صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۷
کد خبر: 12183
گزارشگر: 306
۳۰۴
۰
۰
۱
استانداریزد

مشکلات شهرستان اردکان را به جد مرتفع می کنیم

مشکلات شهرستان اردکان را به جد مرتفع می کنیم
یزد - استاندار گفت: مشکلات متعدد شهرستان اردکان را با کمک مسوولان دولتی و مدیران صنایع به طور جد مرتفع خواهیم کرد

آسیانیوز / یزد ؛ مهران فاطمی در نشست کارگروه توسعه شهرستان اردکان، این شهرستان را یکی از شهرستان های پر افتخار و تاریخی استان دانست و گفت: اردکان از شهرستان های عالم پرور، نخبه پرور و تاثیر گذار در سطوح استانی، ملی و بین المللی بوده، هست و خواهد بود.

استاندار یزد با اشاره به توسعه سخت شهرستان اردکان در سالیان گذشته؛ با توجه  به موقعیت، ظرفیت ها و مزیت های موجود در آن، خاطرنشان کرد: رویکرد و راهبرد اصلی ما باید به سمت توسعه نرم در شهرستان باشد که در این راستا باید دو محور ویژه نوآوری و فناوری وگردشگری را تعریف کرد و در آن مسیر گام برداشت.

 فاطمی با بیان اینکه جریان نخبه پروری از دل آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه علمیه صورت می گیرد، افزود: در رویکردهای کلان توسعه ای باید جریان نوآوری و فناوری و جوشش علمی، حمایت و تقویت شود تا رشد و بالندگی شهرستان اردکان متناسب با تراز و ظرفیت بالای مردم آن تدوام یابد.

استاندار یزد ادامه داد: باید از ظرفیت های بی بدیل موجود در جای جای شهرستان، در آثار ملموس و ناملموس و نیز اقدامات لازم الاجرا به لحاظ قرار گیری به عنوان یکی از شهرستان ورودی استان، حمایت شود و مسائل مربوط به آن ها با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه نباید 2 واژه  صنعت و کارخانه را به یک معنا تلقی کرد، تصریح کرد: صنعت به معنی طراحی و ماشین سازی بوده و نیروی کار آن را طراحان و مهندسین مجرب و متخصص تشکیل می دهد اما ورود خط تولید و ایجاد شغل به دنبال آن تعریف کارخانه  است که به کارگر نیاز دارد.

 فاطمی لازمه تدوام جریان نخبه پروری و بازگشت و تثبیت نخبگان و برگزیدگان در شهرستان و استان را حرکت واقعی در مسیر صنعت دانست و اساس آن را فناوری و نوآوری عنوان کرد.

استاندار یزد ادامه داد: پیگیری مسائل مربوط به شهرک های فناوری و IT مبتنی بر نگاه ویژه استان به حوزه فناوری و نوآوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه در حوزه توسعه، فهرست بلندی از مسائل اولویت دار وجود دارد، اظهارداشت: این فهرست بلند از مسائل و اولویت های توسعه و پیشرفت شهرستان نیاز به امام جماعت دارد که امامین جماعت آن ها  فرهنگ و محیط زیست است.

 فاطمی خاطرنشان کرد: روح حاکم بر کلیه تصمیمات و اقدامات ما باید روح فرهنگی، دینی، مذهبی و محیط زیستی با ملاحظات اجتماعی ما باشد لذا این راهبرد ها حتما باید در توسعه شهرستان دیده شود.

استاندار یزد ادامه داد: به جد از توسعه شهرستان مبتنی بر سند آمایش شهرستان و نظرات نخبگان و برگزیدگان و مردم عزیز این خطه دفاع و حمایت و پشتیبانی می کنیم.

وی با اشاره به وضعیت نابه سامان جاده دسترسی به روستای حاجی آباد زرین و گلایه های بسیار اهالی در این خصوص، گفت: ۵۰ کیلومتر دارای مشکل جدی، آسفالت و در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار یزد با اشاره به وجود تعداد زیادی مدرسه نیمه تمام خیری در شهرستان اردکان اظهارداشت: این گروه از مدارس با مساعدت خیرین و از محل مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن موجود شهرستان، با شعار هر واحد تولیدی یک مدرسه تکمیل شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

مشکلات شهرستان اردکان را به جد مرتفع می کنیم  ، مهران فاطمی استانداریزد

https://www.asianews.ir/u/8fd
اخبار مرتبط
یزد - استاندار با اشاره به موضوع آموزشی شدن بیمارستان ضیائی اردکان، خاطرنشان کرد: این امر می تواند مقدمه ای بر راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه باشد
یزد - نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع این شهرستان با وجود توسعه رو به رشد با مشکلات خاص روبروست که نیاز به بازنگری دارد
یزد - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان گفت: این شهرستان باید مقصد گردشگری و توریسم باشد نه اینکه گذرگاهی برای رسیدن به شهرهای دیگر، که لازم است با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای گردشگران به این هدف برسیم
یزد - طی حکمی از سوی وزیر کشور، حسین سبزواری به سمت فرماندار شهرستان اردکان منصوب شد
یزد - معاون فرماندار اردکان گفت: به همت شهرداری و دیگر ارگان ها جمع آوری سگ های بلاصاحب به شهر درحال انجام است
یزد - سرپرست فرمانداری اردکان گفت: ایجاد رعب و وحشت و القای حس ناامنی در بین شهروندان توسط مجرمین و تبهکاران از جرائم غیر قابل گذشت و نابخشودنی است
یزد - رییس بیمارستان ضیایی بیان داشت: بیمار ۲۸ ساله به‌عنوان اولین مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان اردکان شناسایی و مداوا شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید