابع این پرداختی‌ها تامین و پرداخت مابه‌التفاوت پنج ماه قبل نیز برنامه‌ریزی شده است.

قرار است نحوه پرداخت این مبالغ به زودی اعلام شود.

دولت ابراهیم رئیسی ۱۵ خرداد امسال با نادیده گرفتن مصوبه شورای عالی کار،‌ دستور داد که حقوق ۷۰۰ هزار بازنشسته تامین‌اجتماعی غیرحداقل‌بگیر تنها ۱۰ درصد افزایش یابد که این تصمیم اعتراض‌ گسترده بازنشستگان را به دنبال داشت.

اعتراضات به اندازه‌ای گسترش یافت که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، هم با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد و خواستار افزایش بیشتر حقوق آن‌ها مطابق با رأی شورای عالی کار شد.

در نهایت،‌ دولت عقب‌نشینی کرد و تصمیم‌گیری در این مورد را به هیات امنای سازمان تامین اجتماعی سپرد. این هیات نیز رای به اجرای مصوبه شورای عالی کار داد./
https://www.asianews.ir/u/86z
اخبار مرتبط
دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: افزایش حقوق کارمندان و مزایای آنها بر اساس ماده ۱۲۵ این قانون و مطابق با میزان تورم صورت می گیرد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان براساس قوانین جزء لاینفک خواسته‌های بازنشستگان است.
یک عضو خانه کارگر از اجرایی شدن ۲۵ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان سال خبر داد.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه حقوق شهریور بازنشستگان عزیز بر مبنای احکام جدید پرداخت می‌شود، درباره واریز مابه‌التفاوت ماه‌های قبل توضیحاتی داد.
رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: از امروز ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ تا سوم شهریور ماه وام بازنشستگان پرداخت خواهد شد.
حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با اشاره به تبعیض‌ها در زمینه توجه دولت به حقوق افراد دولتی و غیر دولتی گفت: اقدام ارگان‌های دولت در این پیشنهاد مطلب جدیدی برای ما نیست زیرا ما در مجموعه خانه کارگر سند قانون بودجه ۱۴۰۱ را مشاهده کرده بودیم و می‌دانستیم دولت در نهایت این برنامه را دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید