صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۴ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۳۸
کد خبر: 12250
گزارشگر: 306
۲۵۳
۰
۰
۲

برگزاری ۳۱ رویداد سرمایه گذاری استانی با تمرکز بر ارزش دارای مزیت

برگزاری ۳۱ رویداد سرمایه گذاری استانی با تمرکز بر ارزش دارای مزیت
یزد - رئیس کمیته اجرایی رویداد «تا ثریا» در یزد با اشاره به برگزاری ۳۱ رویداد سرمایه گذاری استانی با تمرکز بر ارزش دارای مزیت، عنوان کرد: رویداد یزد بر محوریت سند تحولی استان بر پایه سند آمایش «یزد نوین» در موضوعات آب، اقتصاد، انرژی خورشیدی، پوشاک، سامان خانواده، سرمایه انسانی، کشاورزی، گردشگری، نساجی و ورزش برگزار خواهد شد

آسیانیوز / یزد ؛ « صادق زنده‌نور» در جمع اصحاب رسانه در رابطه با این رویداد ملی با اشاره به دریافت تاکنون ۱۱۴ نیاز فناورانه توسط دبیرخانه این رویداد در استان، گفت: ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های تاثیرگذار در زیست بوم علم و فناوری و اشتراک گذاری مسائل فناورانه توسط سرمایه گذار و سرمایه‌پذیر به سمت تولید محصول بهتر از اهداف برگزاری این رویداد است.

وی اظهار کرد:  رویداد ملی «تا ثریا» در استان یزد به همت قرارگاه جهاد علم و فناوری سپاه الغدیر استان یزد با همکاری ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، چهارشنبه یازدهم آبانماه در محل دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته اجرایی رویداد «تا ثریا» در یزد افزود: این رویداد که نخستین دوره خود را در استان یزد سپری می‌کند، قبلاً در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس، کرمان و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شد و عملاً یزد هفتمین استان برگزار کننده این رویداد ملی خواهد بود.

زنده‌نور در ادامه خاطرنشان کرد: در فاز دوم این رویداد شاهد برگزاری ۹ رویداد ملی در موضوعات «کشاورزی و امنیت غذایی»، «تعلیم و تربیت»، «صنعت»،‌ «معدن»، «انرژی»، «مدیریت شهری»، «جمعیت و خانواده»، «مسکن» و «بهداشت، سلامت و روان» با تمرکز بر تکمیل زنجیره‌های ارزش دارای مزیت خواهیم بود.

وی همچنین گفت: در فاز سوم این رویداد ملی برگزاری ۱۰ رویداد فناوری با موضوعات «اینترنت اشیا»، «کلان داده»، «هوش مصنوعی»، ‌«بلاک چین»، «فناوری همگرا»، ‌«واقعیت گسترش یافته»، «حمل و نقل الکتریکی»، «بیولوپی ترکیبی»،‌ «کشف بافت» و «علوم شناختی» به عنوان موضوعات نوظهور و اقتدارآفرین مد نظر است.

وی یکی از برنامه‌های جنبی این رویداد ملی را فعال کردن نمایندگی‌های استانی شرکت توسعه پیشگامان توسعه فرایند دانش که بر عهده سازمان بسیج علمی استانها گذاشته شده است، ذکر و اضافه کرد: در استان یزد تلاش شده از دو ظرفیت فعال زیست بوم علم و فناوری استان شامل قرارگاه جهاد علم و فناوری سپاه الغدیر و ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان با هدف جلوگیری از موازی‌کاری‌های معمول در این حوزه استفاده شود.

دبیر اجرایی رویداد ملی «تا ثریا» در استان یزد،  رفع نیازهای فناورانه دستگاه‌های مختلف را یکی از مهمترین رویکردهای اجرایی این رویداد ملی خواند و خاطرنشان کرد: این رویداد به دو شیوه اشتراک‌گذاری نیازهای فناورانه و به اشتراک‌گذاری نیازهای پشتیبانی دانش‌بنیان به کمک سرمایه گذار برگزار خواهد شد و در حقیقت با اشتراک گذاری مسائل فناورانه توسط سرمایه گذار و سرمایه پذیر به سمت تولید محصول بهتر گام برخواهیم داشت.

این مسئول عنوان کرد: در عین حال با توجه به این که هنوز در بین مدیران استانهای کشور شاهد ناآشنایی با ادبیات و الفبای دانش بنیان، نوآوری و مفاهیمی از این دست هستیم، امیدواریم با تعدد برگزاری این قبیل رویدادها علاوه بر اهداف برگزاری این برنامه‌ها، تلنگری بر مدیران در جهت ترویج فرهنگ سازی و اهتمام بیشتر آنها به این حوزه باشیم.

وی با بیان این که برخی دستگاه‌ها با توجه به شعار سال توجه بیش از پیش به این حوزه داشته‌اند، گفت: خوشبختانه در استان یزد با توجه به سبقه و پختگی در این حوزه، برگزاری این رویداد از  نگاه کارشناسی و تخصصی مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا علاوه بر تشکیل پنج کمیته در ستاد برگزاری، به پیشنهاد ستاد فناوری و نوآوری استان و نیز قرارگاه علم و فناوری سپاه الغدیر، ایجاد دبیرخانه دائمی این رویداد مورد تاکید است.

زنده‌نور با اشاره به رویکرد ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های تاثیرگذار در زیست بوم علم و فناوری استان، از برگزاری نمایشگاه فناوری تا ثریا با مشارکت ۵۰۰ تیم فناوری به عنوان یکی از دیگر رویدادهای تدوین شده در قالب این برنامه یاد کرد.

دبیر اجرایی رویداد ملی «تا ثریا» در استان یزد با بیان این‌ که رویداد ملی «تا ثریا» بسته‌ای از خدمات را به طرح‌های فناورانه ارائه خواهد داد، گفت: تاکنون بالغ بر ۱۱۴ مورد نیاز فناورانه از سوی بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۶۵ مورد در حوزه توسعه کسب و کار است.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

برگزاری ۳۱ رویداد سرمایه گذاری استانی با تمرکز بر ارزش دارای مزیت  ، صادق زنده‌نور  رئیس کمیته اجرایی رویداد «تا ثریا» در یزد

https://www.asianews.ir/u/8h9
اخبار مرتبط
یزد - رویداد ملی «تا ثریا» بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر و به حداکثر رساندن هم‌افزایی و همگرایی موضوعات مرتبط با زیست بوم علم و فناوری استان خواهد بود
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید