صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
کد خبر: 12088
گزارشگر: 2
۲۵۵۰
۵
۴
۱۲
آموزشگاه برتر منطقه ۱۸ تهران

گفتگو با مدیران و اساتید موسسه زبان ویستا

گفتگو با مدیران و اساتید موسسه زبان ویستا
ما در ویستا با خودمان عهد بسته ایم با زبان آموزان و اولیا عزیز با شفافیت برخورد کنیم و از هیچ تلاش و کوششی در راستای پیشرفت فرزندان این منطقه فروگذار نخواهیم بود و فراموش نخواهیم کرد که ویستا حاصل اعتماد مردم همین منطقه است.

آقای فرح زادی سوپروایزر و مدیر شعبه پسرانه موسسه زبان ویستا :

هدف شما از تاسیس موسسه زبان چه بود؟

بدون شک دغدغه اصلی امروز والدین برای آینده فرزندان خود ، شناسایی صحیح علایق ، استعدادها و مهارت های مورد نیاز فرزندان و هدایت صحیح آنها در مسیر علاقه ای است که برایش ایجاد شده خواهد بود . بزرگترین علت تاسیس موسسه فرهنگی آموزشی ویستا فراهم کردن محیط مناسب برای یادگیری و در ادامه استفاده از بروزترین روش های بهره مندی از مهارت های کسب شده و کارآفرینی در زمینه های مرتبط با زبان های بین المللی برای جوانان و نوجوانان منطقه هست .

زبان انگلیسی در چه زمینه هایی می تواند به افراد کمک کند؟

امروزه دیگر پیشرفت در رشته های علمی مختلف موازی با تسلط به زبان انگلیسی تحقق می یابد. دانستن زبان بین المللی دنیایی از مقالات و تحقیقات را در تمامی رشته ها در اختیار ما قرار می دهد و اگر کامل تر به مساله نگاه کنیم، کلید دسترسی به دانش دنیای مدرن امروز، تسلط بر زبان انگلیسی است.
ضمن اینکه دانش زبان بین المللی جدا از هر تخصص و رشته آکادمیک یک وجه تمایز بسیار ویژه هست که چشم پوشی از آن بسیار دشوار است ؛ به عنوان مثال شما فرض کنید فارغ التحصیل رشته مهندسی هستید و امروز تصمیم میگیرید آگهی های استخدام در زمینه تخصص خود را پیگیری و برای استخدام در یک شرکت اقدام کنید ، وقتی برای مصاحبه به شرکت مراجعه میکنید میبیند ده ها نفر دیگه ( شاید هم بیشتر ) قبل و بعد شما حضور دارند ، هم رشته و هم سن شما هستن ، مزیت شما برای اینکه مدیران شرکت به این نتیجه برسن که شما شایستگی بیشتری برای استخدام دارید چه خواهد بود ؟ قطعا مهارتی مثل تسلط بر زبان انگلیسی می تواند در شرایط مشابه یک معیار بسیار تعیین کننده باشد .

آیا کیفیت آموزشی تمام موسسات یکسان است؟

قطعا خیر. کیفیت بخشی در زمینه زبان به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. یکی از دغدغه های زبان آموزان، همیشه کیفیت مناسب آموزشی بوده، امکانی که در مراکز غیر رسمی و غیر مجاز ممکن نیست چرا که لازمه ی کیفیت بخشی در امر آموزش شناخت پارمترهای آن است. موسسه زبان ویستا در تمامی ترمهای آموزشی خود جزییات زیادی را مورد بررسی قرار می دهد و همواره تاکید بر به روز بودن منابع آموزشی، استفاده از مربیان توانمند و برنامه ریزی دقیق برای دوره های آموزشی خود دارد. موردی که بسیار حائز اهمیت است میزان تسلط علمی مدیران مراکز زبان به مطالب آموزشی و هدف گذاری های مشخص برای زبان آموزان است.

منظور از هدف گذاری برای زبان آموزان چیست؟

منابع مختلف آموزشی پیش از آغاز و پس از پایان هر دوره آموزشی با توجه به متغیرهای مختلف و شناخت از مخاطب ( زبان آموز ) نیاز به مکمل دارند. دلیل تاکید بنده بر توان علمی کادر آموزشی یک موسسه به همین علت است، مدیر یا سوپروایزر توانمند برای زبان آموزان خود براساس استانداردهای بین المللی منابعی را مشخص می کند و بعداز هر ترم، بعد از هر دوره و در میان مدت و بلند مدت، توان علمی زبان آموزان را با استانداردهای بین المللی یکسان سازی می کند.
آیا این دقت نظر ویژه شما در مواردی مثل کیفیت بخشی و هدف گذاری دارای نتیجه بوده؟
قطعا. سالها تلاش شبانه روزی من و همکارانم، نتایج دلنشینی در بر داشته است. تعداد زیادی از زبان آموزان ما اکنون جزو همکاران و مدرسین موسسه ویستا در حال تدریس هستند که بیشتر آنها همزمان تحصیلات عالیه در زمینه زبان انگلیسی را نیز به اتمام رساندند. تعداد زیاد دیگری نیز با تسلط به زبان انگلیسی در رشته های مختلف علمی به درجات علمی بالایی رسیدند. نتیجه این تلاش ها روشن شدن مسیر آینده کودکان دیروز و جوانان امروز است که این چرخه همچنان ادامه دارد، زبان آموزان امروز اساتید فردای ما خواهند شد.

وجه تمایز شما با دیگر موسسات؟

اولین بودن و به روز بودن ؛
موسسه زبان ویستا همیشه در بکارگیری از خلاقیت و نوآوری مدیران و پرسنل خودش بیشترین انرژی و هزینه رو صرف میکنه و این پافشاری نتیجش برخورداری از یک سیستم هوشمند و پویا هست که تمام روند ها و جزییات مورد نیاز یک موسسه آموزشی به روز و موفق رو در خودش جا داده .

حرف آخر ؟

امروز افتخار میکنیم که سومین نسل از مدرسین خانواده بزرگ ویستا رو در کنار خودمون به عنوان همکار و مدرس زبان انگلیسی داریم ، زبان آموزانی که یک روز در حال یادگیری حروف الفبا انگلیسی در همین کلاس ها بودند ، امروز به عنوان استاد وارد کلاس میشن و هیچ چیز شیرین تر و افتخار آمیز تر از این برای مدیران ویستا نیست .

 

خانم صفری مدیر شعبه دخترانه موسسه زبان ویستا

 

لطفا یک بیوگرافی کوتاه بفرمایید.

با عرض سلام خدمت شما ، مدیر شعبه دخترانه ملیحه صفری ، دانش آموخته ی رشته مدیریت مقطع کارشناسی ارشد MIS دانشگاه علامه طباطبایی تهران هستم .

کی و چرا به فکر تاسیس آموزشگاه زبان افتادید و چرا این منطقه را انتخاب کردید؟

حدود ۱۵ سال قبل به دلیل نیاز و کمبودی که در این منطقه حس میکردیم تصمیم به تاسیس آموزشگاه زبان گرفتیم و دلیل انتخاب این منطقه ، عشق و عرقی بود که به دلیل بومی بودن در ما وجود داشت. از صمیم قلب میخواستیم بچه ها این منطقه در چیزی که لایقش هستند رشد و پیشرفت کنند و بدون دردسر رفت و آمد و صرف زمان و هزینه های بالا برای رفتن به آموزشگاه های مناطق دیگر به یادگیری زبان بپردازند .

آیا در طی این سال ها با مشکلات و موانعی هم رو به رو بودید؟

طبیعتا انجام کار آموزشی و فرهنگی آن هم در منطقه ۱۸ ، با دشواری و محدودیت های خاص خودش را داشته است. جدی ترین و دشوار ترین آن رو به روز شدن با دوره ی کرونا بود. که با یک دستی و همدلی که بین کادر موسسه در این 15 سال شکل گرفته بود، با وجود اینکه خیلی از موسسات توقف فعالیت داشتند ، خوشبختانه ما توانستیم به لطف خدا و گذشت و فداکاری اعضای خانواده ویستا از این دوران عبور کنیم.

نظرتان راجب موسسات دیگر که بعد از شما به منطقه اضافه شده اند چیست؟

اتفاقا ما خوشحالیم که مسیر پیشرفت برای این منطقه هموارتر شده است و موسسات مجاز( تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ) دیگر را همکار و همراه خود میدانیم. اما مشکل اصلی موسسات به اصلاح قارچ گونه ای هستند که هیچ گونه مجوزی از آموزش و پرورش ندارند و به همین دلیل هیچ نظارتی چه از نظر علمی و چه از نظر اخلاقی روی این گونه موسسات نیست . بارها اتفاق افتاده عزیزانی که از روی نا آگاهی یا به خاطر شهریه پایین تر به این گونه موسسات مراجعه کرده اند و بعد از چندین ترم درس خواندن به ویستا مراجعه میکنند و بعد از تعیین سطح متوجه میشوند که در واقع چیزی یاد نگرفته اند.

طی این سال ها چه موفقیت هایی به دست آوردید؟

مهم ترین موفقیت از دید کادر آموزشگاه، اعتماد و صمیمیتی است که بین اولیا و موسسه به وجود آمده است. مفتخریم اعلام کنیم که بالای 80 درصد مراجعین جدید ما از طریق معرفی زبان آموزان عزیزمان هستند.
ما در خانواده ویستا برای وقت، انرژی و هزینه ای که اولیا انجام میدهند ارزش قائل هستیم و تلاش بی وقفه در راه پیشرفت زبان آموزان تعهد ما به خانواده هاست، البته این را هم گوشزد میکنم که تلاش و انگیزه خود زبان آموز متغیر بسیار مهمی در راه پیشرفت آن ها خواهد بود اولیا و زبان آموزان از طریق سامانه هوشمند ویستا راه مستقیم با کادر موسسه دارند و هر مساله و پیشنهادی داشته باشند به راحتی بیان میکنند و در اسرع وقت رسیدگی میشود و این امر رضایت والدین عزیز را از موسسه بالا برده است.
مساله دیگری که با همیشه با افتخار آن را بیان میکنیم، بین اساتید موسسه ما، زبان آموزان مستعد و سخت کوشی هستند که طی این سال ها پس از گذراندن دوره های پیشرفته به جمع کادر موسسه پیوسته اند و همیشه جزو مدرسین پر طرف دار و پر انرژی بین زبان آموزان هستند.

حرف آخر

ما در ویستا با خودمان عهد بسته ایم با زبان آموزان و اولیا عزیز با شفافیت برخورد کنیم و از هیچ تلاش و کوششی در راستای پیشرفت فرزندان این منطقه فروگذار نخواهیم بود.
و فراموش نخواهیم کرد ویستا حاصل اعتماد مردم همین منطقه است.

آموزشگاه زبان منطقه ۱۸

گفتگوی دوستانه با جمعی از دانش آموزان قدیمی ویستا که امروز به عنوان استاد با موسسه همکاری میکنند :

 

اولین بار چطور به موسسه زبان ویستا آشنا شدید و اولین حضور شما در موسسه به چه شکل بود ؟

یازده ساله بودم که در محله ای که زندگی میکردیم با موسسه سیناد( نام قدیمی موسسه ویستا) آشنا شدم. از زمان کودکی علاقه ی خاصی به زبان انگلیسی داشتم و آشنایی کمی هم با زبان...اولین خاطره ای که از این موسسه و سوپروایزر موسسه،جناب آقای فرحزادی در ذهنم مانده،تعریف ایشون از دست خط من بود که من رو بسیار تشویق کردن به یادگیری زبان.(زهرا دهقانی)
اولین بار با معرفی یکی از آشنایان با موسسه آشنا شدم و با توجه به سن کمی که داشتم با استرس و ترس فراوان وارد شدم و هنوز علاقه مند نبودم که خاطرم هست برخورد های گرم و صمیمی پله ی اول ایجاد علاقه من به زبان انگلیسی بود.(نیما جوادیان)

چرا و چطور مدرس زبان انگلیسی شدید ؟

صادقانه بگم متاسفانه در دوران دبیرستان در رشته تحصیلی مورد علاقه ام درس نخوندم و تلاش زیادی هم برای تغییر رشته کردم که ناموفق بودم. پس تصمیم گرفتم در دانشگاه رشته زبان انگلیسی رو ادامه بدم و ترجمه زبان انگلیسی خوندم. بخاطر علاقه به زبان انگلیسی ، محیط صمیمی و دوستانه ای که در موسسات زبان انگلیسی هست، کار و معاشرت با بچه ها تصمیم گرفتم در رشته ای که درس خوندم و زمانم را صرفش کردم کار کنم و معلم باشم.(لیلا شکوری)
به دلیل علاقه فراوانی که به زبان و تدریس داشتم،از سن مدرسه شروع به تدریس خصوصی کردم و رضایت اطرافیان را به چشم می‌دیدم و مصمم تر میشدم به تدریس جدی در موسسه.همزمان با یادگیری خودم در موسسه ویستا ،یکی از استادان زبان،من رو معرفی کردند و اولین تجربه تدریس به طور جدی را کسب کردم.(زهرا دهقانی)
خب همه چیز بستگی به خود ما داره که چطور برای رسیدن به اهداف تلاش کنیم اما چیزی که مهم اینکه؛من اصلا فکر نمیکردم که روزی تدریس کنم اما به دلیل اینکه با علاقه وقتم رو صرف زبان انگلیسی کردم به این هدف هم رسیدم.زمانی که ما با اشتیاق به هدفمون فکر کنیم تمامی جنبه های مثبت اون نصیب ما میشه که برای من یکی از اون ها تدریس بود . (نیما جوادیان)

از دورانی که زبان آموز بودید تا کنون دانش زبان انگلیسی چه مزیت یا مزیت هایی برای شما ایجاد کرده ؟

یکی از مهم ترین مزیت های که داشته کار راحت تر و بدون استرس و دغدغه با لوازم های الکترونیکی بوده، و در کنارش گوش دادن به آهنگ ها و تماشا کردن فیلم و سریال های انگلیسی زبان بدون زیرنویس بوده. (لیلاشکوری)
مزیت های شخصی زیادی داره قطعا که اولینش مربوط به سرگرمی های من مثل دنبال کردن اخبار بازیگران و خوانندگان مورد علاقه ام است دوم پیدا کردن دوستانی در خارج از کشور سوم تماشای فیلم با زبان اصلی (انگلیسی) و تجربه جدید از ارتباط با افراد جدید با فرهنگ های متفاوت ، کمک به افرادی که در این زمینه سوالی دارند و در آخر سهولت در ارتباط در زمانی که به مسافرت خارج از کشور میرویم .(زهرا صفری)
یادگیری زبان انگلیسی مزیت های بسیاری دارد، مهمترین فایده آن، فرصت های شغلی بهتر و بیشتر را در بر دارد. همچنین کلید اینترنت و تکنولوژی،زبان انگلیسی است و یکی از اهداف من در رشته تحصیلی دانشگاه که مهندسی کامپیوتر بوده،یادگیری بهتر و بیشتر زبان بوده که به تسلط من کمک کند. ( زهرا دهقانی )
خب طبیعتا باعث شد هم در خانواده و هم در اقوام و آشنایان به نوعی زبان زد بشم و این که بتونم به بقیع و دوست و فامیل کمک بکنم از قبیل درس دادن و کمک کردن در امتحان و ...از جمله مزیت های مهم هم این بود که تونستم یه رزومه کاری خوب برای خودم و آیندم جمع کنم . ( محمدحسین حاجی حسینی )
زبان انگلیسی مزیت های فروانی داره اینکه در دنیای ما به هر بخش کوچک و بزرگی که سر میزنیم متوجه این هستیم که زبان انگلیسی در اون نقش داره ثابت کننده این امر هست. زبان انگلیسی در تمامی جنبه های مختلف زندگی چه شغلی و چه فکری برای شخص من مفید بوده و من در تمامی فعالیت هام از جمله ارتباط گرفتن با محتوای اینترنتی و کار با دیوایس های هوشمند و همینطور ارتقای کیفیت ارتباط در اجتماع همواره از مزیت زبان انگلیسی در حال استفاده هستم . ( نیما جوادیان )

برای نوجوان هایی که تازه یادگیری زبان انگلیسی رو شروع کردن و یا قصد یادگیری زبان رو دارند چه توصیه ای دارید ؟

در ابتدا باید بگم امیدوارم با علاقه و خواسته خودشون سرکلاس نشسته باشن چون در طول حدودا ۷ سال تدریس، به زبان آموزان زیادی برخوردم که به خواسته والدین سر کلاس نشستن، پس بعد از داشتن علاقه، مشخص کردن یه هدف چه کوتاه مدت و چه بلند مدت، و در آخر برنامه ریزی جامع و کلی رو پیشنهاد می کنم، بسته به سطحشون روزانه ۱۰-۱۵ کلمه جدید یاد بگیرن و چند روز در میان تکرار و تمرین کلماتی که یاد گرفتن رو داشته باشن. سعی کنن با دستورزبان هایی که یاد میگیرن جمله سازی داشته باشن، موقع تماشای فیلم و سریال های انگلیسی زبان جملاتی که متوجه میشن رو یادداشت کنن. (لیلا شکوری)
برای یادگیری زبان صرفاً علاقه کافی نیست و در عین لذت‌بخش بودن استفاده یک زبان نیاز به تلاش و پشتکار زیاد و البته صبر زیاد دارد چرا که یادگیری نیاز به زمان دارد و در کشوری به زبان انگلیسی صحبت نمیکنن موجب طولانی شدن این پروسه یادگیری میشود چرا که یادگیری زبان انگلیسی در محیطی که فارادش به این زبان صحبت میکنند بسیار موثر و یادگیری را تسریع خواهد کرد و به عنوان توصیه آخر به تمام زبان آموزان زبان ، یعنی تمرین و تکرار . (زهرا صفری )

در حوزه زبان و آموزش هدف یا خواسته ای دارید که به دنبال محقق کردنش باشید ؟

یادگیری و تدریس در زبان های خارجی دیگه. در حال حاضر زبان کره ای رو مطالعه می کنم و تدریس میکنم. (لیلا شکوری)
قطعا هدف اصلی هیچ معلمی فقط تدریس نیست. یکی دیگر از اهداف من فعالیت در حوزه مترجمی و تاسیس موسسه خودم هستش که در تلاش انجام آن هستم. (نیما جوادیان)

برای شخص شما نقش خانواده در این روند یادگیری زبان انگلیسی چقدر بود ؟

مطمئنا تاثیر به سزایی داشتن، مهم ترینش حمایت مالی در این زمینه بود و اینکه مسیر منزل به موسسه دور بود و معمولا پدرم منو می رسوند؛ حتی همین الآن هم گاهی اوقات منو می رسونند. (لیلا شکوری)
قطعا برای شروع هر کاری نه تنها یادگیری زبان همیشه خود فرد و پشتکار و اراده آن شخص برای دست یافتن به چیزی که میخواد حرف اول رو میزنه و اگر خانواده مخالف باشند قطعا این امر به مراتب مشکل خواهد بود اما خانواده من همیشه از من حمایت کرده اند و به تصمیمات و توانایی هام اعتماد کردند و من هم نا امیدشان نکردم .( زهرا صفری)
به شخصه، خانواده برای من مهمترین نقش در یادگیری از زمان کودکی را داشته و انگیزه و اعتماد آنها باعث قوت قلب و اعتماد به نفس من در این زمینه شده است که از آنها نهایت تشکر را دارم.( زهرا دهقانی )
برای شخص من در خانواده پدرم مخالف زبان انگلیسی بود و همین باعث انگیزه من برای یادگیری میشد که ثابت کنم این دانش ارزشمند هست و من رو به اهدافم میرسونه. ( نیما جوادیان )

حرف آخر ؟

اول از همه میخوام از خانوادم تشکر کنم که همیشه در هر زمینه ای حامی و پشتیبان من بودند؛ و بعد از مدیریت موسسه زبان ویستا که به من اعتماد کردند و این فرصت رو دادند که بتونم زحماتی که مدرسین موسسه برام کشیدن جبران کنم. حضور در ویستا به عنوان مدرس هدفی بودم که براش جنگیدم. ( لیلا شکوری )
و در آخر دوست دارم به تمام علاقمندان به یادگیری زبان بگم در مقابل مشکلات تسلیم نشوید و شما فقط به اراده و حمایت خودتون نیاز دارین و همین محدودیت هاست که شما را قوی میکند و انگیزه شمارا افزایش میدهد به حرفهای افرادی که روحیه شما را تخریب می‌کند توجه نکنید و فقط روی هدفتان تمرکز کنید حتما موفق خواهید شد . ( زهرا صفری )
اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ شخصی پوشیده نیست و این روزها به عنوان فردی که در قرن جدید زندگی می‌کند همه ما به زبان نیاز پیدا می‌کنیم. در دنیای کسب و کار و مشاغل حرفه‌ای یادگیری و تسلط زبان انگلیسی نقش پر رنگی در میزان موفیقت و پیشرفت شغلی ما دارد. اگر تسلط بالایی بر این زبان داشته باشید می‌توانید آینده تضمین شده‌ای را برای کسب کارتان پیش بینی کنید.توصیه می‌کنم اگر هنوز هم در این زمینه تخصص ندارید از همین امروز برای طی کردن مسیر‌های موفقیت، یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار دهید. ( زهرا دهقانی )
تشکر میکنم از مؤسسه ویستا که در تمامی لحظات کمک حال من بودند و در مراحل یادگیری زبان انگلیسی و تدریس انگیزه و علاقه فراوان در من ایجاد کردند و من جایگاه الانم رو مدیون پرسنل و اساتید عزیزم در موسسه ویستا هستم. (نیما جوادیان)

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/8co
اخبار مرتبط
چنانچه قصد دارید برای کسب و کار خود از یک مجموعه زبده برای تبلیغات بهره ببرید، سایت ایستگاه آموزش به دلیل بازخورد بالایی که دارد می توانید بهترین انتخاب باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
معصومه گرامی .مادر فریماه و محمد فاضل کلانتری
۱۴۰۱/۰۶/۳۰
5
0
1

سلام وقت بخیر بنده از مدیر موسسه وکادر آموزشی و دبیران این موسسه برای همکاری و هماهنگی بین اولیاءودانش پژوهان وپل ارتباطی قوی تشکر دارم مخصوصا همکاری قوی و تامل برانگیزشان در برنامه ها و ساعات مفید ومختصر دروس سپاسگزارم و استفاده از دبیران جوان وبا تجربه بسیار راضی خرسندم وبه امید پیشرفت و موفقیت های روز افزون.

Parsa
۱۴۰۲/۰۵/۲۸
5
0
1

So good

Parsa
۱۴۰۲/۰۵/۲۸
5
0
1

آموزشگاه خیلی خوبیه

ویستا
۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
0
1

خوب

Djdhh27idjej@gmail.com
۱۴۰۲/۰۶/۰۱
5
0
1

خوبه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید