صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۸
کد خبر: 12006
گزارشگر: 213
۶۲۶
۰
۰
۲
گران شدن ارز ادامه دارد

عبور قیمت دلار از مرز ۳۲ هزار تومان

عبور قیمت دلار از مرز ۳۲ هزار تومان
در پی ناکامی در دستیابی به توافق برای احیای برجام، نرخ دلار در بازار آزاد ایران به افزایش ادامه داد و روز چهارشنبه به ۳۲ هزار تومان نزدیک‌تر شد.

به گزارش آسیانیوز،بر اساس گزارش سایت‌های تخصصی ارز و سکه در ایران، نرخ دلار آمریکا در روز چهارشنبه، ۲۳ شهریور، به ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

این بالاترین نرخ دلار در بازار آزاد ایران از روز ۱۰ مرداد امسال است.

نرخ دلار تا اول مردادماه بالای ۳۲ هزار تومان بود، اما در پی افزایش امیدها به احیای برجام با پیشنهاد متن نهایی اتحادیه اروپا به زیر ۲۹ هزار تومان در اواخر مرداد سقوط کرد.

حال در پی اصرار ایران بر دریافت برخی تضمین‌ها از آمریکا و بسته شدن پرونده کشف آثار اورانیوم از سایت‌های اعلام نشده ایران، امیدها به احیای زودهنگام برجام کاهش یافته و نرخ دلار نیز روند صعودی طی کرده است.

از ابتدای شهریور تاکنون، نرخ دلار در ایران حدود سه هزار تومان جهش یافته است.

همچنین  این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده است. در این میان، سه کشور اروپایی نیز با صدور بیانیه‌ای از موضع ایران در مورد مذاکرات انتقاد کردند.

آلمان، فرانسه و بریتانیا در این بیانیه مدعی شده‌اند که به تعهد تهران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تردید دارند. در این بیانیه آمده است: متن نهایی اروپایی در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای شامل حداکثر انعطاف بود. متأسفانه ایران ترجیح داد از فرصت دیپلماتیک تعیین کننده استفاده نکند و به تشدید برنامه هسته‌ای خود ادامه داد. با نزدیک شدن به توافق، ایران بار دیگر موضوعات جداگانه‌ای را در رابطه با تعهدات بین‌المللی خود باز کرده است./
پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/8af
اخبار مرتبط
براساس سخنانی از مقامات آمریکایی درباره پایان جنگ روسیه و اوکراین و خسارات وارد شده به نیروهای روسیه به نظر می رسد تمام شدن جنگ محتمل باشد.
دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد؛ روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۴۰۰ تومان بود؛ در حالی که این روزها مناسبات ایران با جهان تاثیر بسزایی در نوسان شدید نرخ دلار خواهد داشت.
در حالی که به دلیل افت شدید قیمت لیر مواجهه با ترکیه برای بانک‌های خارجی زیان‌ده است و لیر از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا به امروز ۲۶ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده ؛ واردات و خرید کالاهای اساسی را برای همه ساکنان ترکیه بسیار چالش برانگیزتر شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه جمهوری اسلامی ایران چه زمانی پاسخ آمریکا را می‌دهد، گفت: موضوع پاسخ طرف آمریکایی در جلسات تخصصی و کارشناسی در حال بررسی است، زمان مشخصی را نمی‌توانم اعلام کنم.
در حالی که گزارش‌ها حاکی از اختلافات ایران و آمریکا پیرامون برخی موضوعات، از جمله پرونده پادمانی و درخواست غرامت ایران از آمریکا در صورت خروج دوباره این کشور از برجام، کماکان باقی است، نرخ دلار دوباره روند صعودی را در پیش گرفت.
خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی خاندوزی تعطیلی واحدهای تولیدی به‌دلیل بدهی بانکی را مغایر قوانین دانست و تأکید کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی و شرکت‌ها به‌دلیل بدهی بانکی تخلف است و باید طبق مقررات با این تخلف برخورد شود.
دلار توافقی نیز همچنان در کانال ۲۸ هزار تومان نوسان دارد اما روند آن در مقایسه با روز گذشته افزایشی است؛ در حالی که دلار هرات هم در کانال ۲۹ هزار تومانی نوسان دارد.
همزمان با بی نتیجه ماندن مداکرات برجام، قیمت‌ دلار امروز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱، در بازار آزاد افزایشی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید