صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۶
کد خبر: 12097
گزارشگر: 213
۱۰۰۷
۰
۰
۲
اختلال گسترده در اینترنت از امروز

نت بلاکس از قطع اینستاگرام و واتساپ در ایران خبر داد

نت بلاکس از قطع اینستاگرام و واتساپ  در ایران خبر داد
براساس برخی گزارش‌های قطع شدن شبکه های اجتماعی در کشور، نت بلاکس اعلام کرد دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در ایران دچار اختلالات گسترده‌ای شده است.
به گزارش آسیانیوز، گزارش‌های رسیده حاکی است که دسترسی به اینستاگرام در ایران دچار اختلالات گسترده‌ای شده است.

در حالی که کاربران از ایران از فیلتر شدن اینستاگرام خبر می‌دهند، نت‌بلاکس، یک گروه مستقر در لندن که قطعی و اختلال در اینترنت جهانی را رصد می‌کند، نیز روز چهارشنبه ۳۰ شهریور گزارش داد که دسترسی به این شبکه اجتماعی در ایران، در میانه اعتراضات به مرگ مهسا امینی، محدود شده است.

نت‌بلاکس می‌گوید نمودارها حاکی از اختلال در دسترسی به اینستاگرام توسط همه شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی است و ارتباط اینترنتیِ کشوریِ ایران نیز به سطح ۷۹ درصد سطح عادی تنزل کرده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر اینترنت شبکه‌های موبایلی رایتل، ایرانسل و همراه اول تا حدود زیادی قطع است.

آسوشیتدپرس نیز از قول کاربران می‌گوید که آن‌ها نمی‌توانند با استفاده از تلفن همراه یا خط خانگی وارد اینترنت شوند.

مسئولان جمهوری اسلامی ایران هنوز در مورد اختلال در اینستاگرام واکنش نشان نداد‌ه‌اند اما خبرگزاری ایسنا نوشت که دلیل اختلالات موجود، «قطعی یکی از شبکه‌های فیبر نوری» است.

این در حالی است که در یک هفته گذشته، اینترنت ثابت و همراه در بسیاری از مناطق تهران و برخی مناطق کشور دچار اختلال زیادی شده بود.

سایت جماران نیز گزارش داده که دسترسی به شبکه پیام‌رسانی «واتساپ» نیز دچار اختلال شده است. نت‌بلاکس در توئیت دیگری خبر اختلال در این شبکه را تایید کرده است.

 اعتراضات اخیر در برخی شهرها با جان‌باختن مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله‌ای که در بازداشت درگذشت، آغاز شد./
https://www.asianews.ir/u/8cx
اخبار مرتبط
طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی همانطور که از عنوان آن مشخص است می بایست برای حفاظت و حمایت از داده های کاربران و جلوگیری از تعرضات و سوء استفاده ها و خشونت ها و آزارهای اینترنتی باشد؛ نه در جهت کنترل و محدود کردن کاربران و سرعت اینترنت!
بسیاری از کاربران گمان می‌کردند که طرح محدودیت فضای مجازی موسوم به طرح صیانت به دلیل مخالفت‌های فراوان به فراموشی سپرده‌ شده‌. اما روز گذشته تعدادی از ماده‌های مهم این طرح به تصویب رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید