صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۸
کد خبر: 11966
گزارشگر: 213
۷۹۴
۰
۰
۲
ادعای داوید بارنئا؛ رییس موساد

تهدید جدید اسرائیل چیست؟

تهدید جدید اسرائیل چیست؟
داوید بارنئا، رییس موساد در سخنانی مدعی شد و تهدید کرد اگر «نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی سراغ اسرائیل بیایند، ما سراغ کسانی می رویم که آنها را فرستاده اند.

به گزارش آسیانیوز، داوید بارنئا، رییس موساد در سخنانی هشدارد دادو ادعا کرد اگر «نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی سراغ اسرائیل بیایند، ما مستقیما به ایران ضربه خواهیم زد.»

داوید برنه‌عا رییس سازمان موساد در کنفرانس دانشگاه رایخمن با بیان این که «تروریسم بخشی جدایی ناپذیر از تهدید ایران است» ادعا کرد نباید این کشور را «جمهوری اسلامی ایران» نامید.

رییس موساد همچنین مدعی شد : تهدید تروریستی ایران، چالشی برای همه کشورهای جهان ایجاد می‌کند.

او افزود که تاکید کرد که «‌تهدید تروریستی جمهوری اسلامی اقدام برنامه‌ریزی نشده و ناگهانی «یک عده تروریست نیست. این تروریسم دولتی و برنامه‌ریزی شده است.»

برنه‌عا در این نشست افزود که «ایران از ترور استفاده می‌کند که بر ناتوانی‌های خود سرپوش گذاشته و جلوی هرگونه تلاش مردم برای اعتراض و ایجاد تغییر را بگیرد.»

او ادعا کرد که انگیزه جمهوری اسلامی از «‌تروردر منطقه» هم «جا انداختن قدرت خود در کشورهای دیگر به قیمت بدبختی مردم محلی استفاده می‌کند.»

مخالفت دوباره با توافق اتمی

برنه‌عا در این سخنرانی، موضع اسرائیل در مخالفت با توافق اتمی با ایران را تکرار کرد و با طرح ادعایی دیگر گفت «مذاکرات اتمی نه تنها موجب کاهش اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی نشده، بلکه  ایران این اقدامات را گسترش داده و حتی به خاک ایالات متحده و اروپا رسانده است.»

او افزود که جمهوری اسلامی «همزمان با مذاکرات در وین تلاش کرد در خاک آمریکا شهروندان آمریکایی از بولتون و پمپئو گرفته تا مخالفان سیاسی مانند مسیح علینژاد را ترور کند.»

او در بیان دلایل مخالفت با توافق قدرت‌های جهانی با جمهوری اسلامی مدعی شد که این توافق به آنها اجازه خواهد داد با مشروعیت جهانی به هدف خود که ساخت سلاح اتمی دست یابند.

رییس موساد تاکید کرد که اگر قراردادی امضا شود، به معنی مصونیت ایران در برابر فعالیت‌های موساد نخواهد بود.

برنه‌عا تاکید کرد: «ما نیروی نیابتی را تعقیب نخواهیم کرد؛ به دنبال کسانی خواهیم بود که این نیروی نیابتی را فرستاده‌اند.

همچنین روز گذشته نخست‌وزیر اسرائیل برای ایجاد «هماهنگی درباره برنامه هسته‌ای ایران» راهی آلمان شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یائیر لاپید روز یکشنبه ۲۰ شهریور هدف از دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، را ایجاد «هماهنگی درباره برنامه هسته‌ای ایران و جمع‌بندی آخرین نکات» بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری استراتژیک، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور اعلام کرد.

 لاپید هم‌چنین از موضع‌گیری اخیر و «قاطع» بریتانیا، آلمان و فرانسه در برابر برنامه‌ هسته‌ای‌ ایران قدردانی کرد و مدعی شد که بر اساس بیانیه اخیر این سه کشور «قرارداد هسته‌ای با مسئولان ایران در آستانه امضا نیست و پرونده تحقیقی باز جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بسته نخواهد شد».

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه تاکید کرد که «این راه هنوز به پایان نرسیده و طولانی است و علائم مثبت به وجود آمده است»./

https://www.asianews.ir/u/89c
اخبار مرتبط
همزمان با بی نتیجه ماندن گفت و گوهای هسته ای و رد و بدل شدن پیام‌های هشدارآمیز بین ایران و کشورهای اروپایی عضو برجام و ادعای پنهان‌کاری‌ها، نخست‌وزیر اسرائیل برای دیدار با صدر اعظم آلمان راهی این کشور شد.
بریتانیا، فرانسه و آلمان در یک بیانیه عنوان کرده‌اند که با توجه به ناکامی ایران در دستیابی به توافق برای احیای برجام، ما با شرکای بین‌المللی خود درباره راه مواجهه با برنامه هسته ای در حال مذاکره هستیم.
ارتش آمریکا، پنجم سپتامبر ، اعلام کرد که دو بمب‌افکن دوربرد «بی ۵۲» با قابلیت هسته‌ای را بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورده است و قدرت‌نمایی نظامی آمریکا در منطقه در حالی انجام می‌شود که سطح تنش‌ها بین تهران و واشنگتن بالا است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این اراده سیاسی وجود دارد که روابط ایران و آذربایجان روز به روز گسترش یابد و هیئت های دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، امنیتی و نظامی در ماه های اخیر با یکدیگر دیدار داشته اند.
همچنانکه رییس موساد تا چند روز دیگر به آمریکا سفر می کند،یاییر لاپید روز یکشنبه گفت: «ما در حال رهبری یک کارزار فشرده برای جلوگیری از امضای توافق هسته‌ای خطرناک میان ایران و قدرت‌های جهانی هستیم.»
براساس گزارش یک روزنامه خارجی، روسیه از شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای تحت حمایت تهران خواسته است از مواضع نظامی خود در سوریه عقب‌نشینی کنند.
ساعاتی پس از انتشار خبر ارائه پاسخ جمهوری اسلامی به اتحادیه اروپا٬ یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفته است: تأیید می‌کنیم که پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه این پاسخ سازنده نیست.
صدای انفجار مهیب در پالایشگاه آبادان بوده، پنجشنبه شب این شهر را تکان داد؛ ولی تا کنون اطلاعاتی درباره تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.
دفتر نخست‌وزیری اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی یائیر لاپید با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیرامون مذاکرات هسته‌ای و اقدامات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید