صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۵
کد خبر: 1233
گزارشگر: 49
۱۸۵۵
۱
۰
۱
امانوئل مکرون نخست وزیر فرانسه:

در برابر معترضان عقب نمی‌نشینم

در برابر معترضان عقب نمی‌نشینم
نخست‌وزیر فرانسه: دولت از اصلاح نظام بازنشستگی دست نمی‌کشد
خیابان‌های فرانسه همچنان شاهد اعتراض‌های گسترده مردم و معترضانی که به جلیقه‌زردها معروف شده‌اند، است، اعتراضاتی که در یک ماه گذشته به‌خاطر طرح دولت برای اصلاح قانون بازنشستگی بار دیگر اوج گرفت. طبق طرح جدید دولت امانوئل ماکرون سن بازنشستگی از 62 به 64 افزایش می‌یابد و برای بازنشستگی قبل از آن حقوق کمتری پرداخت می‌شود. همین طرح اعتراضات گسترده‌ای را باعث شد که در پیوند با اعتراضات جلیقه‌زردها که در ماه‌های اخیر اغلب در خیابان‌های فرانسه حضوری مداوم داشته‌اند، ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت.
در همین راستا بعد از آن که گزارش شد مذاکرات دولت فرانسه با سران اتحادیه‌های تجاری و کارگری این کشور برای پایان دادن به ۱۵روز متوالی اعتصاب بی‌نتیجه مانده، نخست‌وزیر فرانسه گفت: «دولت از اصلاح نظام بازنشستگی که محور اعتراضات اتحادیه‌های کارگری است دست نمی‌کشد.» به نقل از خبرگزاری یورو نیوز این در حالی است که فلیپ مارتینز، رئیس اتحادیه مهم کارگری موسوم به کنفدراسیون سراسری کار بعد از مذاکرات پنجشنبه با دولت فرانسه گفت: هیچ چیز جدیدی از این مذاکرات حاصل نشد و قرار است این اتحادیه برای ۹ ژانویه اقدامات اعتراضی خود را به اجرا درآورد.
همزمان نخست وزیر فرانسه گفت: دولت از اصلاح نظام بازنشستگی که محور اعتراضات اتحادیه‌های کارگری است دست نمی‌کشد. دولت فرانسه با اصلاحات مناقشه‌برانگیز نظام بازنشستگی، دنبال افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال و پایان دادن به یک سری از امتیازات بازنشستگی برای کارمندان بخش حمل و نقل است که در نظام فعلی از ۵۰ سال می‌تواند بازنشسته شوند. در این میان در ۱۵ روز گذشته فرانسه شاهد اعتصاب اعتراضی سراسری در واکنش به این اصلاحات بوده و انبوهی از معترضان نیز در پاریس و شهرهای دیگر تظاهرات کردند. این تظاهرات همچنان ادامه دارد.
میریام پیتو، یک معترض و روانشناس در یک بیمارستان دولتی به آسوشیتدپرس گفت: «شما زمانی که خودتان ۶۴ سال سن دارید نمی‌توانید در یک بیمارستان کارهای دشوار و طاقت فرسا انجام دهید و به بیماران سالمند خدمات ارائه دهید. ما دست کم در فرانسه تاکنون ندیده‌ایم یک فرد ۶۴ ساله مشغول به پرستاری باشد.» در این میان همچنان بخش حمل و نقل فرانسه به دلیل ادامه اعتراض‌ها گرفتار اختلال‌های سنگین در حرکت قطارها و پرواز هواپیماها بوده است.
اتحادیه‌های کارگری فرانسه برای از سر گیری اعتصاب سراسری خود در تاریخ ۹ ژانویه برنامه‌ریزی کرده‌اند. شرکت راه آهن دولتی فرانسه اخیرا از مسافران قطارها خواسته تا سفرهای خود را به دلیل مختل شدن خدمات قطارها به سبب اعتصابات به تاخیر بیندازند. روز پنجشنبه از مجموع ۵ قطار سریع السیر فرانسه تنها دو خط فعال بود و دیگر خطوط راه آهن این کشور نیز با اختلال رو به رو بودند. در پایتخت این کشور همچنین ۶ خط مترو کاملا تعطیل بودند. صاحبان فروشگاه در شهر پاریس اعلام کردند که اعتصاب‌ها شدیدا به کسب و کار آنها لطمه وارد کرده است.
یکی دیگر از بخش‌هایی که شدیدا از این اعتصاب‌ها لطمه خورده هتل‌ها و رستوارن‌ها بوده‌اند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه وعده داده که به دنبال بهبود اصلاحات بازنشستگی دولت خود است.
 
https://www.asianews.ir/u/1u3
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
زهرا شاهرخی
۱۳۹۸/۰۹/۲۹
5
0
0

👍��


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید