صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۲:۲۱
کد خبر: 11961
گزارشگر: 213
۸۳۰
۰
۰
۲
سفیر ایران در عراق خبر داد

کشته شدگان انفجار اتوبوس در عراق؛ ایرانی هستند

کشته شدگان انفجار اتوبوس در عراق؛ ایرانی هستند
سفیر ایران در عراق می‌گوید احتمال می‌رود که ۱۱ جان‌باخته انفجار ون مسافربری در عراق ایرانی باشند.
به گزارش آسیانیوز، سفیر ایران در عراق می‌گوید احتمال می‌رود که ۱۱ جان‌باخته انفجار ون مسافربری در عراق ایرانی باشند.

محمد کاظم آل صادق در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با استناد به گفته سه فردی که در این حادثه زنده مانده‌اند، گفته است که «به نظر می‌رسد» کشته‌شدگان این حادثه ایرانی باشند.

به گفته وی، اجساد افراد کشته‌شده برای تشخیص هویت در حال انتقال است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران روز یک‌شنبه ۲۰ شهریور از انفجار یک ون مسافربری با ۳۰ مسافر در استان بابِل عراق خبر داده و گفته بود که گزارش‌ها حکایت از جان باختن ۱۱ نفر در این حادثه دارد و در میان کشته‌شدگان و مصدومان افراد ایرانی نیز هستند، اما هویت و ملیت تمام جان‌باختگان مشخص نیست.

پیرحسین کولیوند هم‌چنین گفته بود که این مینی‌بوس در یک پمپ بنزین در شهر شمولی استان بابل عراق منفجر شده است و نیروهای جمعیت هلال به محل اعزام شده‌اند.

در مورد علت این انفجار یا مسئولان احتمالی آن مقامات عراقی یا ایرانی هنوز توضیحی نداده‌اند. شبکه خبری دجله عراق این انفجار را درنتیجه برخورد یک دستگاه خودروی تریلی با خودروی حامل زائران اربعین اعلام کرده است.

مراسم اربعین امسال در روز ۲۶ شهریور برگزار می‌شود و به‌گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی وزیر کشور، تا ۲۰ شهریور دو میلیون و ششصد هزار نفر از ایران وارد عراق شده‌اند و حدود ۶۵۰ هزار نفر نیز در حال برگشت هستند.

خبرهای رسانه‌های داخلی ایران حکایت از سوءمدیریت وضعیت زائران و آشفتگی گسترده در مرزهای غربی ایران و وخامت اوضاع سلامت و بهداشت مسافران در مرز دارد.

سازمان هلال احمر ایران تاکنون مرگ ۹ شهروند ایرانی را تنها در شهر کربلا تایید کرده است.

بر اساس گزارش‌ها در تصادفات چند روز اخیر زائران مراسم اربعین در مناطق مختلف نیز دست کم ۲۱ نفر کشته و شماری دیگری مجروح شده اند.

در همین حال اشکان موسوی، سرپرست اداره روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، از واژگونی یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حله عراق و فوت چهار نفر خبر داده است.

عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفته است که بر اثر واژگونی یک خودروی زائران، مادر یک خانواده فوت و سه عضو دیگر خانواده مجروح شدند.

خبرهای پیاپی حکایت از ازدحام بیش از حد، بدرفتاری با زائران ایرانی در عراق، گرمازدگی و وارد شدن آسیب به افراد دارد به‌طوری که روزنامه اعتماد به نقل از یکی از امدادگران در سرپل ذهاب نوشته است: «مدام آژیر آمبولانس‌ها بلند می‌شود و افراد آسیب‌دیده از ازدحام یا گرما را با خود به نزدیک‌ترین مرکز پزشکی می‌برند.»

در همین حال بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران، از هزینه‌های چند صد میلیارد تومانی در این مراسم و حیف و میل بودجه عمومی و امکانات کشور انتقاد کرده‌اند.

مقتدی صدر، رهبر پرنفوذ شیعیان عراق، روز یکشنبه از هواداران خود خواست، ضمن حرکت به سمت کربلا به‌مناسبت اربعین، از هرگونه «تعرض به زائران خارجی و به‌خصوص برادران ایرانی» خودداری کنند./
https://www.asianews.ir/u/896
اخبار مرتبط
رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت که در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در حالی که سفر زمینی زائران ایرانی به عراق منتفی اعلام شده است؛ بنا بر اعلام سازمان هلال احمر ۹ زائر ایرانی در کربلا جان باخته‌اند و ستاد اربعین درباره دلیل بسته شدن مرزهای عراق به روی زائران ایرانی توضیحاتی ارایه کرده است.
یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه سفر به استان خوزستان از اردوگاه شهید عاصی زاده اهواز بازدید کرد
مقتدی صدر در پیامی خطاب به زائران اربعین ایرانی تاکید کرد که زائران ایرانی «که تعدادشان بیشتر است» به «نظم، قواعد عمومی و قوانین عراق پایبند باشند» و از مقام‌های عراقی نیز خواست امنیت کربلا را به گروه حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی نسپارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید