صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
کد خبر: 12108
گزارشگر: 213
۱۶۰۷
۰
۰
۱
در پی بیانیه‌های مقام‌های قضایی

اعلام حمایت ارتش از «نیروی انتظامی» در اعتراضات خیابانی

اعلام حمایت ارتش از «نیروی انتظامی» در اعتراضات خیابانی
در حالی که رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد بازدارنده و فوری با معترضان در اعتراضات اخیر کشور شد، ارتش ایران هم در بیانیه‌ای بر حمایت خود از نیروی انتظامی تاکید کرد.

به گزارش آسیانیوز، همزمان با بیانیه‌های مقام‌های قضایی و انتظامی در خصوص برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز در پی مرگ مهسا امینی، ارتش ایران هم در بیانیه‌ای بر حمایت خود از نیروی انتظامی تاکید کرد.

مهر نوشت، ارتش در بیانیه‌ای که روز جمعه، یکم مهر، منتشر کرد، ضمن محکوم کردن «توهین به ساحت مقدس قرآن، پرچم و مقدسات» اعلام کرده است که این ارگان نظامی از نیروی انتظامی «حمایت کامل» می‌کند.

در همین حال  رئیس قوه قضائیه ایران نیز خواستار «برخورد بازدارنده و فوری» دادستان کل کشور و مراجع قضایی با «عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای» شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در شامگاه پنج‌شنبه، ۳۱ مهر، غلامحسین محسنی اژه‌ای در تماس با دادستان‌های سراسر کشور گفت که این برخورد باید با افرادی صورت گیرد که «به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده‌اند، در برابر پلیس تمرد می‌کنند، و مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی خارج از کشور» هستند.

این دومین واکنش رئیس قوه قضائیه ایران در برخورد با تجمع‌های اعتراضی در پی مرگ مهسا امینی است. او روز دوشنبه، ۲۸ شهریور  گفته بود: «جایی برای غفلت‌، اقدامات تحریک‌کننده، انتشار مطالب دروغ و انجام اقداماتی که می‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد، باقی نمی‌ماند.»

محمدرضا نقدی،معاون هماهنگ‌کننده سپاه روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، تجمع‌های اعتراضی در پی مرگ مهسا امینی را نتیجه «رها»‌ بودن فضای مجازی در ایران عنوان کرد و خواستار «مدیریت» آن شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روز پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور، اعتراضات خیابانی در ده‌ها شهر ایران پس از مرگ مهسا امینی را «فتنه» نامید و از قوه قضائیه خواست با «دروغ‌پردازان» در فضای مجازی، برخورد «عبرت‌آموز» انجام دهد.
در این بیانیه همچنین به صراحت از قوه قضائیه جمهوری اسلامی خواسته شده بود تا «شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، شناسایی و برخورد قاطعانه، عادلانه و عبرت‌آموز با آنان انجام دهد.»

مهسا امینی، ۲۲ ساله اهل سقز که برای دیدار با خویشاوندان، همراه با خانواده به تهران سفر کرده بود، پس از بازداشت از سوی ماموران گشت ارشاد و انتقال به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی در تهران، روز ۲۵ شهریور به دلیل مرگ مغزی درگذشت./

https://www.asianews.ir/u/8d8
اخبار مرتبط
کریستین امانپور روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور در یک رشته‌توئیت به شرح دلایل لغو مصاحبه‌ای که قرار بود با ابراهیم رئیسی انجام دهد پرداخت.
از ساعاتی قبل امکان دسترسی به اینستاگرام با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست و اینستاگرام تنها با کمک فیلترشکن باز می‌شود و این مساله گمانه فیلتر اینستاگرام را مطرح می‌کند؛ این در حالی است که آیا مسدود شدن واتساپ و اینستاگرام مقطعی است؟
مهران مدیری مجری و کارگردان خداحافظی عجیبی را در اعتراض به اتفاقات اخیر از دورهمی و صدا و سیما در یک فیلم به اشتراک گذاشته است.
روزنامه ایران، علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، را به لیدری اعتراضات خیابانی متهم کرد؛ این در حالی است که بسیاری از هنرمندان و چهره های ورزشی و هنری از اتفاقات اخیر در کشور انتقاد کرده اند.
براساس گزارش ها با تصمیم شورای امنیت کشور، دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام و واتس‌اپ قطع شد و معلوم نیست این تصمیم تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.
خبرگزاری ایسنا و سایت ریاست‌جمهوری و چند وبسایت داخلی از دسترس مخاطبان خارج شده است.
در حالی که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، افزایش ۱۰ درصدی غیرحداقل‌بگیرها را مغایر قانون اعلام کرد، بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خیابانی خود در ماه‌های اخیر، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و خواستار افزایش ۳۸ درصدی حقوق خود مطابق با رأی شورای عالی کار شدند.
حسین طیبی‌فر گفت باید نیروهایی تربیت پیدا کنند تا بدون ترس و واهمه دست روی ماشه ببرند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید