صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۰
کد خبر: 12249
گزارشگر: 306
۳۴۱
۰
۰
۲

تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت / پرداخت تا ۱۰۰ درصدی هزینه درمان بیماران خاص در یزد

تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت  /  پرداخت تا ۱۰۰ درصدی هزینه درمان بیماران خاص در یزد
یزد - مدیر کل بیمه سلامت استان از راه اندازی صندوقی جهت پوشش هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت به میزان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خبر داد

آسیانیوز / یزد ؛ « محمد دریجانی» به مناسبت هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران از تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت خبر داد و تصریح کرد: این صندوق بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت شامل بیماران اوتیسم، تالاسمی، هموفیلی، نارسایی مزمن کلیوی، ام اس، دیالیز، بال پروانه‌ای و چند بیماری مادرزادی را تحت خدمات رسانی قرار می دهد و از ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از هزینه‌های درمانی آنان را پرداخت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بیماران خاص حتماً باید در بخش دولتی تحت درمان قرار گیرند که در استان یزد نیز عمدتاً خدمات به این بیماران در مراکز درمانی دولتی ارائه می شود.

دریجانی خاطرنشان کرد: در حوزه ناباروری نیز با توجه به سیاست جوانی جمعیت، تمام هزینه‌های فرایند درمان زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته که در بخش دولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه ها پوشش داده می شود و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی با بیان این که میزان موفقیت در درمان ناباروری ۳۰ تا ۳۳ درصد است،‌ گفت: برای تعداد درمان در این حوزه محدودیتی نیز لحاظ نشده و حداکثر تا سه مرتبه در سال امکان بهره گیری از خدمات بیمه‌ای حوزه ناباروری قراهم شده است.

به گفته وی، خوشبختانه از شروع این طرح تاکنون ۳۵۰۰ زوج در استان مراجعه داشته‌اند لذا به صورت ویژه پرداخت‌هایی در این رابطه داریم.

دریجانی با اشاره به بهره مندی ۳۳۰ هزار نفر در استان از بیمه سلامت، گفت: این اداره کل ماهیانه ۳۳ تا ۳۵ میلیارد تومان پرداخت به مراکز درمانی دارد که البته ۷۰ درصد هزینه‌ها مربوط به بیماران سایر استانهاست. 

این مسئول با بیان این که هزینه درمان هر زوج نابارور بین ۷ تا ۱۲ میلیون تومان است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان در این رابطه از سوی بیمه سلامت به مراکز درمانی مربوطه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: هیچ محدودیتی در پوشش بیمه سلامت در استان نداریم، مگر آنهایی که خواستار درمان در مراکز بخش خصوصی را دارند و اخیراً نیز براساس آمارها استقبال خوبی را درخصوص مراجعه به مراکز دولتی شاهد هستیم.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت  /  پرداخت تا ۱۰۰ درصدی هزینه درمان بیماران خاص در یزد ، محمد دریجانی  مدیر کل بیمه سلامت استان یزد

https://www.asianews.ir/u/8h8
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید