صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۵
کد خبر: 12002
گزارشگر: 2
۱۴۲۸
۰
۰
۲
امکانات آیفون ۱۴

بررسی تفاوت‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟!

بررسی تفاوت‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارند؟!
آیفون، همیشه یکی از جذاب ترین گوشی‌های بازار بوده است که علیرغم هزینه قابل توجهی که در مقایسه با سایر برندهای مطرح تولید کننده تلفن همراه دارد، از امکانات قابل توجهی نیز برخوردار است. با معرفی پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون 14، ارزش خرید اقتصادی این مدل و تفاوت‌های آیفون 13 و آیفون 14، دو سوال اساسی است که برای طرفداران این برند ایجاد می‌شود. در این مقاله، بررسی کلی بر امکانات این غول جدید اپل خواهیم داشت.

البته در برخی از موارد، مانند نصب برنامه‌ها، شاید کمی اذیت شوید و به راحتی اندروید نیست اما با استفاده از اپ استور یا خرید گیفت کارت اپل آیتونز از ایران موجو و افزایش اعتبارتان در سرویس آیتونز، می‌توانید از این مشکل نیز به راحتی عبور کنید.

 

تفاوت‌های ظاهری آیفون 13 و آیفون 14

 

اپل تقریبا در طراحی آیفون 14، خلاقیتی به خرج نداده است. هر دو این گوشی‌ها از نمایشگر 6.1 اینچی فول اچ دی پلاس XDR استفاده می‌کنند. حتی فریم‌های به کار رفته در این دو نیز یکسان و از جنس آلومینیم است. فقط کمی ضخامت آیفون 14 بیشتر از آیفون 13 است و اگر دقیق نشوید، واقعا متوجه تفاوت این دو از لحاظ ظاهری نخواهید شد. در واقع، یکی از تفاوت‌های آیفون 13 و آیفون 14، فقط یک میلیمتر ضخامت آنها است که در آیفون 14 زیادتر شده است اما برای سایر موارد این طور نیست و حتی وزن مدل‌های معمولی آیفون 13 و 14 هم یکسان است. اپل فقط در مدل‌های پلاس آیفون 14، کمی سایز نمایشگر را افزایش داده است و غیر از این، باز هم یک آیفون 13 داریم اما کمی بزرگتر!

دوربین آیفون ۱۴

دوربین آیفون 14

 

یکی از مهمترین تفاوت‌های آیفون 13 و آیفون 14، در دوربین‌های این دو گوشی است. به گفته خود اپل، در آیفون 14، دوربین دارای سنسورهای بهتری است که البته باید برای تایید این موضوع، حداقل تا زمان عرضه آن به بازار صبر کنیم و صرفا با یک اظهار نظر، نمی‌توانیم نتیجه کلی صادر کنیم البته با توجه به اطلاعاتی که تا به امروز از این گوشی داریم، می‌دانیم که دوربین آن از فناوری Photonic Engine و دیافراگم f/1.5 استفاده می‌کند که دو قابلیت بسیار خوب برای عکاسی در مکان‌های کم نور هستند. همچنین، یکی دیگر از تفاوت‌های آیفون 13 و آیفون 14 در بحث دوربین، مربوط به فیلمبرداری آن است که در آیفون 14، این امکان با استفاده از قابلیت سینماتیک با کیفیت 4K HDR امکان پذیر است؛ در حالی که همین قابلیت در آیفون 13، صرفا به صورت 1080P است.

 

باتری آیفون 14

 

متاسفانه هنوز اطلاعاتی از باتری این پرچمدار جدید اپل منتشر نشده است اما انتظار داریم که از باتری 3240 میلی آمپر ساعت آیفون 13 و 2438 میلی آمپر ساعت آیفون 13 مینی قوی تر باشد. اگرچه با تصمیمی که اپل در مدل آیفون 13 گرفت و باتری آن نسبت به مدل‌های قبلی ضعیف تر بود، معلوم نیست که حتما باتری آیفون 14 قوی تر از آیفون 13 باشد!

مشخصات آیفون 14

مشخصات سخت افزاری آیفون 14

 

اپل در آیفون 14، از همان تراشه اپل A15 استفاده کرده است. البته این تراشه، یکی از قدرتمندترین چیپ ست‌های موجود در بازار است که با 6 هسته، قدرت پردازش بسیار خوبی دارد. البته برای گرافیک، از نسخه قدرتمندترین نسبت به آیفون 13 استفاده کرده که خوب باید منتظر عرضه آن به بازار باشیم تا ببینیم که این گرافیک 5 هسته‌ای، قرار است چه چیز اضافه تری نسبت به مدل 4 هسته‌ای موجود در آیفون 13 داشته باشد. در رابطه با حافظه داخلی و رم نیز؛ تفاوت‌های آیفون 13 و آیفون 14، صرفا در مدل‌های مینی و پلاس این دو است که در مدل‌های مینی و پلاس، از رم 4 و در مدل‌های معمولی، از رم 6 گیگابایتی استفاده شده است اما حافظه داخلی، به همان شکل قبلی و در مدل‌های 128، 256 و 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می‌شود.


https://www.asianews.ir/u/8ac
اخبار مرتبط
آیفون ۱۴ جدید ارزان‌قیمت‌تر و بزرگتر شده است و اندازه کوچک مینی آن عرضه نخواهد شد و به جای آن اپل «آیفون ۱۴ پلاس» را به بازار می‌فرستد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید