صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۸
کد خبر: 12324
گزارشگر: 306
۳۵۲
۰
۰
۳

بالغ بر۹۷ درصد از جمعیت استان دارای نعمت گاز هستند / 513 هزار تعداد مشترکان گاز استان / 200 نقطه از تأسیسات گازی استان یزد در سیل اخیر تخریب شد

بالغ بر۹۷ درصد از جمعیت استان دارای نعمت گاز هستند /  513 هزار تعداد مشترکان گاز استان /  200 نقطه از تأسیسات گازی استان یزد در سیل اخیر تخریب شد
یزد - مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر حفاری و لوله‌گذاری شبکه گاز در استان تاکنون، گفت: هم‌اکنون ۲۴ شهر و ۷۰۳ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و بالغ بر۹۷ درصد از جمعیت استان دارای نعمت گاز هستند

آسیانیوز / یزد ؛ « سعید عقلی»  با بیان اینکه مصرف قریب به ۹۰ درصد گاز استان در بخش صنعت، کشاورزی و نیروگاهی،است  از اجرای عملیات گازرسانی به ۲۶ روستای دیگر استان خبر داد و گفت: هم اکنون علاوه بر تمام شهرهای استان، ۷۰۳ روستا نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد تعداد مشترکان گاز استان را ۵۱۳ هزار مورد ذکر کرد و گفت: هشت هزار و ۹۰۰ مشترک گاز استان دارای مصارف عمده هستند که بخشی از آنها صنایع و بخشی گلخانه‌ها و نیروگاه‌ها هستند به نحوی که  ۷۰ درصد سبد انرژی استان متعلق به بخش گاز است.

وی با بیان این که هم‌اکنون پنج طرح گازرسانی با ۲۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا، تجهیز کارگاه و انتخاب پیمانکار است، گفت: بودجه سرمایه ای امسال شرکت ۶۰۰ میلیارد تومان است که در سال آینده به یک هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان بدهی مشترکان بخش خانگی استان را ۵۰ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۵۰ میلیارد تومان و در بخش صنعت نیز بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان ذکر و بیشترین بدهی مشترکان صنعتی در استان را مربوط به صنایع فولادی و کاشی و سرامیک عنوان کرد.

عقلی در همین رابطه به فعالیت ۲۷ نیروگاه برق استان با استفاده از گاز طبیعی اشاره و اضافه کرد: سه هزار و ۴۰۰ گلخانه استان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تولیدات آنها به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به مصرف ۷.۷  میلیارد مترمکعبی گاز طبیعی در استان طی سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: ۸۹ درصد این میزان مصرف مربوط به بخش صنعت و نیروگاه‌های استان بوده و تنها ۱۱ درصد گاز مصرفی استان در بخش خانگی، تجاری و مصارف کوچک بوده است که البته در فصول سرد سال، سهم بخش خانگی به ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند.

این مقام مسئول  خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته مگر در صورت بروز مشکل در شبکه و تاسیسات، قطع گاز در استان اتفاق نیفتاده به طوری که به تدریج در حال به فراموشی سپردن قطعی گاز از سوی مشترکان هستیم.

وی افزود: شرکت گاز استان در جریان سیل امسال در استان تنها سازمان خدمات‌رسانی بود که به هیچ عنوان مگر در جریان تخریب منازل و قطع گاز آنها، دچار مشکلی در تاسیسات خود نشد و جریان مستمر خدمات دهی به مشترکان انجام شد.

عقلی گفت :  ۲۰۰ نقطه از تأسیسات گازی استان یزد در سیل اخیر تخریب شد که فوراً، بازسازی و وارد مدار شده است،.

وی در ادامه افزود : بیشترین مشکل شرکت در سیل ناهماهنگی های دستگاه های خدمت رسان بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد گفت :  از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۱۶۸ تماس با سامانه ۱۹۴ شرکت گاز استان به عنوان سامانه خدماتی این حوزه برقرار شده که منجر به ۱۷ هزار مورد ماموریت و عملیات شده است.

عقلی ضمن اشاره به در حال انجام بودن ۲۶ مورد عملیات گازرسانی به روستاهای استان به رغم انجام تعهدات استان در قبال گازرسانی به ۷۰۳ روستا، ابراز امیدواری کرد این روستاها که بعضاً گازرسانی به آنها در سال جاری بهره برداری خواهد شد، نهایتاً در سال آینده از نعمت گاز برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد ساخت و توسعه پستهای امدادی در مناطق مختلف استان در راستای تضمیین استمرار گازرسانی، نظارت بر ۵۴ ایستگاه‌ تقلیل فشار استان و افزایش ظرفیت چهار ایستگاه بزرگ CGS و همچنین گازرسانی به واحدهای نهضت ملی مسکن را از دیگر طرحهای در دست اقدام این شرکت عنوان کرد و گفت: با اجرای خط گاز کمربندی یزد ظرفیت برداشت گاز استان از خط گاز سراسری تا دو میلیون مترمکعب در ساعت افزایش خواهد یافت.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 بالغ بر۹۷ درصد از جمعیت استان دارای نعمت گاز هستند /  513 هزار تعداد مشترکان گاز استان /  200 نقطه از تأسیسات گازی استان یزد در سیل اخیر تخریب شد ، سعید عقلی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد

https://www.asianews.ir/u/8ja
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید