صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
کد خبر: 12101
گزارشگر: 213
۱۰۰۳
۰
۰
۱
بایکوت ستاره مردمی فوتبال ایران

واکنش بسیار تند یک روزنامه: علی کریمی رئیس اعتراضات خیابانی است!

واکنش بسیار تند یک روزنامه: علی کریمی رئیس اعتراضات خیابانی است!
روزنامه ایران، علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، را به لیدری اعتراضات خیابانی متهم کرد؛ این در حالی است که بسیاری از هنرمندان و چهره های ورزشی و هنری از اتفاقات اخیر در کشور انتقاد کرده اند.

به گزارش آسیانیوز، روزنامه ایران علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و ستاره مردمی ورزش کشور، را متهم کرد که «این روزها به لیدر آشوب‌های خیابانی در فضای مجازی تبدیل شده است».

این روزنامه روز پنجشنبه، ۳۱ شهریور، در یادداشتی، نوشت که محتوای توییت‌های علی کریمی «از طرف افراد ناشناس برایش ارسال می‌شود» و او «متن‌های مرتبط با محتواهای دریافتی» را منتشر می‌کند. این روزنامه در ادامه افزود که علی کریمی هم‌اکنون در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ساکن است و قصد دارد به کانادا مهاجرت کند.

پس از مرگ مهسا امینی، دختر ۲۲ساله اهل سقز، در بازداشتگاه، علی کریمی از نخستین چهره‌های شناخته‌شده‌ای بود که به این موضوع واکنش نشان داد. با شروع اعتراض‌های عمومی به این اتفاق، او هم طی روزهای اخیر به تناوب پست‌ها، ویدیوها و تصاویری از اعتراض‌های عمومی در حساب‌های کاربری خود (اینستاگرام و توییتر) منتشر کرد.

انتقادهای صریح و تند این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و ستاره ورزشی، از عملکرد برخی مسئولان ، منجر به واکنش برخی رسانه‌ها شد؛ خبرگزاری فارس روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، نوشت که گروه‌های «ضدانقلاب» تصمیم دارند علی کریمی را به عنوان «رهبر جدید اپوزیسیون» معرفی کنند. این رسانه در ادامه، علی کریمی را به «سطحی و مبتدی» بودن متهم کرد و مدعی شد که «شبکه‌ای فاسد» او را «هدایت» می‌کند.

فارس همچنین با بیان اینکه علی کریمی مردم را «به ادامه اعتراض و اغتشاش» تشویق کرده است، خواستار برخورد با او شد.

علی کریمی یکی از معدود ایرانی‌های شناخته‌شده است که از انتقادات صریح به مسائل روز ایران ابایی ندارد. روز سه‌شنبه، ۲۹ شهریور، پس از اینکه علی آذری جهرمی، سخنگوی دولت، گفت افرادی که فرزند سوم به دنیا بیاورند، خانه قسطی می‌گیرند، علی کریمی به سخنان او واکنش نشان داد و در یک استوری نوشت: «شماها دو تای دیگه رو نکشید، خانه توی سرتون بخوره.»

او در روزهای اخیر، نیز با انتشار ویدیوهایی از برخوردهای خشونت‌آمیز با مردم، نیروهای سرکوب را بارها «بی‌شرف» خطاب کرد. پیش از آن‌ هم با انتشار دو تصویر جداگانه از فرزندان مهاجرت‌کرده مسئولان و کشته‌شدگان اعتراض‌ها، نوشته بود: «فرزندان ما، فرزندان آن‌ها».

 علی کریمی پس از فاجعه فروریختن ساختمان متروپل آبادان نیز از برخی اعتراض‌ها دفاع کرد.

برخی انتقادات این روزها برای افراد مشهوری که داخل ایران زندگی یا به ایران رفت‌وآمد می‌کنند، همواره حاشیه‌هایی به همراه داشته است؛ نمونه‌ آن اخراج وریا غفوری از تیم استقلال بود./

https://www.asianews.ir/u/8d1
اخبار مرتبط
براساس گزارش ها با تصمیم شورای امنیت کشور، دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام و واتس‌اپ قطع شد و معلوم نیست این تصمیم تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.
خبرگزاری ایسنا و سایت ریاست‌جمهوری و چند وبسایت داخلی از دسترس مخاطبان خارج شده است.
نماینده مجلس گفت: معتقدم باتوجه به عدم کارکرد گشت ارشاد در تبیین کردن فرهنگ حجاب باید چنین موضوعی برداشته شود تا بیشتر از این فرزندان این سرزمین احساس ناامنی با چنین برخورد‌هایی نداشته باشند.
کتایون ریاحی در واکنش به مرگ مهسا امینی در بازداشت، گفت: حجابش اجباری بوده و به همین دلیل عبارت کشف حجاب توصیف درستی نیست.
در حالی که بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران برای هدایت تیم ملی قطعی شده است، امیر حاج رضایی،کارشناس صاحبنام فوتبال درباره شرایط فعلی مدیریت فوتبال ایران به آسیانیوز گفت: شرایط فوتبال کشورمان اصلا مناسب نیست و اداره کنندگان را تایید نمی کنم.
در حالی که امروز مهدی تاج برای دومین بار به ریاست فدراسیون فوتبال ایران رسید،علی کریمی، ستاره مردمی فوتبال ایران به این انتصاب واکنشی بسیار انتقادی نشان داد.
شهرداری تهران بیلبوردهای علی کریمی، ستاره مردمی فوتبال ایران را به‌‌ دلیل اظهارات او درباره صرف هزینه های زیاد در تاسوعا و عاشورا جمع آوری کرد.
سایت «فی گول» نوشت: فدراسیون فوتبال ایران طبق گزارش‌های رسیده هنوز به صورت مستقیم با کارلوس کی‌روش وارد مذاکره نشده، ولی به دلیل اختلافات در فدراسیون این کشور دراگان اسکوچیچ سرمربی کنونی ایران در آستانه برکناری قرار دارد.
با توجه به برخورد مسئولان باشگاه استقلال با وریا غفوری، بازیکن مردمی فوتبال ایران، گفته شده وی از این تیم حذف و جدا می شود.
علی کریمی ستاره مردمی فوتبال ایران در انتقاد به تورم و گرانی نان گفت: عدالت زمانی اجرا می سود که همه مرده باشیم!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید