صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۹
کد خبر: 12098
گزارشگر: 213
۱۲۱۵
۰
۰
۱
اظهارات رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

رئیسی گفت حکومت ایران «داعش» را نابود کرد

رئیسی گفت حکومت ایران «داعش» را نابود کرد
ابراهیم رئیسی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل با بر شمردن جنایت‌های داعش از جمله به بردگی گرفتن زنان کُرد و ایزدی و مسیحی گفت که نقش بی‌نظیر حکومت ایران در نابودی گروه داعش «کفایت می‌کند که نشان دهد جمهوری اسلامی در جایگاه دفاع از حقوق بشر است».

به گزارش آسیانیوز، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در سخنرانی خود در جریان هفتادوهفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کشورهای غربی را به اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در رابطه با حقوق بشر از جمله حقوق زنان متهم کرد.

رئیس جمهور بدون اشاره به نام مهسا امینی از «موضع‌گیری‌های متنوع و متعدد (بین‌المللی) در قبال یک رخداد در حال بررسی در جمهوری اسلامی ایران» انتقاد کرد و افزود که تهران «استانداردهای دوگانه برخی از دولت‌ها در زمینه حقوق بشر را مهم‌ترین عامل نهادینه شدن نقض حقوق انسان» می‌داند.

 ابراهیم رئیسی با بر شمردن «جنایت‌های داعش» از جمله به بردگی گرفتن «زنان کُرد و ایزدی و مسیحی» مدعی شد که «نقش بی‌نظیر»‌ حکومت ایران در نابودی گروه داعش «کفایت می‌کند که نشان دهد جمهوری اسلامی در جایگاه مدعی و مدافع حقوق بشر است».

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود با نشان دادن تصویر قاسم سلیمانی در صحن سازمان ملل بار دیگر بر پیگیری قضایی کشته شدن فرمانده پیشین نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در «یک دادگاه عادلانه» تاکید کرد و رسیدگی به آن‌چه را که «جنایت» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا خواند، «خدمت به انسانیت» دانست.

ترور قاسم سلیمانی و همچنین ابومهدی المهندس، معاون پیشین فرمانده گروه حشد الشعبی، در جریان حملات پهپادی ۱۳ دی‌ماه ۹۸ آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، در کشاکش تنش سیاسی و نظامی بین ایران و ایالات متحده رخ داد.

پیشتر واشینگتن اعلام کرده بود که تهران برای دستیابی به توافق احیای برجام باید برخی نگرانی‌های آمریکا در رابطه با این تهدیدها را رفع کند و وزارت خارجه اعلام کرد که موضوع انتقام از فرمانده سپاه قدس قاسم سلیمانی «قابل مصالحه» با آمریکا نیست.

ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در صحن سازمان ملل همچنین دونالد ترامپ را متهم کرد که با زیر پا گذاشتن توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام و به راه انداختن «جنگِ تمام عیارِ اقتصادی» علیه ایران، مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده است.

رئیسی روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل با تکرار این‌که «سیاست فشار حداکثری» آمریکا «شکست» خورده است، بار دیگر بر لزوم دریافت «تضمین‌های اطمینان‌بخش» از سوی واشینگتن برای احیای توافق برجام تاکید کرد.

او روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ان بی‌سی» گفته بود که شرط اصلی جمهوری اسلامی برای احیای برجام دریافت تضمین از آمریکاست./

https://www.asianews.ir/u/8cy
اخبار مرتبط
رئیس جمهور بامداد دوشنبه ۲۸ شهریور (به وقت تهران) در حالی برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد، که این سفر را فرصت خوبی برای انجام جهاد تبیین دانست.
براساس گزارش ها ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، با خانواده مهسا امینی که در بازداشت پلیس گشت ارشاد جان خود را از دست داد، تماس گرفته و وعده پیگیری مرگ فرزندشان را داده است.
ویدیوهای تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حضور مهسا امینی در پلیس و نیز روایت خبر ۲۰:۳۰ در مورد علت درگذشت وی منتشر شده است.
وزیر کشور در پی دستور رئیس‌جمهور به معاون امنیتی وزارت کشور بررسی فوری و با دقت حادثه پدید آمده برای خانم مهسا امینی را ابلاغ کرد.
شاخص کل بورس تهران امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ با افتی بیش از چهار هزار واحدی به پایین‌ترین سطح در سال جاری رسید؛ این افت شاخص باعث ثبت رقم یک میلیون و ۳۸۹ هزار واحدی روی تابلوهای بازار سهام شد؛ در حالی که شاخص هم‌وزن نیز با افتی اندک در محدوده ۴۰۴ هزار واحدی تثبیت شد.
یک مقام ارشد دولت اسرائیل روز یکشنبه به شرط عدم انتشار نام خود به خبرگزاری فرانسه گفت است که داوید بارنئا، رئیس موساد، به قصد شرکت در نشست‌هایی غیرعلنی در کنگره ایالات متحده درباره ایران تا به واشینگتن خواهد رفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه جمهوری اسلامی ایران چه زمانی پاسخ آمریکا را می‌دهد، گفت: موضوع پاسخ طرف آمریکایی در جلسات تخصصی و کارشناسی در حال بررسی است، زمان مشخصی را نمی‌توانم اعلام کنم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید