صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۶
کد خبر: 12144
گزارشگر: 306
۳۴۴
۰
۰
۱
رییس بسیج سازندگی کشور

در گام دوم به دنبال قشر خاکستری جامعه هستیم

در گام دوم به دنبال قشر خاکستری جامعه هستیم
یزد - رییس بسیج سازندگی با اشاره به اینکه ما در گام دوم به دنبال قشر خاکستری جامعه هستیم، به تشکیل دولت سازی اسلامی در گام سوم اشاره کرد و گفت: این اقدام در دولت سیزدهم در حال انجام است

آسیانیوز / یزد ؛ سردار محمد زهرایی، در کارگروه بسیج سازندگی استان یزد که با حضور مهران فاطمی استاندار و جمعی از مسئولان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، افزود: گام دوم، گامی است که انقلاب به بالندگی رسیده و از یک انقلاب بالغ و بالنده، رفتار عاقلانه با تدبیر مورد انتظار است.

رییس بسیج سازندگی افزود: دستگاه های اجرایی بدانند برخی از بخش های جامعه اکنون دچار آسیب شده و نیاز است در کمک های مومنانه اهتمام ورزند و لذا به زودی مرحله جدیدی از کمک ها را به عنوان مسکنی برای اقشار بی بضاعت خواهیم داشت. رییس بسیج سازندگی کشور با اشاره به تدوین طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در این نهاد که مورد استقبال ریاست جمهور نیز قرار گرفته است گفت: در قالب این طرح اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت که احیای یک هزار واحد راکد صنایع خرد و متوسط ، ایجاد ۱۰ هزار صندوق الحسنه از آن جمله است.

این مقام مسئول از راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در قالب کارگاه های اشتغالزایی خرد در پنج شهرستان خبر داد و گفت: اکنون باید به دنبال ایجاد فناوری های خاص و مولود انقلاب باشیم.

رییس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: جهاد آبرسانی نیز به همت جهادگران رقم خورد که در این راستا تامین آب شرب ۷۱۳۸ روستا به نتیجه رسید و ان شاءالله تا سقف ۱۶ هزار روستا اجرایی خواهد شد.

سردار محمد زهرایی با اشاره به ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی گفت: این اقدام در دولت قبل آغاز و توافق لازم صورت گرفت تا در زمینه حمایت های تسهیلاتی و بلاعوض اقدامات صورت گیرد و در استان یزد با ظرفیتی که دارد این اقدام انجام و در حال فعالیت است.

استاندار یزد نیز در این نشست گفت: بسیج یک نعمت بزرگ است و کفران نعمت بسیج این است که از نعمت بسیج و خدمات آن محروم می شویم.

مهران فاطمی،  ادامه داد: بسیج یک ظرفیت بی بدیل است که توان مردم مشتاق را پای کار حل مشکلات جامعه آورده و به کرات دیده ایم که از گذشته تاکنون هر جایی که مشکلی بوده، حضور قدرتمند بسیج و نیروی کلان مردمی رقم خورده است.

استاندار یزد گفت: مصوبات کارگروه بسیج سازندگی باید به جد پیگیری و همه دستگاه ها زمینه حضور نیروهای بسیجی و جهادی را در قالب مدل های تعریف شده پیگیری کنند. امروزباید قدر نعمت بزرگ بسیج را بدانیم و از تمام ظرفیت های موجود در دستگاه ها برای تقویت و افزایش همکاری ها بهره مند شویم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: بسیج سازندگی امروز با همان روحیه ابتدای انقلاب اسلامی و رویکرد مقاومت و ایستادگی با هم افزایی مردم و مسئولان استان در رکاب بوده و برای حل مشکلات و معضلات جامعه در تلاش هستند و ان‌شاءالله بتوانیم با این روحیه آلام و مشکلات مردم را کاهش دهیم.

سردار حسین زارع‌کمالی،  به تشریح اقدامات بسیج سازندگی در استان پرداخت و گفت: احداث کارگاه‌های اشتغالزایی و همچنین احداث منزل محرومان، جهاد آبرسانی به روستاها، جهاد روشنایی، بهسازی معابر و جاده بین مزارع و... را یادآور شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اقدامات جهادگران در عرصه‌های مختلف از جمله سیل اخیر استان را یادآور شد و گفت: امیدواریم اقدامات جهادگران با حضور همه مسئولان و هم افزایی و همراهی و حفظ روحیه هشت سال دفاع مقدس بتوانیم مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

مسئول بسیج سازندگی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب ایجاد سه قرارگاه از ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۸۵ صندوق قرض الحسنه مردمی ایجاد شده که ۲۰۴ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

علی اصغر سلمانی،  اشتغال پایدار با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد مجمع جهادی و مجمع خیرین جهادگر را یادآور شد و گفت: هم اکنون جهادگران استان در قالب ۹۰۷ گروه جهادی مشغول ارائه خدمات هستند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

در گام دوم به دنبال قشر خاکستری جامعه هستیم سردار محمد زهرایی رییس بسیج سازندگی کشور ، مهران فاطمی استاندار یزد ، سردار حسین زارع‌کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ، علی اصغر سلمانی مسئول بسیج سازندگی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/8e9
اخبار مرتبط
یزد - مسئول گروه جهادی بسیج مداحان شهرستان نیز در این نشست با بیان این مطلب که این گروه جهادی سال گذشته تشکیل و امسال با بالغ بر ۵۰ عضو به تثبیت رسیده است گفت: در این گروه جهادی که متشکل از برادران و خواهران مداح و خادم می باشد برنامه های فرهنگی مختلفی در طول سال اجرایی می شود
یزد - مسئول بسیج مداحان شهرستان در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری «طرح اربعین با شهدا» برای سومین سال متوالی در شهرستان یزد خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ با همه گیر شدن بیماری کرونا بسیاری از مجالس روضه خوانی به ویژه مجالس یادبود شهدا در سطح شهرستان تعطیل شد که این اتفاق باعث ناراحتی بسیاری از خانواده های شهدا گردید لذا این موضوع اعضای شورای سیاستگذاری کانون بسیج مداحان و هیات مذهبی شهرستان یزد را بر آن داشت تا به دنبال یافتن راهکاری برای حل این معضل باشند
یزد _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در مورد وضعیت مرزها اظهار داشت: مرزها در حال حاضر باز است اما کاروان‌هایی که باید با اتوبوس اعزام شوند، امکان اعزام به مرز را ندارند زیرا سامانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مرکز مسدود است و برای اتوبوس‌ها صورت وضعیت صادر نمی‌شود
یزد - تنها قنات روستای شهاب آباد شهرستان ابرکوه به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی جانی دوباره گرفت
یزد - ماموریت آب رسانی گروه جهادی شرکت آب و فاضلاب استان به زائران اربعین حسینی در خوزستان به مدت یک ماه انجام می‌پذیرد
یزد - سفر یکروزه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار به استان خوزستان با هدف پیگیری مسائل مربوط به احداث موکب حضرت سیدالشهداء(ع) در مرز چذابه و تسهیل شرایط اعزام یزدی ها به پیاده روی اربعین حسینی
یزد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه سفر به استان خوزستان از اردوگاه شهید عاصی زاده اهواز بازدید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید