صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۵
کد خبر: 12311
گزارشگر: 213
۱۲۷۲
۰
۰
۱
ادعای جدید اروپا

آلمان گفت «همراه با ۸ کشور» ایران را تحریم می کند

آلمان گفت «همراه با ۸ کشور» ایران را تحریم می کند
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
به گزارش آسیانیوز، مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند که در آن افراد و سازمان های مرتبط با آنچه به‌کارگیری خشونت علیه معترضان در ایران نامیده، هدف قرار داده شده‌اند.

این نشریه آلمانی افزود که بر اساس طرح یادشده دارایی های افراد و موسسات تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان منع خواهند شد. این طرح قرار است در جلسه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در ۱۴ نوامبر بررسی شود.

برخی رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند نام ۳۱ شخصیت و نهاد ایرانی در این طرح قرار دارد.

دولت آلمان هیچ اظهارنظر فوری در این خصوص نداشته است. البته وزیر امور خارجه این کشور ۴ آبان‌ماه گذشته در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، مسائل حقوق بشری را بهانه کرده و گفته بود: ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های حقوق بشری بیشتری از سوی اتحادیه اروپا و بررسی فهرست اعضای خانواده افراد مسئول هستیم.

وی از بازنگری در روابط تهران و برلین سخن رانده و ادعا کرده بود که آلمان در حال تعلیق گفت‌وگوهای دوجانبه میان دو کشور است و «معدود ابزارهای باقی مانده در روابط تجاری و مالی را مورد بازنگری قرار می‌دهند. همچنین حضور موسسات فرهنگی فعال آلمان در ایران را کاهش خواهیم داد.»

اتحادیه اروپا و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را وضع کرده اند که با پاسخ متقابل ایران روبرو شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سخنانی پیرامون مسیر غیر سازنده، تکراری و شکست خورده اروپایی‌ها هشدار داد و تصریح کرد: برای ما مشخص هست که چند رهبر اروپا نگاه شکست خورده نسبت به تحولات دارند.

وی همچنین در توئیتی خاطر نشان کرد که طرف‌های اروپایی « با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شدند. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.»/
https://www.asianews.ir/u/8j2
اخبار مرتبط
فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی، روز جمعه اول مهر گفت به موفقیت مذاکرات احیای برجام امید چندانی نیست.
شکست‌های اخیر ارتش کرملین و از دست دادن اراضی اشغالی قابل توجه در هفته‌های اخیر، نخبگان سیاسی روسی را در توانایی و صلاحیت پوتین برای اداره اوضاع دچار تردید کرد.
مسئله تاثیر رمزارزها بر تحریم یکی از موضوعاتی است که بعد از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین، نگرانی بسیاری از دولتمردان جهان را برانگیخته است.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای برجام و بازگشت متقابل ایران و آمریکا به این توافق در وضعیت بن‌بست قرار گرفته است.
در پی ناکامی در دستیابی به توافق برای احیای برجام، نرخ دلار در بازار آزاد ایران به افزایش ادامه داد و روز چهارشنبه به ۳۲ هزار تومان نزدیک‌تر شد.
توافق برجام، باعث رفع تحریم صنایع فولادی و تغییرات بهای مقاطع آهنی می شود که در این مطلب، کارخانجات فولادی که این توافق بر آن ها تاثیر زیادی ندارد معرفی خواهیم کرد.
در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا شده است که وزرای این چهار کشور در خصوص «چالش‌های ناشی از ایران و تعهد برای همکاری جهت مقابله» با این چالش‌ها، رایزنی کردند.
یک روزنامه خارجی به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی گزارش داده که احتمال بازگشت ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای قبل از انتخابات ماه نوامبر کنگره آمریکا امکان پذیر نیست.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۴ شهریور گفت: «با تاسف باید بگویم که نسبت به ۲۸ ساعت پیش، اکنون برای احیای برجام کمتر اطمینان دارم».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید