صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۳
کد خبر: 12155
گزارشگر: 306
۳۱۱
۰
۰
۱
معاونان دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبر نگاران

برگزاری نشست خبری معاونان دانشگاه علوم پزشکی یزد بمنظور ارائه فعالیت های بهداشتی درمانی

برگزاری نشست خبری معاونان دانشگاه علوم پزشکی یزد بمنظور ارائه فعالیت های بهداشتی درمانی
یزد - نشست خبری معاونان دانشگاه علوم پزشکی بمنظور ارائه فعالیت های بهداشتی درمانی علوم پزشکی یزد برگزار شد

آسیانیوز / یزد ؛ دکتر « حیدری» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: از ابتدای امسال شرکت های دارویی نامه های متعددی مبنی بر تعطیلی تولید با تتوجه به شرایط ارائه کردند  با توجه به افزایش برخی از هزینه ها ثابت نگه داشتن قیمت دارو میسر نبود و برای همین مقداری با کاهش ذخایر دارویی صورت گرفت.

وی افزود: در این راستا تصمیم گرفته شد که با افزایش قیمت دارو همراه همراه شدیم و برای این مطلب تقریبا چندین ماه زمان گاشته شد و در نهایت طرح دارو یار انجام شد که ما به تفاوت از طریق بیمه ها پرداخت شود و دارو نیز از طریق نسخه دکتر انجام گیرد.

حیدری بیان کرد: بیمه سلامت برای تمامی بیماران نیز فعال شده است و حتی اتباع نیز می توانند بر اساس شماره اتباعی خود بیمه شوند.

وی افزود: ما در طرح دارویار با مشکلاتی از جمله دارو همراه شدیم که از جمله داروهایی مانند سرم به مشکل برخوردیم که در طرح دارویار سعی کردیم این مشکل را حل کنیم.

حیدری گفت: مشکل بزرگی در خصوص اطلاع رسانی مردم در خصوص تهیه داروها داریم و اگرچه این بحث کمبوددارو در برخی از مواقع صورت می گیرد اما باید با برخورد صحیح از این بحران ها عبور کنیم.

دکتر «حبیب الله نیکوکار» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست با اهالی رسانه ضمن اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی امور مربوط به سلامت جامعه، اظهار کرد: امیدواریم با فکر خوب و جمعیت کم یزد و با توجه به تجهیزات بالایی که در حوزه درمان در استان داریم، به الگوی مطلوبی برای کشور تبدیل شویم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان در استان، گفت: خوشبختانه این عمل پیوند قبلا در تهران انجام می‌شد ولی اکنون در بیمارستان شهید صدوقی یزد نیز قابل انجام است.

نیکوکار خاطرنشان کرد: پژوهشکده تولید مثل یزد با وجود این که از قطبهای کشور است، در فضای بسیار کوچکی فعالیتهای درمانی، پیوهشی و آموزشی را دنبال می‌کند لذا لمسال تعداد هشت تخت بستری به این مرکز اضافه شد ولی در همین راستا ایجاد ساختمان جدیدی را در مجموعه بیمارستان شهید صدوقی در سطح وسیعی در نظر داریم.

وی از آماده افتتاح بودن بیمارستان حضرت زینب(سلام الله علیها) در شهرستان اشکذر با ظرفیت 450 تخت خبر داد و گفت: خوشبختانه در شهرستان‌های مختلف از جمله شهرستان تازه تاسیس مانند مروست، کلنگ بیمارستان جدیدی به زمین خورده ولی تا آماده سازی آن، تلاش شده از توانایی‌های بخش بهداشت در این شهرستان استفاده شود که در همین رابطه نیز به زودی پزشک طب اورژانس را در مروست مستقر خواهیم کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به مراجعات زیاد بیماران غیربومی به یزد برای درمان، گفت: متاسفانه در ارجاع بیماران غیربومی به مراکز درمانی یزد، با نوعی دوگانگی مواجه‌ایم چرا که از طرفی با موضوع ترویج و توسعه گردشگری سلامت مورد تاکید مسئولان استان مواجه‌ایم ولی از سوی دیگر گلایه برخی همشهریان را شاهدیم.

دکتر « میرزایی » معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز گفت: ما در حوزه سلامت در شرایطی هستیم که در بیماری های واگیردار و غیر واگیردار تحت تاثیر قرار داریم و در بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون و همچنین بیماری های واگیرداری مانند کرونا، وبا و سرخک نیز این شرایط را مشاهده کرده ایم.

وی افزود: ما در شاخص های امید به زندگی و سال های سلامت در زندگی به خوبی توانسته ایم گام برداریم اما معتقدیم که امید به زندگی باید همراه با سلامتی نیز باشد.

میرزایی بیان کرد: راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شهید صدوقی به عنوان یکی از افتخارات ما است که می تواند به بیماران ما کمک به سزایی انجام دهد.

وی ادامه داد: در پژوهشکده تولید مثل نیز یزد به عنوان قطب تولید مثل است که امیدواریم ساختمان جدید آن را در بیمارستان شهید صدوقی راه اندازی کنیم.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

برگزاری نشست خبری معاونان دانشگاه علوم پزشکی یزد بمنظور ارائه فعالیت های بهداشتی درمانی ،   « حیدری» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ،  «حبیب الله نیکوکار» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ، « میرزایی » معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد

https://www.asianews.ir/u/8el
اخبار مرتبط
یزد - کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری استان دوز یادآور را تزریق کردند
یزد - دکتر خطیبی در پیامی، به مناسبت ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار از تلاش اصحاب رسانه قدردانی کرد
یزد - جوان ۲۱ ساله یزدی نجات بخش جان سه بیمار شد
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد: در شبانه روز گذشته، ۱۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده اند
یزد - داغ شدن و ترکیدن پاور بانک داخل اتومبیل، خودرو سمند کارمند دانشگاه علوم پزشکی یزد را به اتش کشید
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی: آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد به کمتر از ۶۰ تن رسید
یزد - رئیس، معاونان و برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به مناسبت هفته سلامت به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از افزایش آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد نسبت به روز گذشته خبر داد
یزد - اسلامی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان یزد ، مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه را در کارنامه خود دارد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید