صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۸
کد خبر: 12156
گزارشگر: 306
۳۷۹
۰
۰
۲
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان یزد خبر داد

برگزاری بیش از 42 برنامه در هفته ملی کودک

برگزاری بیش از 42 برنامه در هفته ملی کودک
یزد - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن اشاره به برگزاری افزون بر ۴۲ ویژه‌برنامه در استان به مناسبت هفته ملی کودک گفت : از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه به عنوان هفته ملی کودک و روز شانزدهم مهرماه به عنوان روز ملی کودک در تقویم کشورمان نامگذاری شده است

آسیانیوز / یزد ؛ « سیده عالیه قوامی» به مناسبت هفته ملی کودک در جمع اصحاب رسانه با اشاره به عناوین روزهای هفته ملی کودک، از برنامه‌ریزی برای این هفته طبق عناوین روزهای مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی » اعلام شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری یزد یکی از موثرترین اقدامات جهت پرورش کودکان را قصه گویی خواند که به گفته وی، به یک جریان در استان یزد تبدیل شده است.

قوامی این هفته را فرصت مغتنمی برای اهتمام بزرگترها و مسئولان به کودکان به عنوان آینده سازان کشور دانست و گفت: باید تلاش کنیم در جهت احقاق حقوق کودکانمان تصمیمات مناسبی در سطح کلان داشته باشیم چرا که دولت‌هایی موفق خواهند بود که کودکانشان، دارای رشد و پرورش مناسبی باشند.

این مقام مسئول با بیان این که کانون پرورش فکری استان یزد از نیمه شهریورماه جلسات متعددی جهت برنامه‌ریزی هفته ملی کودک برگزار و ویژه‌برنامه‌هایی را در این رابطه تهیه و تدوین کرده است،‌ ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های این هفته برای کودکان استان، اوقاتی نشاط آفرین و نشاط بخش را رقم بزند.

مدیر کل کانون پرورش فکری یزد با بیان این که ویژه‌برنامه‌های این هفته در استان دو روز زودتر یعنی از چهاردهم مهرماه با برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار و دست سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری آغاز خواهد شد، برگزاری نشست و مراسم تجلیل از خیرین کانون‌ساز و کانون‌یار استان، برگزاری کارگاه بازی‌های خلاق در کانون شماره یزد و ویژه برنامه پرواز بادبادکها در پارک کوهستان یزد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان را از دیگر برنامه‌های کانون قبل از آغاز هفته ملی کودک خواند.

قوامی از رونمایی از نماد صلح با همکاری خانه صلح ایران و آغاز فستیوال فیلم‌ها و انیمیشن‌های کانون در مراکز سطح استان همزمان با شروع این هفته خبر داد و تصریح کرد: دیدار اعضای کانون پرورش فکری با مسئولان ارشد استان، نمایش فیلم توسط کتابخانه‌های سیار در روستاهای استان و نیز حضور در صحن علنی شورای شهر و قرائت بخشی از بیانیه حقوق کودک و مطالبه گری در این خصوص، از برنامه‌های روز اول این هفته در استان است.

وی از برنامه‌های روز هفدهم مهرماه را آغاز بکار تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری استان یزد برای اجرای ویژه برنامه های خاص و نمایش‌های کانون جهت کودکان مناطق محروم و روستایی ذکر کرد و گفت: هم اکنون در کشور هفت تماشاخانه سیار فعالیت در استانهای مختلف کشور را در حال اجرا دارند.

قوامی جشن فرهنگی هنری روستایی کتابخانه سیار کانون با همکاری پیک امید، بازدید کودکان از موزه‌های استان به صورت رایگان و بعضاً نیم‌بها جهت آشنایی با فرهنگ و تمدن کشورشان، ویژه‌برنامه‌ی «با پدربزرگها و مادربزرگها» برای ثبت لحظاتی شاد برای سالمندان، برگزاری ویژه برنامه شاد «من خانواده‌ام را دوست دارم» با حضور مادران و کودکان در مرکز شماره سه کانون پرورش فکری یزد و دیدار با خانواده شهید دانش و فرزندان این شهید والامقام را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در استان برشمرد.

وی یکی از دغدغه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که این مجموعه را متفاوت از دیگر مراکز آموزشی کرده را پرورش خلاقیت در کودکان خواند و گفت: در همین راستا نیز برنامه‌ای با عنوان «کو کو عروسک» در مرکز شماره یک کانون در پارک شهر و ادب (پارک وحشی بافقی) در این هفته برگزار و طی مراسمی نخستین مرکز تخصصی دست سازه‌ها با هدف پرورش خلاقیت‌ها و احیای هنرها و کارهای دستی بومی استان افتتاح خواهد شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری یزد از برگزاری برنامه‌های متعددی به مناسبت این هفته در شهرستانهای مختلف استان خبر داد و اعلام کرد: تعدادی از کودکان دیروز که مفاخر امروز و غیرساکن در شهرستان تازه تاسیس مروست هستند، به دعوت کانون و در قالب ویژه برنامه «قلعه مکتب مروست» طی مدت سه روز از ۲۰ تا ۲۲ مهرماه تجارب خودشان را با کودکان زادگاهشان به اشتراک خواهند گذاشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه با بیان این که قصه گویی در یزد به یک جریان تبدیل شده و تنها مختص آمادگی برای برگزاری یا حضور در جشنواره‌ها نیست، گفت: خوشبختانه استان یزد طی بیست و سه دوره برگزاری جشنواره قصه گویی در کشورمان حائز رتبه بوده و این حوزه را به عنوان یکی از فعالیت‌های تاثیرگذار در پرورش کودکان مورد اهتمام دارد.

قوامی در پایان در همین رابطه از آغاز مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی از ۲۵ مهرماه و به مدت سه روز در یزد خبر داد و گفت: این مرحله از رقابتها با حضور برترین قصه گویان استان در مجتمع فرهنگی هنری کانون برگزار خواهد شد و پیش درآمدی برای راهیابی برگزیدگان به مرحله منطقه‌ای و در ادامه مرحله کشوری خواهد بود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 برگزاری بیش از 42 برنامه در هفته ملی کودک  ، سیده عالیه قوامی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد

https://www.asianews.ir/u/8em
اخبار مرتبط
​ یزد - مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شهرستان خاتم اقدام به معرفی شخصیت موفق بومی کرد
یزد - بازدید شهردار منطقه بافت تاریخی یزد از مرکز فرهنگی، هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد به منظور بهسازی و زیباسازی محوطه بیرونی مرکز و نصب کتیبه های دیوارها انجام شد
یزد - کارگاه یک روزه مادر و کودک با موضوع بازی، قصه و نمایش در مرکز فرهنگی، هنری شماره ۳ یزد برگزار شد
یزد - مرکز فرهنگی، هنری مهریز به مناسبت هفته دولت و با هدف معرفی فعالیتهای کانون در هفته دولت اقدام به برگزاری برنامه همگام با فرزندان کرد
​ یزد - مرکز فرهنگی، هنری شماره یک یزد ویژه برنامه‌ای با هدف پیوند خانواده با کانون برگزار کرد
یزد - مرکز فرهنگی، هنری شماره یک کانون شهرستان اعضای نوجوان خود را با هدف آشنایی و حمایت از پیشه و هنر ریسندگی و بافندگی به بازدید از یک کارگاه تولیدی شال و روسری برد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید