صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۲
کد خبر: 11946
گزارشگر: 213
۷۴۶
۰
۰
۲
رئیس هلال احمر از حادثه مرگبار در اربعین خبر داد

علت انفجار اتوبوس زائران در عراق/بیش از ۱۰ نفر کشته شدند

علت انفجار اتوبوس زائران در عراق/بیش از ۱۰ نفر کشته شدند
رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت که در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش آسیانیوز، رئیس جمعیت هلال احمر ایران از انفجار یک اتوبوس مسافربری با ۳۰ مسافر در استان بابِل عراق خبر داد و گفت که در میان مصدومان افراد ایرانی نیز هستند.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در این‌باره گفت که «در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.»

او گفت که این اتوبوس در یک پمپ بنزین در شهر شمولی استان بابل عراق منفجر شده است و نیروهای جمعیت هلال به محل اعزام شده‌اند.

کولیوند گفت که در میان مصدومان زائران ایرانی نیز حضور دارند اما افزود که «هویت و ملیت تمام جان‌باختگان مشخص نیست و پس از شناسایی و امدادرسانی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.»

مراسم اربعین امسال در روز ۲۶ شهریور برگزار می‌شود و به‌گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی وزیر کشور، تا ۲۰ شهریور دو میلیون و ششصد هزار نفر از ایران وارد عراق شده‌اند و حدود ۶۵۰ هزار نفر نیز در حال برگشت هستند.

برخی اخبار حکایت از سوءمدیریت زائران و آشفتگی گسترده در مرزهای غربی ایران و وخامت اوضاع سلامت و بهداشت مسافران در مرز دارد به‌طوری‌که ۹ شهروند ایرانی تنها در شهر کربلا جان باختند.

همچنین اشکان موسوی، سرپرست اداره روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، از واژگونی یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حله عراق و فوت چهار نفر خبر داده است.

همچنین عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گفت که بر اثر واژگونی یک خودروی زائران، مادر یک خانواده فوت و سه عضو دیگر خانواده مجروح شدند.

خبرهای پیاپی حکایت از ازدحام بیش از حد، بدرفتاری با زائران ایرانی در عراق، گرمازدگی و وارد شدن آسیب به افراد دارد به‌طوری که روزنامه اعتماد به نقل از یکی از امدادگران در سرپل ذهاب نوشته است: «مدام آژیر آمبولانس‌ها بلند می‌شود و افراد آسیب‌دیده از ازدحام یا گرما را با خود به نزدیک‌ترین مرکز پزشکی می‌برند.»/
https://www.asianews.ir/u/88s
اخبار مرتبط
در حالی که سفر زمینی زائران ایرانی به عراق منتفی اعلام شده است؛ بنا بر اعلام سازمان هلال احمر ۹ زائر ایرانی در کربلا جان باخته‌اند و ستاد اربعین درباره دلیل بسته شدن مرزهای عراق به روی زائران ایرانی توضیحاتی ارایه کرده است.
یزد - سرپرست اداره کل انتقال خون از فعالیت مراکز انتقال خون در سطح استان یزد در روز اربعین و مراجعه مردم جهت پیوستن به پویش نذر خون خبر داد
یزد - نیکوکار یزدی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این اراده سیاسی وجود دارد که روابط ایران و آذربایجان روز به روز گسترش یابد و هیئت های دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، امنیتی و نظامی در ماه های اخیر با یکدیگر دیدار داشته اند.
مقتدی صدر در پیامی خطاب به زائران اربعین ایرانی تاکید کرد که زائران ایرانی «که تعدادشان بیشتر است» به «نظم، قواعد عمومی و قوانین عراق پایبند باشند» و از مقام‌های عراقی نیز خواست امنیت کربلا را به گروه حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی نسپارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید