صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۷
کد خبر: 12032
گزارشگر: 213
۳۸۲۰
۰
۱
۴
محل زندگی بیگانگان فضایی افشا خواهد شد

کشف مکان دقیق زندگی فرازمینی ها

کشف مکان دقیق زندگی فرازمینی ها
یک اخترفیزیکدان سوئیسی اعلام کرد که بشر تا چند سال آینده شواهد دقیقی از حیات بیگانگان در بیرون از منظومه شمسی را کشف می کند.
به گزارش آسیانیوز، بنا به گزارش «اسپیس دات‌کام» (Space.com)، دکتر ساشا کوانز در جریان کنفرانس مطبوعاتی ۲ سپتامبر، در [توضیح] دلایل خوش‌بینی خود، به فناوری جدید در حال توسعه در دانشگاه صنعتی زوریخ (ETH)، موسسه فناوری فدرال سوئیس، فناوری‌های موجود از جمله تلسکوپ فضایی جیمز وب و پیشرفت علم در کشف بیش از پنج هزار سیاره فراخورشیدی- سیاره‌هایی پیرامون ستارگانی غیر از خورشید ما- اشاره کرد.

به گزارش اسپیس دات‌کام، دکتر کوانز گفت: «هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. اما ما در این راه، چیزهای دیگری خواهیم آموخت.»

دکتر کوانز برای مثال از انتشار نخستین تصویر بی‌واسطه تلسکوپ وب از یک سیاره فراخورشیدی، یعنی تصویری از سیاره فراخورشیدی غول پیکر گازی «اچ‌آی‌پی ۶۵۴۲۶» (HIP 65426) در ۱ سپتامبر، یاد کرد.

 دکتر کوانز گفت: «منظومه [اچ‌آی‌پی ۶۵۴۲۶] یک منظومه بسیار خاص است. این یک سیاره غول‌پیکر گازی است که در فاصله‌ای بسیار دور، به دور ستاره می‌گردد. این همان کاری است که [تلسکوپ فضایی جیمز] وب می‌تواند از نظر تصویربرداری از سیارات انجام دهد. ما نمی‌توانیم به این سیارات کوچک برسیم [و تصویری از آن‌ها داشته باشیم]. وب برای این کار به قدر کافی قدرتمند نیست.»

دکتر کوانز و همکارانش در موسسه فناوری فدرال زوریخ در حال کار روی یک تصویربردار فروسرخ و ابزار طیف‌سنجی‌اند که برای تلسکوپ فوق‌العاده بزرگ (Extremely Large Telescope) در نظر گرفته شده که رصدخانه جنوبی اروپا در حال حاضر در شیلی در دست ساخت دارد.

این تلسکوپ در زمان شروع به کار، بزرگ‌ترین تلسکوپ مستقر بر زمین خواهد بود؛ با آینه‌ای به قطر ۱۳۰ پا (۴۰ متر) و همراه با ابزاری که در موسسه فناوری فدرال زوریخ در حال ساخت است، می‌تواند [آن دسته از] سیارات فراخورشیدی را که تلسکوپ وب قادر به بررسی آن‌ها نیست، بررسی کند.

دکتر کوانز گفت: «هدف اصلی این ابزار ثبت نخستین تصویر از یک سیاره [مشابه] زمین، به طور بالقوه شبیه به زمین، در اطراف یکی از نزدیک‌ترین ستاره‌ها است. اما چشم‌انداز بلندمدت ما این است که این کار را نه فقط برای چند ستاره بلکه برای ده‌ها ستاره و برای بررسی جو ده‌ها سیاره فراخورشیدی مشابه زمین انجام دهیم.»

دکتر کوانز در عین حال یکی از مدیران مرکز جدید موسسه فناوری فدرال زوریخ [با محور پژوهش درباره] منشا و گسترش حیات [در کیهان] است که [تاسیس آن] در ۹ سپتامبر اعلام شد؛ پروژه جدید طراحی‌شده به منظور گردآوری رشته‌های [مختلف علمی] برای پاسخ به پرسش‌های بزرگ در مورد این است که حیات روی زمین از کجا آمده، چگونه توسعه یافته است و آیا زندگی در هر جای دیگری از گیتی وجود دارد یا نه./
https://www.asianews.ir/u/8b5
اخبار مرتبط
“کلودیو ماکونه” دانشمند ایتالیایی برنامه “ستی-SETI”(جستجو برای هوش فرازمینی) قبلا تعداد تمدن‌های احتمالی کهکشان راه شیری را 15 هزار و 785 مورد اعلام کرده بود که اکنون طبق تحقیق جدید فقط چهار مورد از آن‌ها خطرناک و شرور هستند.
سازمان فضایی ایالات متحده در یک نشست اعلام کرد که ناسا با «تمام قوا» در حال بررسی اشیای پرنده ناشناس (بشقاب‌پرنده‌‌ها در اصطلاح عام) است؛ همچنانکه معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی اسکات گفته است اشیای پرنده ناشناس به طور مداوم مشاهده می شوند و واضح است که بسیاری از موارد مشاهده‌‌‌شده اشیای فیزیکی‌اند.
ناسا از طرحی برای رها کردن انبوهی از ربات‌هایی در ابعاد گوشی تلفن همراه برای جست‌و‌جوی حیات بیگانه و فرازمینی ها در سیاره‌های دیگر رونمایی کرده است.
علاقه ایالات متحده آمریکا به پدیده‌ اشیاء پرنده ناشناس اخیرا افزایش چشمگیری داشته است‌؛ هرچند منشا نورهای مرموز آسمان را هنوز مشخص نکرده است.
رییس آژانس اطلاعات نظامی نیروی دریایی آمریکا گفت تعداد حوادث گزارش شده درباره اشیاء پرنده در سال گذشته به حدود ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.
میلیون‌ها غول سرخ در سراسر کهکشان راه شیری پراکنده شده‌اند و تصویری از آینده منظومه شمسی‌ را در اختیار ما می‌گذارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید