صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۴:۵۵
کد خبر: 11911
گزارشگر: 213
۱۰۲۳
۰
۰
۲
تازه ترین تحقیقان درباره جوان ماندن همیشگی

دیگر «پیر» نمی شوید

دیگر «پیر» نمی شوید
جورج چرچ، زیست‌شناس و متخصص ژنتیک، با اشاره به جدیدترین مطالعات درباره جوان ماندن گفت: هدف ما جوانی و عدم ابتلا به بیماری‌ها است؛ به این ترتیب شما در سنی که معمولا سالم می‌بودید، در صورتی‌ که در اثر بیماری خاصی نمیرید، جوان باقی می‌مانید.»
به گزارش آسیانیوز، دانشمندان چینی از طریق ژن‌درمانی روند پیری را کُند می‌کنند.

ویروس‌ها برای تولید پروتئین‌هایی که برای تکثیر آن‌ها ضروری است، از سازوکار پروتئین‌سازی سلول‌ها سوء‌استفاده می‌کنند. تعویض برخی از دستورالعمل‌های اضافی یا خلاص شدن از آن‌ها، این امکان را به دانشمندان می‌دهد که یک سد محافظ در برابر انتقال ژن ویروسی بسازند که در میزبان مقاومت ایجاد می‌کند.

البته بیماری‌های ویروسی تنها بیماری‌هایی نیستند که انسان‌ها به آن مبتلا می‌شوند. همواره و بیش از پیش، چنین پنداشته می‌شود که پیری و بیماری‌های همراه آن، نشان‌دهنده یک برنامه تکاملی خاص گونه‌ای است. این یکی از محرک‌های اصلی بیماری و مرگ در انسان است و با مجموعه‌ای از علائم قابل مشاهده اختلال در عملکرد مشخص می‌شود.

چرچ می‌گوید: «هدف ما جوانی و عدم ابتلا به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن است. به این ترتیب شما در سنی که معمولا سالم می‌بودید، در صورتی‌ که در اثر بیماری خاصی نمیرید، جوان باقی می‌مانید.»

او و همکارانش از طریق ارائه دستورالعمل‌های ژنتیکی برای ساخت پروتئین‌هایی که می‌توانند در خون به بافت‌های متعدد بروند و در نهایت، [فرایند] پیری سگ‌ها را کند کنند، به برخی از این نشانه‌های پیری می‌پردازند.

اگرچه پروتئین‌ها وارونگی سنی [یا معکوس شدن فرایند پیری] را قبلا در موش‌ها نشان داده‌اند، دوستان سگ ما مدل‌های بسیار خوبی برای بررسی تاثیرات آن‌ها به‌شمار می‌روند، زیرا سگ‌ها در معرض [عوامل] محیطی مشابه انسان‌ها قرار دارند – و نیز به این دلیل که ما بسیار به آن‌ها اهمیت می‌دهیم.

او امیدوار است که این درمان جدید را نخست به مثابه یک محصول دامپزشکی منتشر کند و ممکن است به زودی به آزمایش‌های بالینی روی انسان منجر شود.

ایندیپندنت نوشت پروژه ژنوم انسانی و پروژه‌های به جا مانده از آن، زمینه ایجاد امکانات بی‌شماری را در ریشه‌کن کردن بیماری‌ها و ارتقای طول عمر و پوشش سلامتی را - بدون شک شماری از بنیادی‌ترین و دگرگون‌کننده‌ترین پژوهش‌های علمی عصر ما- فراهم کرده است.

مصاحبه با دکتر جورج چرچ، زیست‌شناس و متخصص ژنتیک در پادکست «فاند‌مای‌فیتنس» FoundMyFitness قسمت ۷۷، در یوتیوب، اپل پادکستز، یا اسپاتیفای در دسترس است./
https://www.asianews.ir/u/87v
اخبار مرتبط
انتشار تصاویر جدیدی از چهره کیم کارداشیان بازیگر جوان برای مجله Interview در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است.
اگر در روز یک فنجان چای می‌نوشید، لطفا از فنجان چای خود لذت ببرید!
مدل معروف و همسر سابق جورج بست، ستاره فوتبال، در مصاحبه با مجله «هلو» (Hello) گفت که زنان ۷۰ ساله این روزها مانند زنان ۵۰ ساله هستند و جوانی شان ماندگار است.
سدا سایان، خواننده‌ی معروف و قدیمی ترکیه پس از چند ازدواج این بار با مجری و خواننده‌ی نه چندان معروف ترک با نام چاغلار اوکتان که ۲۵ سال از او کوچکتر است، ازدواج کرد.
جنیفر لوپز در حالی به استقبال زندگی مشترک رفت که در یک اظهار نظر گفت: وقتی صحبت از زیبایی و جوانی در میان است «تاریخ انقضایی» وجود ندارد.
تام کروز در آخرین حضور خود در فیلم «تاپ گان: ماوریک»، بسیاری را با ظاهر جوان خود شوکه کرده است و طرفدارانش سعی می کنند بفهمند که او چگونه جوانی خود را حفظ کرده است.
معیاری از سلامتی می‌تواند بیش‌تر یا کمتر از سن تقویمی افراد باشد؛ ایده پزشکی سن بیولوژیکی این است که سلول‌ها و اندام‌ها دارای سنی هستند که متفاوت از سن معمولی‌ است.
کیم کارداشیان گفت قادر است مدفوع بخورد تا همیشه جوان بماند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید