صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۲
کد خبر: 1226
گزارشگر: 49
۹۱۰
۱
۰
۲
آسیا گزارش می دهد:

ذخایر نفت آمریکا؛ مهمترین رقیب اوپک

ذخایر نفت آمریکا؛ مهمترین رقیب اوپک
قیمت نفت که امیدوار به کاهش عرضه اعضای اوپک پلاس بود، پس از انتشار گزارش ذخایر نفت آمریکا مجددا از روند صعودی خود بازگشت.
در حالی انتشار گزارش پیش بینی نشده از افزایش ذخایر نفت آمریکا، سبب عقب‌نشینی قیمت نفت شد که بنابر آمارهای موجود، سال ۲۰۱۹ رشد تقاضا برای نفت به ضعیف‌ترین نرخ خود از سال ۲۰۱۱ رسیده است. به نقل از اقتصادآنلاین قیمت نفت که امیدوار به کاهش عرضه اعضای اوپک پلاس بود، پس از انتشار گزارش ذخایر نفت آمریکا مجددا از روند صعودی خود بازگشت. بنابر اعلام آژانس انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 13 دسامبر با 4.7 میلیون بشکه افزایش به 452 میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیل‌گران انتظار کاهش 1.3 میلیون بشکه ای را داشتند.
در این میان هر بشکه نفت خام برنت با افت یک دلاری و عقب نشینی از کانال 65 دلار ، هم اکنون در محدوده 64 دلار و 78 سنت معامله می شود. همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس نیز با عقبگرد 50سنتی از سقف 60 دلار و 90 سنت به محدوده 60 دلار و 40 سنت بازگشته است. همانطور که پیش از این نیز تحلیل شده بود، مقاومت 60 دلاری برای نفت وست تگزاس بسیار با اهمیت است که در صورت از دست دادن مجدد این سقف، احتمالا شاخص وست تگزاس کار خود را در محدوده 55 دلار برای ابتدای سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.
تحلیل گران بر این اعتقادند که سال جاری میلادی رشد تقاضا برای نفت به ضعیف‌ترین نرخ خود از سال 2011 رسید که ناشی از کندی رشد اقتصاد جهانی و مناقشه تجاری آمریکا و چین بود که تمامی اقتصادهای جهان از جمله واردکنندگان بزرگ نفت در آسیا شامل چین و هند را متاثر کرد. فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین که هفته گذشته اعلام شد، از اختلافات تجاری دو کشور تنش‌زدایی خواهد کرد و ممکن است به دورنمای رشد تقاضا برای نفت در سال 2020 کمک کند. معامله گران نفتی انتظار دارند تقاضا برای نفت در مقایسه با رشد بسیار اندکی که امسال داشت در سال آینده بهبود پیدا کند.
البته به اعتقاد برخی تحلیل‌گران، همچنان بازار در اوایل سال آینده میلادی نیز به دلیل نامطمئنی از نتیجه جنگ تجاری، با کمبود تقاضا روبرو خواهد بود که اگر این کسری تا پایان سال ادامه یابد، اوپک به ناچار باید بازهم از تولید خود بکاهد
 
نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1ws
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
زهرا شاهرخی
۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
0

👍��


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید