صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
کد خبر: 11989
گزارشگر: 213
۹۵۶
۰
۰
۳
با تاکید وزیر خارجه آمریکا:

جنگ روسیه و اوکراین متوقف می شود

جنگ روسیه و اوکراین متوقف می شود
براساس سخنانی از مقامات آمریکایی درباره پایان جنگ روسیه و اوکراین و خسارات وارد شده به نیروهای روسیه به نظر می رسد تمام شدن جنگ محتمل باشد.
به گزارش آسیانیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با اشاره به آخرین تحولات جنگ اوکراین به خسارات نیروهای روسیه اشاره کرد و گفت مسکو «می‌تواند و باید جنگ را متوقف کند».

دیپلمات ارشد ایالات متحده در یک کنفرانس خبری در مکزیک در روز دوشنبه گفت اوکراین پاسخی «روش‌مند» به حملات نظامی روسیه داده و افزود کی‌یف از حمایت ایالات‌متحده و کشورهای دیگر برای پی‌گیری حمله متقابل بهره‌مند است.

بلینکن گفت با وجود پیشرفت‌هایی اخیر علیه روسیه، جنگ همچنان مدتی ادامه خواهد یافت چرا که روسیه هنوز نیروها و تسلیحات قابل‌توجهی در اوکراین دارد و همچنان از آنها «بی رویه» علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کند. با این حال، او بازپس‌گیری چندین شهر اوکراینی از روسیه را «پیشرفتی مهم» توصیف کرد.

به گفته ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین، نیروهای این کشور مساحتی بالغ بر ۶۰۰۰ کیلومتر مربع را از نیروهای روسی پس گرفته‌اند و کی‌یف برای ادامه نیاز به تسلیحات بیشتری دارد.

در پیامی ویدیویی در روز دوشنبه، زلنسکی تاکید کرد جهان غرب باید همکاری‌هایش را برای «درهم‌شکستن وحشت روسیه تقویت کند».

او مهمترین نیاز تسلیحات اوکراین را سیستم‌های ضد‌هوایی عنوان کرد و درخواست کرد تحویل آن به کی‌یف تسریع شود.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین در پی عقب‌نشینی نیروهای روسیه از مناطقی در اوکراین سکوت کرده است و سخنگوی کرملین دمیتری پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری در این‌باره فقط گفت: «عملیات ویژه نظامی ادامه دارد و تا رسیدن به اهدافی که در ابتدا تعیین شده بود، ادامه خواهد یافت.»

تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه پوتین را در جلسه ای درباره اقتصاد کشور نشان داد که وی در آن گفت مسکو در برابر فشارهای غرب به خوبی مقاومت کرده و تحریم‌ها شکست خورده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد مسکو در تلاش است تا نیروهای ذخیره خود را به جنوب اوکراین بیاورد، جایی که در آن اوکراین تلاش می‌کند هزاران سرباز روسی را در کرانه غربی رودخانه دنیپرو منزوی کند تا بیشتر نیروهای روسیه مستقر در آنجا را مجبور به تمرکز بر «اقدامات دفاعی اضطراری» ‌کند.

با عقب‌نشینی‌ بیشتر روسیه، نیروهای اوکراینی می‌توانند به زودی در موقعیت حمله برای باز پس‌گیری مناطقی قرار گیرند که مسکو و نیروهای نیابتی‌اش از سال ۲۰۱۴ در اختیار دارند./
پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/89z
اخبار مرتبط
براساس گزارش یک روزنامه خارجی، روسیه از شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای تحت حمایت تهران خواسته است از مواضع نظامی خود در سوریه عقب‌نشینی کنند.
چین با تشدید فشار بر تایوان در واکنش به سفرهای اخیر مقامات آمریکایی، از راهبردی پیروی می کند که در رویارویی های گذشته خود با ژاپن به کار گرفته شده بود.
همچنانکه بانک جهانی نسبت به رکود جهانی هشدار می دهد و هزینه تقریباً همه چیز از غذا گرفته تا رکود در حال افزایش است؛ جنگ روسیه در اوکراین و بیماری همه گیر همچنان زنجیره تامین را محدود و چشم انداز ماه های آینده را تیره می کند؛ باید ببینیم آیا باید برای یک رکود جهانی آماده باشیم؟
روسیه به کشورهای دوست و متحدانی نیاز دارد که در کنار او باشند!
بنجامین فرانکلین معروف در سال در سال 1776 گفت: «ما باید همه با هم آویزان شویم، یا مطمئناً همه ما جداگانه آویزان خواهیم شد»؛ این در حالی است که با پیامدهای جنگ اوکراین که انسجام اروپا را تهدید می کند، هشدار فرانکلین اهمیت جدید و شدیدی پیدا کرده است.
در حالی که در دهه های اخیر بحران مدیریت آب و مشکلات محیط زیست، به اساسی ترین دغدغه های اقتصادی، انسانی و اجتماعی کشورمان بدل گشته، قطعنامه «حق برخورداری از محیط زیست سالم و پایدار» با رای ممتنع ایران مواجه شده است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید