صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۹:۲۸
کد خبر: 1209
گزارشگر: 49
۹۶۳
۰
۰
۲
هما اسماعیلی در گفت‌وگو با روزنامه آسیا:

عرس؛فرصتی برای جذب گردشگر خارجی و ایرانی

عرس؛فرصتی برای جذب گردشگر خارجی و ایرانی
در سالیان گذشته و در سالگرد درگذشت مولانا همگان در قونیه و در مزار او گرد می‌آمدند، اما امسال به همت فاضل جمشیدی، خواننده، فرصتی مهیا شد تا عاشقان و دوستداران مولانا در خوی و در کنار مزار شمس تبریزی حضور ‌یابند.
هرچند مولانا و هنر او متعلق به همه کسانی‌ است که از سرچشمه غنی اندیشه او بهره‌مند می‌شوند، با این همه اشعار عرفانی او که بیش از همه به زبان فارسی سروده شده، فخر ایران و ایرانی است. در سالیان گذشته و در سالگرد درگذشت مولانا همگان در قونیه و در مزار او گرد می‌آمدند، اما امسال به همت فاضل جمشیدی، خواننده، فرصتی مهیا شد تا عاشقان و دوستداران مولانا در خوی و در کنار مزار شمس تبریزی حضور ‌یابند. سیاست‌های اردوغان در خصوص کردها و اعتراض هنرمندانی که نسبت به لشگرکشی‌های ترکیه به شمال سوریه منتقد بودند، هنرمندان را بر آن داشته است تا در اقدامی هماهنگ یاد هنر عرفانی و غنی مولانا را در جوار آرامگاه شمس تبریزی گرامی بدارند.
فاضل جمشیدی، خواننده و دبیر برگزاری مراسم «عُرس» در گفت‌وگو با آسیا درباره اهداف این برنامه گفت: «هدف ما این است که بعد از ده‌ها سال که ایرانی‌ها و غربی‌های بسیاری به عشق مولانا به قونیه می‌روند و مراسم بزرگداشت ایشان را در آن مکان برگزار می‌کنند، و همچنین به‌خاطر برخی چالش‌ها که باعث شد برخی هنرمندان ما مثل کیهان کلهر و شهرام ناظری امسال در اعتراض به سیاست‌های رژیم ترکیه در قبال کردها و روش‌های نژادپرستانه آنها، در مقابل این روند کاری انجام دهیم و در جهت بزرگداشت مقام مولانا مراسمی رسمی ترتیب بدهیم. در این مراسم از رشته‌های مختلف هنری هنرمندان بسیاری حضور خواهند داشت از جمله بهزاد فراهانی، اسفندیار قره‌باقی، کریم صالح عظیمی (استاد آواز) و دکتر نبوی و خیلی از عزیزان و بزرگان دیگر که به خوی تشریف می‌آورند.»
وی در ادامه عنوان کرد: «ما با کمک بنیاد شمس تبریزی و تولیت آن و همچنین با یاری اسپانسرهای رسانه‌ای مانند روزنامه «آسیا» و شرکت ایده‌پردازان «هما» این برنامه را به نحو احسن برگزار خواهیم کرد. هدف ما در نهایت جذب و گسترش این تفکر است که شمس تبریزی پاره‌ تن مولانا بوده است و حال که مولانا در ترکیه دفن شده است و ما به دلایلی مایل نیستیم به آن مکان برویم، بنابراین در خوی گرد شمس جمع شویم و مقام مولانا و میراث ادبی او و معانی آشکار و پنهان اشعار او را که راهگشای توسعه فرهنگی بشریت است، ارج بنهیم.»
هما اسماعیلی مدیرعامل و موسس گروه «ایده‌پردازان هما» در خصوص این برنامه به آسیا گفت: «با توجه به گفته‌های جناب جمشیدی، این برنامه و ایده محوری که ما در این برنامه به دنبال تحقق آن هستیم، می‌تواند دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی به‌ویژه در زمینه جذب گردشگر داشته باشد. گروه ایده‌پردازان هما در جهت تحقق و گسترده شدن این هدف از روش‌های مختلفی استفاده خواهد کرد. بعد از اتمام این مراسم و در طی یک سال آینده ما کارهای زیادی خواهیم کرد و تبلیغات گسترده‌ای صورت خواهیم داد که بی‌تردید می‌تواند زمینه جذب و جلب گردشگران خارجی را به منطقه ایجاد کند. از سوی دیگر بسیاری از گردشگران ایرانی را که هر ساله به قونیه می‌رفتند، می‌تواند متوجه این مسئله کند که چنین برنامه‌ها و فرصت‌های مغتنمی در خوی وجود دارد که می‌توانند در آن حضور یابند.»
خانم اسماعیلی درخصوص مهمانانی که در این برنامه حضور می‌یابند عنوان کرد: «ما از هنرمندان سرشناسی دعوت کرده‌ایم و بی‌تردید چهره‌ها و هنرمندان شناخته‌شده‌ای در این سفر همراه ما خواهند بود. همچنین بنا داریم در سال‌های آتی از میهمانان خارجی هم برای حضور در این برنامه دعوت کنیم.»
 
https://www.asianews.ir/u/1uT
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید