صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۰۱:۳۲
کد خبر: 12113
گزارشگر: 213
۱۴۱۱
۰
۰
۰
حاشیه بی نتیجه ماندن مذاکرات ایران و آمریکا

وزیر خارجه عربستان: به احیای برجام امیدی نداریم

وزیر خارجه عربستان: به احیای برجام امیدی نداریم
فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی، روز جمعه اول مهر گفت به موفقیت مذاکرات احیای برجام امید چندانی نیست.
به گزارش آسیانیوز، شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی، روز جمعه اول مهر گفت به موفقیت مذاکرات احیای برجام امید چندانی نیست.

او افزود: «ما امیدواریم که هنوز امکان بالقوه برای پیشرفت مذاکرات وجود داشته باشد، ولی متاسفانه در حال حاضر نشانه‌ها مثبت نیستند.»

وزیر خارجه عربستان سعودی این سخنان را در یک نشست خبری پس از پایان مذاکرات وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به علاوه نمایندگان اردن، مصر و عراق که به میزبانی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، ایراد کرد.

 فیصل بن فرحان آل سعود این جلسه و گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا را بسیار مثبت و در ادامه گفت‌وگوهای رییس جمهوری آمریکا با مقامات سعودی در دیدار جو بایدن از شهر جده در ماه ژوئیه توصیف کرد.

یک دیپلمات حاضر در این جلسه که نخواست نامش در گزارش قید شود گفت، محورهای اصلی مذاکرات جنگ اوکراین، امنیت مواد غذایی، وضعیت مناطق فلسطینی، سوریه و ایران بود.

این دیپلمات نیز در تایید ارزیابی وزیر خارجه عرسبتان سعودی گفت روند مذاکرات احیای برجام کاملا متوقف شده است.

وزیر خارجه عربستان سعودی افزود که در این جلسه «همکاری‌های امنیتی در سطح منطقه و تقویت همکاری این کشورها با ایالات متحده» مورد بحث قرار گرفت. او افزود که مسئله چین در این مذاکرات مطرح نشده است.

شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود گفت: «ریاض تمامی کشورهای منطقه را تشویق می‌کند که مذاکرات هسته‌ای با ایران را بسیار جدی بگیرند و ضمن تضمین حداقل‌های لازم در خصوص منع توسعه جنگ افزارهای هسته‌ای به یافتن راه‌هایی برای خروج از بن‌بست کمک کنند.»

وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سئوالی در مورد ملاقات با مقامات ایرانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که هیچ ملاقاتی صورت نگرفته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: «محورهای اصلی مذاکرات در این نشست چالش‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله کمک به برقراری صلح پایدار در یمن، مقابله با تهدیدهای ایران، مهار ناامنی در توزیع مواد غذایی و موضوعات مهم دیگر است.»/
https://www.asianews.ir/u/8de
اخبار مرتبط
شکست‌های اخیر ارتش کرملین و از دست دادن اراضی اشغالی قابل توجه در هفته‌های اخیر، نخبگان سیاسی روسی را در توانایی و صلاحیت پوتین برای اداره اوضاع دچار تردید کرد.
نوستراداموس چند اتفاق تکان دهنده جهان را در چند ماه پیش رو و سال میلادی جدید پیش بینی کرده بود.
یک کارشناس بازارهای مالی پیش بینی کرد اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در مذاکرات رخ دهد یا توافقی صورت نگیرد، دلار آماده شروع روند صعودی شدن را در بازار کشور دارد.
یک مقام نظامی اسرائیلی درباره عقب نشینی نیروهای تحت حمایت ایران توضیحاتی داده است.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای برجام و بازگشت متقابل ایران و آمریکا به این توافق در وضعیت بن‌بست قرار گرفته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید