صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۲
کد خبر: 11962
گزارشگر: 213
۷۵۳
۰
۰
۳
سفر یائیر لاپید در خصوص برنامه هسته ای جمهوری اسلامی

نخست‌وزیر اسرائیل برای مذاکره درباره ایران به آلمان رفت

نخست‌وزیر اسرائیل برای مذاکره درباره ایران به آلمان رفت
همزمان با بی نتیجه ماندن گفت و گوهای هسته ای و رد و بدل شدن پیام‌های هشدارآمیز بین ایران و کشورهای اروپایی عضو برجام و ادعای پنهان‌کاری‌ها، نخست‌وزیر اسرائیل برای دیدار با صدر اعظم آلمان راهی این کشور شد.

به گزارش آسیانیوز، نخست‌وزیر اسرائیل برای ایجاد «هماهنگی درباره برنامه هسته‌ای ایران» راهی آلمان شد.

همزمان با رد و بدل شدن پیام‌های هشدارآمیز بین ایران و کشورهای اروپایی عضو برجام درباره برخی پنهان‌کاری‌ها، نخست‌وزیر اسرائیل برای دیدار با صدر اعظم آلمان راهی این کشور شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یائیر لاپید روز یکشنبه ۲۰ شهریور هدف از دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، را ایجاد «هماهنگی درباره برنامه هسته‌ای ایران و جمع‌بندی آخرین نکات» بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری استراتژیک، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور اعلام کرد.

 لاپید هم‌چنین از موضع‌گیری اخیر و «قاطع» بریتانیا، آلمان و فرانسه در برابر برنامه‌ هسته‌ای‌ ایران قدردانی کرد و مدعی شد که بر اساس بیانیه اخیر این سه کشور «قرارداد هسته‌ای با مسئولان ایران در آستانه امضا نیست و پرونده تحقیقی باز جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بسته نخواهد شد».

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه تاکید کرد که «این راه هنوز به پایان نرسیده و طولانی است و علائم مثبت به وجود آمده است».


این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با وزرای خارجه کشورهای فرانسه، آلمان، و بریتانیا در خصوص مسائل بین المللی از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.

ند پرایس گفته است، آنتونی بلینکن در ویدئو کنفرانسی با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، آنالنا بارباک، وزیر امور خارجه آلمان، و جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا درخصوص سفر اخیرش به اوکراین صحبت کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح شده است که وزرای این چهار کشور در خصوص «چالش‌های ناشی از ایران و تعهد برای همکاری جهت مقابله» با این چالش‌ها، رایزنی کردند.

این بیانیه جزییات بیشتری از این مذاکرات آنتونی بلینکن با وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام درباره ایران ارائه نکرده است.
آنتونی بلینکن در همین روز پیشتر در بروکسل گفت که پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام یک به «عقب» بود.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت، «در هفته‌های گذشته برخی از اختلافات حل شد و ایران مطالبات فراجامی که را که ربطی برجام نداشتند، کنار گذاشت.»

آنتونی بلینکن اضافه کرد: اما آخرین پاسخ ایران ما را به عقب می‌برد و ما حاضر نیستیم توافقی را بپذیریم که الزامات حداقلی ما را برآورده نمی‌کند.»/
https://www.asianews.ir/u/897
اخبار مرتبط
دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد؛ روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۴۰۰ تومان بود؛ در حالی که این روزها مناسبات ایران با جهان تاثیر بسزایی در نوسان شدید نرخ دلار خواهد داشت.
بریتانیا، فرانسه و آلمان در یک بیانیه عنوان کرده‌اند که با توجه به ناکامی ایران در دستیابی به توافق برای احیای برجام، ما با شرکای بین‌المللی خود درباره راه مواجهه با برنامه هسته ای در حال مذاکره هستیم.
«لودمار آگیار» سفیر برزیل در ایران در گفت و گوی اختصاصی با ایرج جمشیدی، مدیر مسئول روزنامه آسیا به بهانه دویستمین سالروز استقلال برزیل، گفت: فقط با افزایش توریسم می‌توانیم به شناخت بیشتر دو کشور از همدیگر کمک کنیم.
در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا شده است که وزرای این چهار کشور در خصوص «چالش‌های ناشی از ایران و تعهد برای همکاری جهت مقابله» با این چالش‌ها، رایزنی کردند.
از شروع به کار لیز تراس و دولتش زمان زیادی نگذشت که اولین واکنش جدی وزارت خارجه او در قبال ایران اعلام شد؛ در حالی که این واکنش نه در مورد برجام بود و نه در راستای تعامل با جمهوری اسلامی ایران؛ بلکه موضوع سایبری در خصوص آلبانی بود که بریتانیا را به واکنش وادار کرد.
یک روزنامه خارجی به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی گزارش داده که احتمال بازگشت ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای قبل از انتخابات ماه نوامبر کنگره آمریکا امکان پذیر نیست.
بیانیه کاخ سفید حاکی از آن است که بایدن و تراس در نخستین گفت‌و‌گوی تلفنی که پس از راهیابی تراس به ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت لندن انجام شد، درباره ایران صحبت کردند.
لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا در یک سخنرانی کوتاه در برابر دفتر نخست‌وزیری گفت روی حل بحران انرژی، مشکلات اقتصادی و بهبود خدمات درمانی عمومی کشور تمرکز خواهد کرد.
ارتش آمریکا، پنجم سپتامبر ، اعلام کرد که دو بمب‌افکن دوربرد «بی ۵۲» با قابلیت هسته‌ای را بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورده است و قدرت‌نمایی نظامی آمریکا در منطقه در حالی انجام می‌شود که سطح تنش‌ها بین تهران و واشنگتن بالا است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید