صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۶ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۱
کد خبر: 12264
گزارشگر: 306
۲۴۴
۰
۰
۱
امام جمعه یزد

جوانان تحت تاثیر سخنان دشمنان اقتدار کشور را لگدمال نکنند / با پیروی از ولایت میتوان از آسیب ها محفوظ ماند

جوانان تحت تاثیر سخنان دشمنان اقتدار کشور را لگدمال نکنند / با پیروی از ولایت میتوان از آسیب ها محفوظ ماند
یزد - ​نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گفت: جوانان مراقب باشند که تحت تاثیر نقشه های دشمن و سخنان فتنه انگیزان و رسانه های آنها، عزت خود و اقتدار کشور را لگدمال نکنند

آسیانیوز / یزد ؛ آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد ضمن تسلیت شهادت زائران بیگناه و مظلوم حرم حضرت شاهچراغ در شیراز به دست کوردلان گرگ صفت اظهار داشت: دشمن سنگدلی و بی رحمی خود نسبت به ملت ایران را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به آیه آخر سوره آل عمران که می فرماید یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصابِرُوا وَرابِطُوا وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ بیان کرد: این آیه به نکاتی تاکید دارد؛ هم صبور باشید و هم دعوت به صبر کنید و هم در مسیر مقاومت و صبوری در کنار هم باشید.

ناصری یادآور شد: خداوند حتی در ادای فرایض دینی نیز بندگان خود را به صبر و استقامت و مداومت بر انجام آن، دعوت کرده است.

وی بیان کرد: سختی ها و گرفتاری ها نباید سبب شود که ارتباط با خدا، ولی خدا و ائمه اطهار(ع) قطع شود و افرادی که در مسیر خدا و دین و ائمه اطهار(ع) قرار دارند نباید به سراغ افراد دارای تفکرات الحادی و مادی صرف بروند. 

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه همواره باید پیرو ولایت باشیم افزود: اگر به دستورات خدا و ولی خدا عمل کنیم، روحیه مقاومت در ما تقویت می شود و می توانیم در مسیر دین و صراط مستقیم ثابت قدم و از لغزش ها به دور باشیم.

ناصری عنوان کرد: برخی در فتنه ها لغزش پیدا می کنند و پا روی خون شهدا می گذارند و با تبعیت از دستورات حرام خواران شرق و غرب، عزت و شخصیت خود را لگدمال می کنند که باید به خود بیایند و از این مسیر بازگردند.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) که از ایشان پرسیدند تقوا چیست؟ عنوان کرد: تقوا آن است که هر کجا خداوند متعال به تو امر کرده، حضور داشته باشی که اگر غیر از این باشد، خلاف تقواست.

وی بیان کرد: هر کجا که صحبت از کمک به مظلوم، یاری قرآن، یاری دین، یاری ولی خدا، یاری برادر دینی، یاری علم و ... است، باید حضور داشته باشیم و این تقوای الهی است.

ناصری تصریح کرد: امروز حضور در جمع اغتشاشگران و جمع افراد بی تفاوت، خلاف تقوای الهی است.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و سخنان امام راحل در مورد این نوجوان شهید بیان کرد: ایمان کامل، اعتقاد قوی به خدا، شناخت و معرفت الهی و آگاهی از تکلیف و وظیفه، از ویژگی های شهید فهمیده و دیگر شهداست و این افراد با این ویژگی ها پا در مسیر شهادت گذاشتند.

وی عنوان کرد: شهدا حقیقت دنیا و آخرت را درک کرده و مسیر خود را انتخاب کرده بودند و امروز نیز باید فرزندان خود را به همین مسیر هدایت کنیم.

ناصری با بیان اینکه باید به دین فرزندان این مرز و بوم اهمیت داده شود، افزود: افراد باید از دوران کودکی با قرآن و دین آشنا شوند تا هویت دینی پیدا کنند تا افرادی شبیه به حسین فهمیده و سایر شهدا بار بیایند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دین، اصل و اساس کار تربیتی است و با هویت دینی است که می توان از گزند آسیب هایی همچون آسیب های فضای مجازی مصون ماند.

وی با بیان اینکه ترویج دین در مراکز علمی ما کاهش یافته و به همین دلیل است که امروز عده ای به راحتی جذب دروغ های رسانه های صهیونیستی می شوند، اظهار داشت: اگر هویت دینی در فرزندان ما تقویت شده بود و اگر فرزندان ما قدرت تفکر و تعقل داشتند، به راحتی می توانستند میان درست و نادرست و حق و باطل، تفاوت قائل شوند.

ناصری ادامه داد: امیدواریم به زودی روزی فرا برسد که شاهد تقویت تدین، تعقل و تفکر در مدارس باشیم تا دانش آموزانی اهل تفکر و تعقل و تدین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز و در این برهه از زمان، مسئولیت ها در زمینه تربیت دینی فرزندان سنگین تر است، افزود: دشمن به دنبال این است که فرزندان ما را بی ثبات کند تا آنها را در دست خود بگیرند و به سمت اهداف خود هدایت کند.

ناصری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مدام در حال مراقبت هستند و ما نیز باید مراقب باشیم که دشمن نتواند سلطه پیدا کند و کشور را به نا امنی بکشاند و حادثه شیراز نشان داد دشمن از کوچکترین فرصت ها هم جهت ناامنی استفاده می کند.

وی تصریح کرد: باید بترسیم از روزی که خدا بر بی تفاوتی و بی تدبیری و سیاست بازی های ما غضب کند و باید حافظ خون شهدا باشیم و همراه ولایت و پا به رکاب ولایت باشیم تا کشور ما از گزند آسیب ها مصون بماند.

امام جمعه یزد یادآور شد: اگر قوی نباشیم دشمنان به ما فشار می آورند و جنگ ادراکی خود را قوی‌تر از گذشته پیش می برند اما خدا با ماست زیرا اگر غیر از این بود، فردی مثل قاسم سلیمانی نمی‌توانست یک تنه چندین   کشور را نجات دهد.

وی بیان کرد: دشمن میلیاردها دلار هزینه می کند تا مردم را تحریک کند اما عامه مردم ما بیدار هستند و امیدواریم بتوانیم با بیداری، ثبات قدم ملت و ولایتمداری آنها، پرچمی که با خون شهدا و سختی ها و دشواری های امام به دست ما رسیده را به دست امام زمان بسپاریم.

سید محمد جواد عرفانفر

 

جوانان تحت تاثیر سخنان دشمنان اقتدار کشور را لگدمال نکنند / با پیروی از ولایت میتوان از آسیب ها محفوظ ماند ، آیت الله محمدرضا ناصری   نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد

 

https://www.asianews.ir/u/8hm
اخبار مرتبط
​یزد - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور گفت: منبر و مسجد و وعظ، رسانه شیعه است که متاسفانه از آن غفلت شده اما در یزد چراغ آن هنوز روشن و پر فروغ است
یزد - امام جمعه بر لزوم تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر در زیرمجموعه دستگاه قضایی تاکید کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید