صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
کد خبر: 12115
گزارشگر: 213
۱۳۰۸
۰
۰
۳
در پاسخ به نوشته آنتونی بلینکن مبنی بر دسترسی به اطلاعات آزاد

ایلان ماسک: ماهواره‌ و اینترنت ازاد برای ایران فعال می شود/عاقبت مسدود شدن سایت استارلینک

ایلان ماسک: ماهواره‌ و اینترنت ازاد برای ایران فعال می شود/عاقبت مسدود شدن سایت استارلینک
ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در واکنش به نوشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره لغو تحریم‌ها برای گردش اطلاعات در ایران،گفت ماهواره‌ استارلینک «فعال» می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، ایلان ماسک اینترنت استارلینک را برای ایران «فعال» می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس روز جمعه در واکنش به نوشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره لغو تحریم‌ها برای گردش اطلاعات در ایران، در توییتی کوتاه نوشته است که ماهواره‌ استارلینک «فعال» می‌شود.

آنتونی بلینکن ساعاتی پیشتر در توئیتی نوشت : «امروز برای پیشبرد آزادی اینترنت و جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران اقدام کردیم و مجوز عمومی را جهت دسترسی بیشتر آنها به ارتباطات دیجیتال صادر کردیم.

ایلان ماسک در پاسخ نوشته است: «استارلینک فعال می‌شود.»

در پی قطع گسترده اینترنت در بحبوحه اعتراضات در ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه مجوز کلی گسترش دسترسی به خدمات اینترنتی برای ایرانیان را صادر کرد.

بر اساس این بیانیه که روز جمعه اول مهر ماه در وبسایت خزانه‌داری منتشر شده است، آمریکا می‌خواهد حمایت از آزادی بیان  را با به روز رسانی مجوزهای دولتی افزایش دهد.

گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به ژانت یلن وزیر خزانه‌داری ایالات متحده از او خواسته بودند که با توجه به اعتراضات اخیر در ایران، در صورت دریافت تقاضای ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند.

همچنین بعد از اعلام این خبر، امروز سایت رسمی استارلینک در چندین ISP ایرانی فیلتر شده است. در حالی که روز چهارشنبه وزیر ارتباطات گفته بود استارلینک نمی‌تواند بدون مجوز کارش را در ایران آغاز کند./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/8df
اخبار مرتبط
وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز کلی گسترش دسترسی به خدمات اینترنت آزاد برای ایران را صادر و اعلام کرد.
نت‌بلاکس قطع اینترنت در ایران را تایید کرد.
در حالی که رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد بازدارنده و فوری با معترضان در اعتراضات اخیر کشور شد، ارتش ایران هم در بیانیه‌ای بر حمایت خود از نیروی انتظامی تاکید کرد.
گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه داری ایالات متحده٬ از او خواستند در صورت دریافت درخواست ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند!
از ساعاتی قبل امکان دسترسی به اینستاگرام با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست و اینستاگرام تنها با کمک فیلترشکن باز می‌شود و این مساله گمانه فیلتر اینستاگرام را مطرح می‌کند؛ این در حالی است که آیا مسدود شدن واتساپ و اینستاگرام مقطعی است؟
براساس گزارش ها با تصمیم شورای امنیت کشور، دسترسی کاربران ایرانی به اینستاگرام و واتس‌اپ قطع شد و معلوم نیست این تصمیم تا چه زمانی به طول خواهد انجامید.
براساس برخی گزارش‌های قطع شدن شبکه های اجتماعی در کشور، نت بلاکس اعلام کرد دسترسی به اینستاگرام و واتساپ در ایران دچار اختلالات گسترده‌ای شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید