صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۰
کد خبر: 12073
گزارشگر: 213
۹۰۰
۰
۰
۲
واکنش مسئولان به مرگ مهسا امینی

نماینده مجلس گفت گشت ارشاد باید برچیده شود

نماینده مجلس گفت گشت ارشاد باید برچیده شود
نماینده مجلس گفت: معتقدم باتوجه به عدم کارکرد گشت ارشاد در تبیین کردن فرهنگ حجاب باید چنین موضوعی برداشته شود تا بیشتر از این فرزندان این سرزمین احساس ناامنی با چنین برخورد‌هایی نداشته باشند.

به گزارش آسیانیوز، نماینده مجلس گفت: معتقدم با توجه به عدم کارکرد گشت ارشاد در تبیین کردن فرهنگ حجاب باید چنین موضوعی برداشته شود تا بیشتر از این فرزندان این سرزمین احساس ناامنی با چنین برخورد‌هایی نداشته باشند، این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مجلس: برچیده شدن گشت ارشاد را پیگیری می‌کنیم
یک نماینده مجلس گفت:  رئیس جمهور هنگام انتخابات گفتند گشت ارشاد مدیران داریم مردم انتظار دارند حساسیت‌ها به حیف و میل کردن بیت المال باشد نه چند تار موی دختران و فرزندان‌شان.

معین‌الدین سعیدی، در پاسخ به این سوال که پس از مرگ مهسا امینی مطرح شد که آیا مجلس شورای اسلامی می‌تواند به لحاظ قانونی جلوی اقدامات فراقانونی که شاهد رخ دادن‌شان بودیم را بگیرد و قوانینی به این منظور تصوب کند، گفت: واقعیت امر این است که همه احساسات‌شان جریحه‌دار و قلب شان شکسته شده است. شرایط، شرایط خوبی برای ما که جزو مسئولان کشوری هستیم و خودمان را پیرو خط امامان می‌دانیم نیست، فرمودند هنگامی که خلخال از پای زن یهودی برداشته شد، اگر مسلمانی این را شنید از شرم بمیرد رواست، این اتفاقات در شان کشور و نظام ما نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در چنین مواردی پیگیری‌هایی که بعدا شده است معمولا خیلی به نتیجه نرسیده و دارای بازدارندگی در این قضیه نبوده است.

وی یادآور شد: رئیس‌جمهور محترم در هنگام انتخابات فرمودند که ما گشت ارشاد مسئولین را راه‌اندازی می‌کنیم. مردم انتظار دارند حساسیت‌ها نسبت به حیف و میل کردن بیت‌المال، وعده‌های دروغین مدیران اجرایی و زندگی اشرافی مدیران باشد نه این‌که مشاهده کنند حساسیت و تمرکز روی چند تار موی خواهران و فرزندان‌شان باشد، این پذیرفتنی نیست.

سعیدی ادامه داد: فارغ از این که در آن بازداشتگاه چه اتفاقی افتاده است، شاهد بودیم که نیروی انتظامی ویدئو‌هایی منتشر کرد مبنی بر این که برخورد فیزیکی صورت نگرفته است، اما همان استرس روانی که به یک دختر بیست و دوساله وارد می‌شود آن هم برای کسی که هیچگاه پایش به کلانتری باز نشده است، برای کسی که پاسگاه و دادگاه شاید برایش یک تابو باشد، فشار روانی ایجاد می‌کند که به اندازه خودش می‌تواند متاسفانه منجر به چنین فجایعی شود.

وی با بیان اینکه معتقدم باتوجه به عدم کارکرد گشت ارشاد در تبیین کردن فرهنگ حجاب باید چنین موضوعی برداشته شود تا بیشتر از این فرزندان این سرزمین احساس ناامنی با چنین برخورد‌هایی نداشته باشند، عنوان کرد: این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد و بسیاری از نمایندگان هم به شدت پیگیر شدند، آقای قالیباف هم ماموریتی به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور دادند تا همه زوایای این اتفاق بررسی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید خودمان را جای خانواده‌ای که این گونه دسته گل‌شان پرپر شد بگذاریم و این فاجعه بزرگ را به ملت ایران، جامعه زنان و خانواده مهسا امینی تسلیت می‌گویم و امیدوارم این دفعه جنس و نوع پیگیری‌هایی که در دولت و مجلس می‌شود، باعث ایجاد بازدارندگی از چنین فجایعی در کشور شود.

وی درباره این‌که از مجلس گلایه می‌شود چرا از وزیر کشور سوالی درباره عملکرد گشت ارشاد نمی‌کند، گفت: به این شکل نیست، همین الان هم تعدادی از نمایندگان از وزیر کشور طرح سوال دارند، ولی چنین تصمیماتی باید در نگاه کلان‌تر پیگیری شود. درست است نیروی انتظامی به وزیر کشور به نوعی تحفیظ شده است، اما طبیعتا ریشه‌یابی این موضوع نیازمند یک کار کارشناسی است و معتقدم صرف فشار به وزیر کشور و بعضا تقاضای سوال از ایشان بازدارندگی لازم را ایجاد نمی‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: گشت ارشاد واقعا هم خروجی نداشته است. همین الان شما جوانان شهر‌های مختلف را ببینید چه تاثیری داشته است، معتقدم بسیاری نهاد‌های فرهنگی و مذهبی که برای حوزه فرهنگ حجاب و عفاف هزینه دریافت می‌کنند، نشان داده‌اند اثرگذاری لازم را ندارند و این‌ها باید برای این همه هزینه که برای‌شان شده است به جایی نرسیده‌اند و کارشان هیچ نتیجه ملموسی نداشته پاسخگو باشند./

ایلنا
https://www.asianews.ir/u/8c9
اخبار مرتبط
کتایون ریاحی در واکنش به مرگ مهسا امینی در بازداشت، گفت: حجابش اجباری بوده و به همین دلیل عبارت کشف حجاب توصیف درستی نیست.
محمدجواد ظریف درباره مرگ مهسا امینی پیامی منتشر کرده است.
براساس گزارش ها ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، با خانواده مهسا امینی که در بازداشت پلیس گشت ارشاد جان خود را از دست داد، تماس گرفته و وعده پیگیری مرگ فرزندشان را داده است.
بیمارستان کسری در یک اطلاعیه جزئیاتی جدید را درباره مرگ مهسا امینی و مرگ مغزی او منتشر کرده است.
مراسم تشییع پیکر و تدفین مهسا امینی، روز شنبه، ۲۶ شهریور، با حضور گسترده مردم در سقز برگزار شد.
هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان تهران مامور به انجام بازرسی‌ و بررسی‌های لازم درباره بروز عارضه جسمی برای خانم مهسا امینی شد.
ویدیوهای تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حضور مهسا امینی در پلیس و نیز روایت خبر ۲۰:۳۰ در مورد علت درگذشت وی منتشر شده است.
وزیر کشور در پی دستور رئیس‌جمهور به معاون امنیتی وزارت کشور بررسی فوری و با دقت حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی را ابلاغ کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید