صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۷
کد خبر: 12077
گزارشگر: 213
۸۷۸
۰
۰
۲
برپایی آیین رسمی تشییع و خاکسپاری ملکه الیزابت دوم

آخرین وداع با ملکه انگلستان چطور برگزار شد؟/چرا برخی کشورها به مراسم دعوت نشدند؟

آخرین وداع با ملکه انگلستان چطور برگزار شد؟/چرا برخی کشورها به مراسم دعوت نشدند؟
امروز پس‌ از تشییع در خیابان‌های مرکزی لندن، تابوت ملکه الیزابت دوم از لندن با خودرو به‌سمت شهر وینزر حرکت کرد؛ این در حالی است که برخی کشورها به مراسم تشییع و خاکسپاری ملکه انگلستان دعوت نشدند.

به گزارش آسیانیوز، پس‌ از تشییع در خیابان‌های مرکزی لندن، تابوت ملکه الیزابت دوم از لندن با خودرو به‌سمت شهر وینزر حرکت کرد.

پس از ۷۰ سال سلطنت، الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، هشتم سپتامبر (۱۷ شهریورماه) در سن ۹۶ سالگی در عمارت بالمورال در اسکاتلند چشم از جهان فروبست.

ملکه انگلستان

الیزابت الکساندرا مری، دختر شاه جورج ششم که از ۱۰سالگی در جایگاه وارث مقدر امپراتوری بریتانیا قرار گرفت، از همان زمان وظایفی سلطنتی را برعهده گرفت و در ۱۶ سالگی نخستین دیدار رسمی سلطنتی خود را انجام داد. پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۵۲، او در ۲۶سالگی ملکه بریتانیا و دیگر قلمروهای مشترک‌المنافع شد.

دوران سلطنت ۷۰ساله ملکه الیزابت دوم در تاریخ حدود هزارساله پادشاهی بریتانیا، طولانی‌ترین دوران فرمانروایی محسوب می‌شود. این زن تاریخ‌ساز در طول تمام این سال‌ها به‌عنوان نمادی وحدت‌بخش در کنار مردمش از پستی‌وبلندی‌ها و نقاط عطفی سرنوشت‌ساز عبور کرد.

حالا پس از ۱۰ روز عزای رسمی، مراسم تشییع ملکه الیزابت دوم روز دوشنبه در لندن برگزار می‌شود؛ اما حتی در این ده روزی که از مرگ ملکه الیزابت دوم می‌گذرد، گویی او همچنان آخرین وظایف‌ سلطنتی‌اش را ایفا می‌کرد تا سرانجام در «نمازخانه یادبود شاه جورج ششم» در قصر وینزر، کنار پدر، مادر، خواهرش مارگارت و همسرش برای همیشه آرام گیرد.

ملکه انگلستان

تابوت حامل پیکر ملکه از بالمورال، محل درگذشتش، ابتدا مراسمی با عبور از چندین شهر اسکاتلند، به شهر ادینبورو رفت و در آن‌جا از کاخ هالی‌رود به‌سوی کلیسای جامع سنت‌جایلز تشییع شد.

پس‌از ۲۴ ساعت که برای ادای احترام عمومی در کلیسای سنت‌جایلز ادینبورو ماند، تابوت با هواپیما به لندن پرواز کرد و ابتدا به کاخ باکینگهام رفت.

از بعدازظهر چهارشنبه، ۱۴ سپتامبر، تابوت به «تالار وست‌مینستر» منتقل شد و از پنجشنبه تا پیش از خاکسپاری، به‌مدت چهار روز برای بازدید و ادای احترام عموم مردم در آن‌جا بود. برای آخرین دیدار با ملکه در این چند روز، صدهاهزار نفر از عزاداران در صفی طولانی نوبت گرفته بودند و حتی برخی تا ۳۰ ساعت برای ادای احترام به او در صف انتظار کشیدند.

صبح دوشنبه ۱۹سپتامبر که در بریتانیا تعطیل رسمی اعلام شده است، ابتدا تابوت ملکه ساعت ۱۱ صبح (به‌وقت بریتانیا) برای تشییع به کلیسای وست‌مینستر منتقل خواهد شد. برای حضور در مراسم تشییع، حدود ۵۰۰ تن از اعضای خانواده‌های سلطنتی، سران کشورها و روسای جمهوری از سراسر جهان دعوت شده‌اند.

مراسم تشییع پیکر ملکه برای مخاطبان تلویزیونی به‌صورت زنده پخش می‌شود و این تصاویر در پارک‌ها و مکان‌های عمومی سراسر بریتانیا نیز نمایش داده می‌شود.

پس از تشییع ملکه الیزابت دوم تا قلعه وینزر، او در نمازخانه یادبود شاه جورج ششم به خاک سپرده خواهد شد.

همچنین اکثر کشورهای جهان به مراسم خاکسپاری حکومتی ملکه الیزابت دوم در روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) در لندن دعوت شده‌اند، ولی شش کشور دعوتنامه این مراسم را دریافت نکرده‌اند.

شش کشور سوریه، ونزوئلا، افغانستان، روسیه، بلاروس و میانمار در این مراسم حضور نخواهند داشت، مراسمی که یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های سران جهان توصیف شده است.

در این مراسم خاکسپاری حکومتی حدود ۵۰۰ چهره سرشناس جهان برای ادای آخرین احترام به ملکه بریتانیا به لندن می‌آیند، ملکه‌ای که طولانی‌ترین سلطنت در این کشور را داشته است.

 

در ضمن دعوت از کره شمالی، نیکاراگوئه و ایران نیز فقط در سطح سفارت بوده است./

https://www.asianews.ir/u/8cf
اخبار مرتبط
الیزابت دوم؛ ملکه انگلستان، نامه‌ای محرمانه از خود بر جا گذاشته است که تا سال ۲۰۸۵ نباید باز شود.
امیر تتلو، خواننده ایرانی ساکن ترکیه درباره مرگ ملکه الیزابت دوم انگلستان نظر جالبی منتشر کرد.
کمتر از ۴۸ ساعت پس از درگذشت ملکه الیزابت دوم، پسر بزرگ او که از این پس با عنوان «چارلز سوم» نامیده می‌شود، طی مراسمی دربه لندن رسماً پادشاه بریتانیا معرفی شد.
کاخ باکینگهام عصر پنجشنبه ۱۷ شهریور اعلام کرد که الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، درگذشت؛ این در حالی است که «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلستان روز مرگ ملکه را یک روز غمبار برای این کشور توصیف کرد.
از شروع به کار لیز تراس و دولتش زمان زیادی نگذشت که اولین واکنش جدی وزارت خارجه او در قبال ایران اعلام شد؛ در حالی که این واکنش نه در مورد برجام بود و نه در راستای تعامل با جمهوری اسلامی ایران؛ بلکه موضوع سایبری در خصوص آلبانی بود که بریتانیا را به واکنش وادار کرد.
لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا در یک سخنرانی کوتاه در برابر دفتر نخست‌وزیری گفت روی حل بحران انرژی، مشکلات اقتصادی و بهبود خدمات درمانی عمومی کشور تمرکز خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید