صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۶:۵۵
کد خبر: 11942
گزارشگر: 213
۹۲۰
۰
۰
۳
با فیلم «خرس نیست»

اهدای جایزه ویژه هیئت داوران ونیز به جعفر پناهی

اهدای جایزه ویژه هیئت داوران ونیز به جعفر پناهی
جعفر پناهی با فیلم «خرس نیست» جایزه ویژه هیئت داوران ونیز را گرفت.

به گزارش آسیانیوز، جعفر پناهی، کارگردان ایرانی که در زندان به سر می‌برد، موفق شد با فیلم «خرس نیست» جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز را از آن خود کند.

پناهی خود امکان حضور در ونیز را نداشت و دو بازیگر فیلم، مینا کاوانی و رضا حیدری، به‌جای او جایزه را دریافت کردند. در شب پرجایزه برای سینمای ایران، هومن سیدی و محسن تنابنده، کارگردان و بازیگر فیلم «جنگ جهانی سوم»، نیز موفق شدند جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد بخش «افق‌ها» را کسب کنند.

پناهی، پیش از این نیز جوایز مهمی در جشنواره‌های کن و برلین گرفته است.

«خرس نیست» پنجمین فیلم پناهی است که مخفیانه ساخته شد. او ۱۲ سال پیش از فیلمسازی منع شد. پناهی با این فیلم، بار دیگر به روستاهای ایران در نزدیکی مرز این کشور با جمهوری آذربایجان رفت و به زندگی زوجی می‌پردازد که می‌خواهند با گذرنامه دزدی با پاریس بروند.

محسن تنابنده به همراه محمد اطبایی، پخش‌کننده فیلم، روی صحنه حاضر شد. او جایزه را به جامعه کارگران ایران (متناسب با موضوع فیلم) و به همسرش تقدیم کرد که در زمان فیلمبرداری هم باردار بود و هم باید از دیگر فرزندشان مراقبت می‌کرد. او با خنده گفت: «آن‌قدر خوشحالم که می‌توانم پیاده تا تهران بروم.»

هومن سیدی پس از دریافت جایزه بهترین کارگردان بخش «افق‌ها»، آن‌ را به مردم ایران تقدیم کرد.

«جنگ جهانی سوم» قصه کارگری روزمزد و بی‌خانمان به نام شکیب است که سال‌ها پیش، همسر و پسرش را در زلزله از دست داده اما هرگز نتوانسته است با این واقعیت کنار بیاید. ندا جبرئیلی و مهسا حجازی از دیگر بازیگران این فیلم‌اند./

https://www.asianews.ir/u/88n
اخبار مرتبط
محمدرضا گلزار چهره جدیدی را از خود به اشتراک گذاشته است.
ویدیویی در حال ورزش کردن حرفه ای مهناز افشار هنرپیشه ایرانی در آلمان منتشر شده است.
محمدرضا گلزار بالاخره عکس زنی را در حالی در صفحات مجازی منتشر کرد که کاربران زن داخل تصویر را دوست دختر وی خوانده بودند.
سکانس های جذابی از فیلم «قیصر»، سریال «هزار دستان» و چند فیلم دیگر، با صدای ماندگار منوچهر اسماعیلی و نقش آفرینی بهروز وثوقی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و تکه هایی از چند سینمایی دیگر در یک ویدیو آمده است.
ابوالفضل پورعرب، سوپراستار سینمای ایران در یک مصاحبه به موضوع عجیبی درباره عاشق شدنش اشاره کرد.
هانیه توسلی در جواب دلیل مجرد بودنش توضیحات جالبی داد و گفت البته ممکن است ازدواج کنم.
اِروس در عصر حاضر ، نابودی خود و هجوم بر ویران کردن بی حد و حصرش به سر می برد در جایی که حال باید اِروس را از بعد های مختلفی در جوامع فرا تکنولوژی و بی هیچ انگاری محض نجات داد از مهم‌ترین مباحث امروزی بشر سقوطِ، نابودی و از بین بردن اخلاق است.
مسعود اسداللهی، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان سینما و فارغ التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران که از اوایل دهه شصت از ایران مهاجرت کرده بود، پس از تحمل یک دوره بیماری، در شهر لس‌آنجلس آمریکا درگذشت.
جنیفر لوپز در حالی به استقبال زندگی مشترک رفت که در یک اظهار نظر گفت: وقتی صحبت از زیبایی و جوانی در میان است «تاریخ انقضایی» وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید