صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 11938
گزارشگر: 2
۱۴۷۷
۱
۰
۴
تتر چیست؟

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر

آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تتر
با این‌که چندین استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا وجود دارد، اما تتر محبوب‌ترین آن‌ها است و از نظر حجم معاملات روزانه، شماره یک است و حتی از بیتکوین هم پیشی می‌گیرد. در مقاله امروز قصد داریم شما را با تتر آشنا کنیم و به روش‌های سرمایه‌گذاری در آن بپردازیم.

تتر چیست؟

 

تتر نسبت‌به ارزهای دیگری که نوسان قیمت دارند و فرازوفرود در نمودار آن‌ها مشاهده می‌شود، متفاوت است. جالب است بدانید که تتر با واحد اختصاری USDT، یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است. قیمت تتر همواره ثابت و حدود یک دلار بوده و تغییر زیادی را تجربه نکرده است.
البته در زمان‌هایی نیز ارزش تتر بیشتر یا کمتر از 1 دلار بوده است. مثلاً وقتی ارزش سایر کوین‌ها کاهش یابد، سرمایه‌گذاران دارایی خود را به تتر تبدیل می‌کنند تا سرمایه‌شان از تغییرات بازار حفظ شود. این کار باعث می‌شود که قیمت تتر افزایش یابد.
با این حال، در شدیدترین فرازوفرودهای بازار هم قیمت تتر به‌سرعت به یک دلار بازگشته و در جای خود قرار گرفته است. در هر صورت می‌توان گفت میزان نوسان قیمت تتر نسبت‌به سایر کوین‌ها بسیار کمتر است و از نوسان قیمت بازار در امان است.

 

چرا تتر بخریم؟

 

اگر شما نیز به‌دنبال دلیلی برای خرید تتر می‌گردید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

پرداخت‌ با کم‌ترین هزینه کارمزد

 

 مردم به کمک ارزهای دیجیتال از همه‌جای دنیا می‌توانند به‌سرعت و با کمترین هزینه برای یکدیگر پول بفرستند. این در حالی است که انتقال ارزهای فیات گران بوده و سرعت آن‌چنانی ندارند. همچنین کارمزد انتقال تتر صفر است. تنها هزینه پرداختی، همان هزینه تراکنش شبکه است که آن‌هم مبلغی زیر یک دلار است.

 

معاملات سریع

 

 برعکس تراکنش‌های تتر که از سرعت بالایی برخوردار هستند، استفاده از ارزهای فیات برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها ممکن است چند روز به‌طول بینجامد. می‌توانید تتر خریداری کنید و هر زمان که خواستید آن را با دیگر ارز های دیجیتال معامله کنید. به همین دلیل، اگر می‌خواهید ارز خود را به پول نقد تبدیل کنید، به‌جای فروش، آن را با تتر معامله کنید. بنابراین، جا دارد بگوییم که همین الان معامله کن! شاید هم بپرسید «آیا امکان ریزش استیبل کوین ها نیز وجود دارد؟» برای پاسخ به این سوال درباره تتر، همین مقاله را بخوانید.

ارز دیجیتال

وام‌دهی

 

در بسیاری از پلتفرم‌های ارز دیجیتال می‌توانید کوین‌های خود را به‌صورت وام به دیگران قرض دهید و سود دریافت کنید. فایده وام‌دهی با استیبل کوین‌ها این است که دیگر درمورد کاهش قیمت ارزتان نگرانی ندارید. بسیاری از صرافی‌ها در کشورهای مختلف برای ذخیره تتر بین ۶ تا ۱۲ درصد سود پرداخت می‌کنند.

 

تتر چه جایگاهی در بازار رمز ارزها دارد؟

 

در ادامه به سایر مزیت‌های ارز دیجیتال تتر که جایگاه آن را تعیین کرده‌اند می‌پردازیم.

 

تتر به تبادلات مالی سرعت می‌بخشد

 

اغلب تاجرها و بازرگانان برای نقل‌وانتقال تبادلات مالی با کمبود زمان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. به‌عبارت دیگر، نقل‌وانتقالات رایج ممکن است بین ۳ تا ۴ روز طول بکشد. اما با استفاده از تتر می‌توان این دسته از تبادلات را در کمتر از چند دقیقه انجام داد. به همین دلیل این ارز می‌تواند در آینده جایگزین مناسبی برای تبادلات کاغذی شود.

از همه مهم‌تر، این‌که در معاملات نرخ قیمت تتر نسبت‌به دیگر ارزهای دیجیتال پایدارتر است، می‌تواند مزیتی شود بر تمام ارزهای دیجیتالی که تغییرات قیمت بسیاری دارند.

 

کارمزد نقل‌و‌انتقالات تتر صفر است!

 

همه ارزهای دیجیتال دارای کارمزد مشخصی هستند. برخی ارزها برای تبادلات مالی کارمزد بیشتر و برخی کارمزد کمتری می‌گیرند. در این بازار تتر تنها ارزی است که کارمزدی دریافت نمی‌کند. به این ترتیب، می‌توان هر مقدار تتر را در بین کیف پول‌ها بدون هزینه اضافی جابه‌جا کرد.

 

تتر از ضررهای سنگین تریدرها جلوگیری می‌کند

 

اگر کمی درباره بازار کریپتوکارنسی تحقیق کنیم متوجه می‌شویم که قیمت ارزهای دیجیتال لحظه‌ای تغییر می‌کند. این تغییرات در برخی مواقع بسیار شدید هستند و موجب ضررهای زیادی برای سرمایه‌گذاران می‌شود. در این مواقع می‌توان با تبدیل کوین‌ها به تتر از ضرروزیان‌های سنگین تریدرها جلوگیری کرد.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر

 

در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر می‌پردازیم.

 

قیمت ثابت

 

یکی از ویژگی‌های ارز تتر که از خصوصیات اصلی استیبل کوین‌ها و به‌خصوص ارز دیجیتال تتر به‌شمار می‌رود، ثابت بودن قیمت آن است. همان‌طور که گفته شد، قیمت ارز دیجیتال تتر همواره یک دلار آمریکا است و هیچ نوسان قیمتی ندارد. البته باید به این نکته توجه داشت که قیمت تتر به دلار آمریکا وابسته است، اگر قیمت دلار آمریکا یک‌شبه سقوط کند و نصف شود، ارزش تتر نیز نصف خواهد شد.

 

متمرکز بودن

 

یکی دیگر از ویژگی‌های ارز تتر که باعث منحصربه‌فرد شدن USDT می‌شود، متمرکز بودن آن است. ارزهای دیجیتال به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت دارند، در حالی که تتر به‌صورت متمرکز فعالیت می‌کند؛ یعنی از سوی شرکت و نهادی کنترل و مدیریت می‌شود و به دلار آمریکا وابسته است.

 

دارای پشتوانه

 

یکی دیگر از ویژگی‌های ارز تتر، برخورداری از پشتوانه است. بهتر است بدانید که همه استیبل کوین‌ها برای ثابت نگه داشتن قیمت خود، دارای پشتوانه هستند. همان‌گونه که در بالاتر ذکر شد، پشتوانه ارز دیجیتال تتر دلار آمریکا است. بنابراین قیمت USDT از سوی دلار آمریکا کنترل می‌شود.
آموزش ارز دیجیتال

نحوه خرید تتر

 

در ادامه چند نمونه از روش‌های خرید تتر را معرفی می‌کنیم.

 

خرید از طریق کیف پول

 

با استفاده از بعضی کیف پول‌هایی که برای نگهداری ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند نیز می‌توانید به خریدوفروش تتر بپردازید. کیف پول تراست والت(Trust Wallet) ، کوینومی (Coinomi) و مث والت (Math Wallet) نمونه‌هایی از این کیف پول‌ها هستند. به یاد داشته باشید که اگر از کیف پول‌های دیجیتال استفاده می‌کنید، حتماً از آن یک نسخه پشتیبان داشته باشید.

 

خرید از طریق صرافی‌های داخلی و خارجی

 

یکی از بهترین راه‌ها برای خرید و آشنایی با نحوه خرید تتر، استفاده از صرافی‌های آنلاین است که امروزه با یک مطالعه و تحقیق کوتاه می توان با آن‌ها آشنا شد. صرافی کوین بیس (Coinbase) و صرافی بایننس (Binance) صرافی‌های آنلاین خارجی هستند. این صرافی‌ها، سرویس‌‌های بسیار خوبی برای خریدوفروش ارائه می ‌دهند. اما این روزها به دلیل تحریم ارزهای دیجیتال، شاهد مسدود شدن حساب‌ کاربران ایرانی هستیم.

 

نحوه خرید تتر از طریق شبکه‌های اجتماعی

 

امروز با افزایش علاقه و استفاده مردم از ارز‌های دیجیتال، خریدوفروش آن‌ها آسان‌تر شده است. یکی از همین روش‌های ساده خرید تتر و دیگر ارزهای دیجیتال، خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً تلگرام است. با این حال امنیت در این روش خرید بالا نیست و به کاربران توصیه نمی‌شود که ارز دیجیتال خود را از این طریق خریداری کنند.

 

خرید مستقیم

 

یکی دیگر از روش‌های خرید تتر، خرید مستقیم تتر به‌صورت حضوری یا غیرحضوری است. می‌توانید مستقیماً به دارندگان تتر متصل شوید و طبق شرایط خودتان از آن‌ها تتر خریداری کنید.

 

فروش تتر

 

اگر از یک پلتفرم معاملاتی با فاصله کم در دنیای ارز دیجیتال و ارز فیات استفاده کنید، کار شما برای فروش این ارز دیجیتال به‌طور قانونی ساده‌تر می‌شود. تنها کافی است که بعد از فروش تتر، مبلغی را که دریافت کرده‌اید به حساب بانکی خود منتقل کنید.
اما به دلیل این‌که برخی از صرافی‌ها اجازه فروش تتر به دلار یا پوند را نمی‌دهند، بهتر است که تتر خود را به بیتکوین یا اتریوم تبدیل کنید تا به‌راحتی بتوانید آن را به دلار، پوند یا حتی فیات بفروشید.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

https://www.asianews.ir/u/8e6
اخبار مرتبط
تنها دو مساله می تواند بیت کوین را زمین بزند !
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مهدی
۱۴۰۱/۱۲/۰۷
5
0
1

سلام تشکر از مطالب مفید و علمی شما.برایتان ارزوی موفقیت دارم.سوالی دارم با توجه به مقاله مربوط به تتر. اگه توجه کرده باشید شرط ودرواقع خرید تتر اولین گام ورود به دنیای کریپتو می باشد.چرا در کشور ما ایران علاوه بر بازار تتری بازار ریالی هم ایجاد کرده اند که علاوه بر ضرر فعالین در رمزارز شده ،نوسان ارز ملی طی چند سال گذشته به این شکل شده وگران شده.این کار عمدی نیست؟شاید من اشتباه میکنم ولی این بازار سودی ندارد علی رغم تبلیغات زیاد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید