صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۶
کد خبر: 11932
گزارشگر: 213
۶۶۲
۰
۰
۳
گفت و گوی آسیا با سفیر برزیل در دویستمین سالروز استقلال این کشور

توریسم؛ به روابط دو کشور کمک خواهد کرد

توریسم؛ به روابط دو کشور کمک خواهد کرد
«لودمار آگیار» سفیر برزیل در ایران در گفت و گوی اختصاصی با ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا به بهانه دویستمین سالروز استقلال برزیل، گفت: فقط با افزایش توریسم می‌توانیم به شناخت بیشتر دو کشور از همدیگر کمک کنیم.

به گزارش آسیانیوز، امسال دویستمین سالروز استقلال برزیل است. به همین مناسبت دیدار و گفت‌و‌گویی داشتیم با عالیجناب «لودمار آگیار» (Laudemar Aguiar)، سفیر برزیل در ایران که خلاصه‌ی گفت‌و‌گو را در پی می‌خوانید.

جناب سفیراین روزها 200 امین روز استقلال برزیل است. ممکن است برای ما توضیح دهید که علت نامگذاری این روز به عنوان روز ملی شما چیست؟

این روز به عنوان روزملی ما محسوب می‌شود زیرا به عنوان مهمترین روز برای استقلال کشور ما به حساب می‌آید.
برزیل تنها مستعمره پرتغال بود. در واقع این روز جشن استقلال برزیل از کشور پرتغال محسوب می‌شود.
جریان از این قرار بود که یک انقلاب سیاسی در پرتغال در سال 1820 رخ داد و خانواده سلطنتی مجبور به بازگشت شد. )پدرو( شاهزاده برزیل در برزیل ماند. مجمع پرتغال از برزیل خواست تا به شرایط مستعمره خود بازگردد.
پدرو از بازگشت خودداری کرد. در 2 سپتامبر 1822 همسر پادشاه نامه ای را برای شوهرش فرستاد که استقلال برزیل را اعلام کند که در همان روز در 7 سپتامبر او استقلال کشور برزیل را اعلام کرد وبه 322 سال سلطه استعماری پرتغال بر برزیل پایان داد.
امروزه شاهد این هستیم که روابط بسیار خوبی بین دوکشور پرتغال و برزیل برقرار است وبه طوری که امسال رییس جمهور پرتغال در جشن 7 سپتامبر ما در برزیل شرکت خواهد کرد. و ما این جشن را باهم خواهیم گرفت. پرتغال بخشی از این جشن خواهد بود.

جناب سفیر آیا مایلید که سوالات ما رو به یک باره همگی آنها را جواب بدید و یا ما تک به تک از شما سوال بپرسیم؟

 __البته من ترجیحم این است که تک به تک سوالات پرسیده شود و بعد من به آنها پاسخ دهم.
سوال ما این است که چه مراسمی در روز برزیل برای بزرگداشت این روز انجام می‌گیرد؟
__ خب اصولا ما یک مانور نظامی داریم . یک مراسم عمومی به مناسبت این جشن در یک منطقه مشخص انجام میگیرد، در عینی حال که جشن های مختلفی در داخل کشور در ایالت های مختلف و همچنین در سفارت های ما در خارج از کشور انجام می‌شود
در اینجا در ایران هم ما جشنی به مناسبت بزرگداشت این روز بزرگ داریم . البته ما تصمیم گرفتیم که بزرگداشت این روز را به خاطر احترام به جمهوری اسلامی و مقارن شدن با ماه صفر به تعویق اندازیم. ما ملت شادی هستیم ومهمانیهامون بسیار پر جنب و جوش است.

جناب سفیر سیاست خارجی شما در ارتباط با افزایش روابط تجاری بین دو کشورچیست؟

 __شما می‌دانید که ایران در طول ده سال گذشته به عنوان یکی از مهمترین مقاصد برای صادرات محصولات کشاورزی ما در منطقه خاورمیانه است. بعد از 4 سال به خاطر مشکلاتی که از کووید ایجاد شده است وزیر کشاورزی ما در فوریه امسال به ایران آمد و با وزیر جهاد کشاورزی شما آقای ساداتی نژاد ملاقات کرد که دقیقا نشان دهنده اشتیاق کشور ما برای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور است.
دو کشور دارای پتانسیل های وسیعی هستند به خصوص ما به واردات کود شیمیایی ومحصولات پتروشیمی نیاز داریم . ما در سال دیگر جشن 120 سالگی ایران و برزیل را برگزار خواهیم کرد. هفته پیش ما برای مشاوره سیاسی ویدیو کنفرانس داشتیم.
من میتوانم اظهار کنم که بعد از چین اروپا امریکا و ژاپن ایران 5 امین مقصد ما برای روابط تجاری خواهد بود.

__ میتونم سوال کنم کدام محصولات بیشتر برای صادرات ایران در نظر گرفته شده اند؟
معمولا قهوه، شکر، پنبه، گوشت وسایر محصولات برای صادرات به کشورهای خارجی از جمله ایر ان درنظر گرفته شده است. ما فرصتهای زیادی برای توسعه روابط با ایران داریم. حتی دوست داریم انواع پسته و میوه های مختلف را از ایران وارد کنیم.
ما میدانیم که از جهت ارزش محصولاتی چون نفت و محصولات پتروشیمی مسلما دارای ارزشی بالاتر نسبت به محصولاتی چون پسته و میوه و می باشند ازجمله یکی از علاقه مندیهای من انار ابادان است که دوست دارم آن را به برزیل صادر کنم. فرصت های زیادی برای مبادلات تجاری بین ایران وبرزیل وجود دارد. من فکر میکنم یکی از معضلاتی که در روابط دو کشوروجود دارد عدم شناخت دو کشور به اندازه کافی از یکدیگر است. مردم برزیل فکر میکنند که تمام کشور های خاورمیانه کاملا شبیه یکدیگرند. به همان نسبت مردم ایران نیز از برزیل اطلاعات کافی ندارند و تنها در مورد فوتبال آن میدانند و یا اینکه آن را جز امریکای لاتین حساب می کنند.

ما با افزایش توریسم می‌توانیم به شناخت بیشتر دو کشور از همدیگر کمک کنیم. البته عدم درک دو کشوراز یکدیگر به دلیل تبلیغات منفی علیه ایران نیز می‌باشد. همچنین برزیل از روابط تجاری با ایران به دلیل اقدام تلافی جویانه امریکا با احتیاط برخورد می‌کند. ما به عنوان سفارت برزیل در توسعه راوبط تجاری با ایران می‌توانیم اقداماتی از قبیل در اختیار قرار دادن تلفن و ... را انجام دهیم اما وظیفه و مسئولیت اصلی به عهده بازرگانان ایرانی وبخش دولتی می‌باشد. اگر شما در برنامه ها و همایش های مختلف شرکت نکنید اگر اجازه مقایسه محصولات خود را با دیگر محصولات به مصرف کننده برزیلی ندهید.چگونه انتظار دارید که محصول خود را بفروشید. کاری که ما انجام دادیم این است که درهمایش های مختلف در ایران از جمله مراسم اگرو فود . غیره شرکت کردیم که البته ایرانیها هم متقابل باید همین کارها را در کشوربرزیل انجام دهند و درهمایش های مختلف شرکت کنند.

البته علاوه برتبادلات تجاری تبادل آکادمیک نیز از اهمیت زیادی برخورداراست. در نهایت ما می‌بایست به نقاط مشترک یکدیگر توجه کنیم.

نظر شما درباره دیپلماسی چیست؟

دیپلماسی تعامل است و توجه به نقاط مشترک یگدیگر است. پس ما نیاز به تعامل بیشتر با یگدیگر در تما م زمینه ها و توجه به نقاط مشترک دیگر داریم.صد درصد هر کشوری دارای نقاط مثبت و منفی زیادی است و این بسیار مهم است امسال دویستمین سالگرد روز ملی برزیل است و ماامیدواریم که به کمک روزنامه آسیا بتوانیم به معرفی بهتر کشورمان و تمامی زمینه های ممکن همکاری بین دو کشور کمک کنیم.

مترجم همزمان: بهناز حکیمانه

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/88e
اخبار مرتبط
دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی اعلام کرد بازگشت سفیران دو کشور در ادامه روند عادی و مثبت شدن روابط دو کشور در یک سال گذشته است.
این روزها در راستای تسهیل شیوه‌های آموزش، در عرصه‌ی سیستم‌های آموزشی جهان آموزش الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دانشگاه‌های کانادا هم علاوه بر آموزش حضوری از آموزش مجازی استفاده می‌شود. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب تمام نکات با اهمیت و شرایط تحصیل آنلاین در کانادا را بررسی کنیم.
گفت و گوی ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا، با علی علیزاده، سفیر آذربایجان درباره روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور ایران و آذربایجان، فرآیند صدور روادید و سفرهای هوایی و زمینی و همچنین شرایط اقامت برای ایرانیان در کشور آذربایجان شکل گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید