صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۳
کد خبر: 12116
گزارشگر: 213
۱۹۶۱
۰
۰
۲
واکنش مجمع جهانی به مرگ مهسا امینی

نظر سازمان ملل درباره اتفاقات اخیر ایران

نظر سازمان ملل درباره اتفاقات اخیر ایران
دبیرکل سازمان ملل به اعتراضات اخیر در ایران و مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد.
به گزارش آسیانیوز، دبیرکل سازمان ملل به اعتراضات اخیر در ایران واکنش نشان داد و خواستار تحقیقات سریع، بی‌طرفانه و مؤثر درخصوص فوت مهسا امینی شد.

گوترش دبیرکل سازمان ملل به اعتراضات اخیر در ایران واکنش نشان داد و از همه افراد خواست تا برای جلوگیری از تشدید اوضاع از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اتفاقات اخیر در کشورمان از نیروهای امنیتی ایران خواست تا علیه آنچه اعتراضات ضد دولتی عنوان کرده است به صورت غیر ضروری و نامتناسب از زور استفاده نکنند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت:استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت که گوترش همچنین از تمام افراد خواسته است تا برای پرهیز از تشدید اوضاع از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

دوجاریک در ادامه به خبرنگاران گفت که سازمان ملل نسبت به گزارشات مربوط به اعتراضات اخیر در ایران نگران است و دبیرکل نیز در دیدار با رئیس جمهور ایران که روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، موضوع حقوق بشر را مطرح کرده است.

وی همچنین گفت که گوترش خواستار تحقیقات سریع، بی‌طرفانه و مؤثر درخصوص فوت مهسا امینی شده است.

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله‌ای است که هفته گذشته پس از بازداشت در گشت ارشاد جان خود را از دست داد./
https://www.asianews.ir/u/8dg
اخبار مرتبط
ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در واکنش به نوشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره لغو تحریم‌ها برای گردش اطلاعات در ایران،گفت ماهواره‌ استارلینک «فعال» می‌شود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز کلی گسترش دسترسی به خدمات اینترنت آزاد برای ایران را صادر و اعلام کرد.
نت‌بلاکس قطع اینترنت در ایران را تایید کرد.
در حالی که رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد بازدارنده و فوری با معترضان در اعتراضات اخیر کشور شد، ارتش ایران هم در بیانیه‌ای بر حمایت خود از نیروی انتظامی تاکید کرد.
گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه داری ایالات متحده٬ از او خواستند در صورت دریافت درخواست ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند!
کریستین امانپور روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور در یک رشته‌توئیت به شرح دلایل لغو مصاحبه‌ای که قرار بود با ابراهیم رئیسی انجام دهد پرداخت.
مهران مدیری مجری و کارگردان خداحافظی عجیبی را در اعتراض به اتفاقات اخیر از دورهمی و صدا و سیما در یک فیلم به اشتراک گذاشته است.
روزنامه ایران، علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، را به لیدری اعتراضات خیابانی متهم کرد؛ این در حالی است که بسیاری از هنرمندان و چهره های ورزشی و هنری از اتفاقات اخیر در کشور انتقاد کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید