صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
کد خبر: 12198
گزارشگر: 306
۳۱۹
۰
۰
۱
یادداشت / دکتر مهدی کریمی تفرشی

هنر تلفیق فرهنگ ایرانی با مدرنیته را بیاموزیم

هنر تلفیق فرهنگ ایرانی با مدرنیته را بیاموزیم
حال و روز بازار لوازم التحریر این روزها تعریف چندانی ندارد. هر چند در بحبوحه بازگشایی مدارس دغدغه اصلی خانواده ها خرید لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز تحصیل برای فرزندانشان است. اما گرانی سرسام آور اجناس و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده این بازار از رونق چندانی بر خلاف سالهای گذشته برخوردار نباشد
 به گزارش آسیانیوز ؛ اما قسمت تلخ تر ماجرا اینجاست که علیرغم اینکه تولیدکنندگان ایرانی تلاش در تولید لوازم التحریر زیبا و متنوع و مطابق سلیقه روز کودکان کرده اند همچنان بازار خرید لوازم التحریر خارجی داغ تر است.
 
کالاهای که اغلب بصورت قاچاق وارد کشور شده اند و با انواع طرح ها و نقش های رنگارنگ و متنوع بازار را احاطه کرده اند. قیمت ها بالاست و قدرت خرید مردم پایین. اما اینکه چرا هنوز بسیاری از خانواده ها به خرید این محصولات خارجی گران قیمت رغبت دارند یک علامت سوال بزرگ است.
 
بسیاری از والدین فکر می کنند لوازم التحریر خارجی با کیفیت ترند و برخی نیز به غلط تصور می کنند اگر لوازم التحریر خارجی برای فرزندشان بخرند آنها بهتر درس می خوانند و البته با کمال تاسف بخش زیادی از این انتخاب ها نیز به چشم و هم چشمی بر می گردد.
غافل از اینکه اینها تصورت اشتباهی است که از عدم آگاهی و شناخت و عدم فرهنگ سازی می آید.
چند سال باید آموزش و فرهنگ سازی و تبلیغات رسانه ای در کشور فراگیر شود تا فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی در کشور جا بیفتد؟
آیا تاکنون به این فکر کرده ایم که اگر ما به عنوان پدر و مادر و الگوی فرزندانمان امروز لوازم التحریر و اجناس ایرانی برای فرزندمان بخریم فردا آنها نیز این الگوی مهم را به عنوان یک فرهنگ و عادت می پذیرند و فرهنگ مصرف کالای داخلی نسل به نسل منتقل می شود؟
وقتی می گوییم فرهنگ سازی یعنی باید کودکان و نوجوانان امروز را با نمادها و شخصیت های ایران زمین آشتی دهیم. نیازها، روحیات و خواسته های نسل امروز را بشناسیم و در عین حفظ فرهنگ ایرانی همگام با مدرنیته پیش برویم.
ایران مظهر فرهنگی غنی و خاستگاه تمدن و شعر و هنر است. اینکه نسل امروز بتواند با عمق این فرهنگ و با اندیشه های ناب شعرا و هنرمندان و فلاسفه این سرزمین احساس قرابت و حس غرور کند قطعا نیاز به آموزش از سنین پایین نه تها در مدارس بلکه در کانون خانواده دارد.
اما با این حال این حقیقت را نباید نادیده بگیریم که امروز عصر دیجیتال است و نمیتوانیم از دنیای مدرن و اسب گریزپای تکنولوژی روز دنیا عقب بمانیم. تلفیق فرهنگ اصیل ایرانی با مدرنیته هنری لست که دیر یا زود باید در همه عرصه ها یاد بگیریم اگر می خواهیم کالای ایرانی انتخاب نسل امروز و فردای این سرزمین باشد و پابرجا بماند.
https://www.asianews.ir/u/8fs
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید