صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۹
کد خبر: 1198
گزارشگر: 49
۶۶۲
۰
۰
۲
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

دعوت دولت از قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ورود به طرح ملی مسکن

دعوت دولت از قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ورود به طرح ملی مسکن
اگر کشور بخواهد وابستگی خود را به مولفه هایی مانند نفت خام ادامه دهد، با شرایط سختی روبرو خواهد بود.
روز گذشته بود که رضا اردکانیان وزیر نیرو از حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا در بخش مدیریت مصرف آب و برق گفت و امروز هم وزیر راه و شهرسازی از دعوت مدیران دولتی برای ورود این قرارگاه به طرح مسکن ملی خبر داد. 
رضا اردکانیان در سیزدهمین همایش سراسری مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا یک پیمانکار است و کارش عمل به پیمان و پیمانش سازندگی و سربلندی و پایداری جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشته بود: وزارت نیرو زیرساخت‌های بسیاری فراهم کرده که اکنون زمان مدیریت بهینه و استفاده مؤثر از آن‌ها فرا رسیده است، اینجاست که قرارگاه با تغییر رویکرد به صنعت آب و برق و همزمان با تداوم تولید در تلاش برای توسعه مدیریت مصرف، می‌تواند تعامل تأثیرگذارتری با صنعت آب و برق داشته باشد.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی هم با حضور در این همایش در ابتدای سخنانش گفت: مهم‌ترین مولود انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی است. اگر دولت ابزار و قدرت عملکرد مقتدری داشته باشد، نه تنها مقبولیت و تعلق خاطر به جمهوری اسلامی و انقلاب را برای آحاد مردم و جامعه ایجاد می‌کند، بلکه جایگاه انقلاب اسلامی را در پیشگاه جهانیان به طور روز افزونی ارتقا می دهد. سازندگی و پیشرفت یکی از جلوه های موفقیت یک حکومت و یکی از دلایل وفاداری جامعه و مردم به حکومت خواهد بود. سازندگی یکی از مهم‌ترین فرصت‌های کشور برای ایجاد ثبات اجتماعی و اقتصادی است. همواره وقتی به بحث عیار مقبولیت اجتماعی مراجعه می شود، مشخص می شود آن اقداماتی که به صورت موثر و ملموس بر زندگی مردم تاثیر گذاشته، سبب افزایش مقبولیت اجتماعی حاکمیت شده و ایجاد ذهنیت منفی و بدبینی نیز ناشی از فقدان این اقدامات بوده است.
وی با اشاره به ضعف کشور در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها و ساخت‌وساز افزود: ما در دورانی به سر می بریم که از حدود یک‌ونیم دهه پیش،سهم بودجه‌های عمرانی از بودجه کل که همواره بیش از ۴۰ درصد سبد بودجه کشور بود، به شدت به دلایل گوناگون تحلیل رفته است. تا جایی که سهم قابل تخصیص بودجه عمرانی کشور به حدود ۱۰ درصد یا کمتر رسید. یعنی کشور به سمتی رفت که عملیات جاری و تامین حداقل‌ها تبدیل به اقدامات غالب دولت شد.
این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران که در طول تاریخ شبیه آن علیه هیچ کشوری اعمال نشده است، ادامه داد: همزمان شدن افزایش هزینه‌ها و تعهدات جاری برای دولت با کاهش درآمدها به علت تحریم، نشان داد که اگر کشور بخواهد وابستگی خود را به مولفه هایی مانند نفت خام ادامه دهد، با شرایط سختی روبرو خواهد بود.
محمد اسلامی در بخش پایانی سخنانش هم از قرارگاه خاتم‌الانبیا دعوت کرد تا به پروژه بزرگ مسکن ملی وارد شود. وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر ضرورت ارتقای سطح تکنولوژی در حوزه صنعت و ساخت‌وساز تاکید کرد و گفت: این مهم باید در پروژه‌هایی که هنوز به صورت سنتی انجام می‌شوند، مدنظر قرار گیرد. تا جایی که اطلاع دارم، قرارگاه نیز قرار است خط آهن چابهار-زاهدان را با تکنولوژی متفاوتی تکمیل کند. اسلامی سپس ضمن دعوت از هلدینگ ساختمانی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای شرکت در طرح اقدام ملی مسکن افزود: ما نذر نداریم که زمین بدهیم تا عده‌ای کسب و کار کنند. زمین دولتی را واگذار می‌کنیم تا برای جامعه هدف ما، یعنی اقشار متوسط و ضعیف کشور مسکن ایجاد شود. ما نیاز به خانه سازی انبوه داریم.
وی ادامه داد: با ثبت نام‌هایی که روزانه انجام می شود، مشخص شد افراد زیادی در کشور هستند که مشمول ضوابط این طرح قرار دارند. آن دسته  از مشمولان که واحدها را خود می سازند، توسط بنیاد مسکن حمایت می شوند. اما در آن دسته از پروژه‌ها که شامل انبوه سازی در شهرهای بزرگ است، خوب است که قرارگاه نقش ایفا کند. زمینه اینکار در تفاهم نامه با وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی، تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه فرهنگی و تفاهم‌نامه برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری و بازنشستگان وجود دارد.
 
https://www.asianews.ir/u/1cL
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید