صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۰ آبان ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۹
کد خبر: 12367
گزارشگر: 306
۳۰۶
۰
۰
۱
گشت اتوبوس خبر شهرداری یزد این هفته خبرنگاران

بازدید از اجرای طرح های تکمیلی سیل بندهای یزد

بازدید از اجرای طرح های تکمیلی سیل بندهای یزد
یزد - شهردار یزد جهانی گفت : بدنبال وقوع سیل اردیبهشت و مردادماه سال قبل ، شهرداری یزد اقدامات خود در راستای مرمت بندهای خاکی و اجرای طرح های تکمیلی به منظور مهار سرریز این سدها و ایمن سازی شهر در برابر سیلاب را آغاز کرد

آسیانیوز / یزد ؛ ابوالقاسم محی الدینی در بازدید چهار ساعته این هفته گشت اتوبوس خبر از دو بند خاکی و آب بندها و گوراب‌های پایین دست آن در جمع اصحاب رسانه بیان داشت : سیل مردادماه یزد که به دنبال بارش‌های سیل آسا و بی سابقه در طول ۱۰۰ سال گذشته اتفاق افتاد، آسیب های بسیاری به منازل، معابر و تاسیسات شهری وارد کرد.

شهردار یزد افزود : مرمت، استحکام بخشی و اجرای طرح های تکمیلی سیل بندهای یزد از مردادماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه حوزه آبریز در خارج از شهر و یک مسیل در رودخانه کار مهار سیلاب و روان آبهای یزد را انجام می دهند، افزود: شهرداری متولی سیل بندهای خارج از شهر نیست و این مهم بر عهده شرکت آب منطقه ای است اما در راستای خدمت به مردم و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به آنها، منتظر هیچ دستگاهی نمی مانیم.

شهردار یزد ادامه داد: علاوه بر اینکه مسیر عبور آب مشخص شده، چاه های بسیاری احیا شدند و چند قنات نیز اصلاح شد اما ساماندهی قنات ها بر عهده میراث فرهنگی است و برای ایمن سازی کامل شهر سایر ارگان ها از جمله آب منطقه ای نیز باید به میدان بیایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهمترین تهدید شهر یزد، سیلاب است، عنوان کرد: در بالادست شهر یزد نیاز به چهار سیل بند احتیاطی داریم که هر یک از آنها بالغ بر ۳ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

محی الدینی در مورد ساماندهی مسیل داخل شهر یزد نیز بیان کرد: ساماندهی این مسیل بسیار هزینه‌بر است و تنها ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی و املاک پیرامون این مسیل نیاز است.

وی ادامه داد: البته اکنون راه این مسیل تا خیابان انقلاب باز است اما برای اینکه از حالت مخزن خارج شود، نیاز به آزادسازی بقیه مسیر دارد که در صدد اجرای آن هستیم.

شهردار یزد با اشاره به کمبود آب در یزد عنوان کرد: در صورت ساماندهی این مسیل، حتی می توان روان آبها را در این محل ذخیره کرد و از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

محی الدینی در خصوص اینکه  اکنون شهر یزد در برابر سیلی همچون سیل مردادماه ایمن شده است؛ اظهار داشت: شهر هنوز ایمن نیست و فقط توانسته ایم مسیر هدایت سیلاب را مشخص و باز کنیم اما ایمنی کاملی نداریم و در صورتی که بارش های مرداد ماه تکرار شود، بخشی از این اتفاقات دوباره رخ می دهد.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 بازدید از اجرای طرح های تکمیلی سیل بندهای یزد ،  ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد

https://www.asianews.ir/u/8kh
اخبار مرتبط
یزد - رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری در بازدید تور رسانه ای اصحاب رسانه بشرح فعالیت های سایت تفکیک و دفن زباله، کارخانه کمپوست، کمپ سگ های بی پناه و باسکول سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد پرداخت
پیام مهندس محی الدینی شهردار شهر میراث جهانی یزد در پی حادثه تروریستی و شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حرم شاهچراغ (ع) در شهر شیراز؛
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید