صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۳
کد خبر: 12386
گزارشگر: 306
۳۲۰
۰
۰
۱

رتبه چهارم یزدیها در قند خون ناشتا و اول اونسی در کشور / تشکیل 54 هزار پرونده درمانی در کلینیک تخصصی خانی / میزان مصرف انسولین یزد به نسبت جمعیت بالا است

رتبه چهارم یزدیها در قند خون ناشتا و اول اونسی در کشور / تشکیل 54 هزار پرونده درمانی در کلینیک تخصصی خانی / میزان مصرف انسولین یزد به نسبت جمعیت بالا است
یزد - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در کشور 5 یا شش بار در سال نظام مراقبت غیر واگیر را انجام می دهند که بر اساس آخرین گزارش ها بر اساس قند خون ناشتا استان یزد رتبه چهارم کشور را دارد و در شاخص اونسی نیز رتبه اول را داریم

آسیانیوز / یزد ؛ محسن میرزایی در جمع خبرنگاران بیان داشت : ما در کم تحرکی رتبه اول کشور را داریم زیرا 63 درصد از بزرگسالان ما فعالیت بدنی حداقلی را ندارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد : تمام تلاش ما باید مبتنی بر پیشگیری باشد و کمک جمعی به خوبی می تواند در این مسیر به ما کمک کند.

در کشور حدود 14 درصد از افراد بزرگسال دیابتی اند که در استان یزد این میزان 18 درصد است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: شاخص آگاهی دیابتی ها از بیماری در رتبه خوبی در کشور هستیم که تقریبا 90 درصد از دیابت خود اطلاع دارند و رتبه هشتم شناسایی را داریم.

 

میرزایی گفت: در زمینه درمان دیابت نیز استان ششم کشور هستیم و در شاخص کنترل افراد تحت درمان وضعیت خوبی نداریم که استان 22 در کشور هستیم و در درمان موثر تنها 6 درصد بیماران دیابتی ما تحت کنترل هستند.

 

وی ادامه داد: 64 درصد بزرگسالان یزدی ما یا اضافه وزن دارند یا دچار چاقی هستند و در این زمینه نیز 21 درصد از افراد ما شانس دیابتی شدن دارند که اگر رفتار سلامتی را تغییر ندهند به این مشکل دچار می شوند.

رئیس مرکز دیابت استان یزد،  نیز در این نشست با بیان اینکه تمامی خدمات مرکز دیابت یزد با تعرفه دولتی انجام می‌گیرد

روح‌الله عرب  گفت :  از سال 93 با همت حاج علی خانی از خیران یزد شروع به‌کار کرد، اظهار داشت: تاکنون هم حمایت‌های خانواده این خیر از مرکز دیابت یزد در حال انجام است.

با بیان اینکه فلسفه وجودی این مرکز اقدامات تحقیقاتی بزرگ در رابطه با دیابت است، گفت: تمامی خدمات این مرکز با تعرفه دولتی انجام می‌گیرد و به لحاظ کیفی هم بهترین خدمات توسط مجرب‌ترین کادر ارائه می‌شود.

 

این مقام مسئول بیان داشت : در حال حاضر حدود 54 هزار پرونده درمانی در این مرکز تشکیل شده و به صورت روزانه نزدیک به 500 تا 600 مراجعه حضوری به این مرکز برای دریافت خدمات درمانی و مشاوره‌ای انجام می‌شود.

 

عرب افزود: تمامی پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز نسخه الکترونیکی دارند و به صورت دقیق روند دریافت خدمات درمانی بیماران توسط این مرکز پایش می‌شود.

 

رئیس مرکز دیابت استان یزد، به برنامه‌های مرکز تحقیقات دیابت در ارتباط با فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها گفت: تمام تلاش ما بر آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر به ویژه دیابت قرار گرفته است.

 عرب خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم زنگ دیابت به صورت نمادین، برگزاری اردوی جهادی در یکی از مناطق کمتربرخوردار استان برای غربالگری و ویزیت دیابت اهالی روستا، برگزاری همایش دوچرخه سواری و جشنواره ورزشی تحت عنوان ورزش علیه دیابت از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دیابت است.

وی گفت :  تحقق این هدف که بتوانیم میزان خطر ابتلا به دیابت را به وسیله فرهنگ‌سازی کاهش دهیم نیازمند عزم جدی و همگانی است و همه باید در این زمینه تلاش کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد هم در این نشست، ادامه داد: محدودیتی در تامین داروهای دیابتی در یزد نداریم و به توانستیم اتفاقات بسیار خوبی را در این زمینه رقم بزنیم.

 

بهروز حیدری در ادامه افزود : در زمینه شاخص دریافت انسولین ما دو برابر سرانه جمعیتی استان آمار داریم و میزان مصرف انسولین یزد به واسطه تعداد بالای بیماران استان به نسبت جمعیت بالا است.

 

حیدری خاطرنشان کرد: هرچقدر هزینه مصرف داروهای دیابتی بالا باشد آن را به منزله پیشگیری از بیماری‌های بعدی می‌دانیم و به همین دلیل تلاش می‌کنیم که کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

 حیدری افزود: نکته نگران کننده این است که با وجود تامین دارو و در اختیار قرار دادن آن به افراد، باز هم قند خون تنها ر 30 درصد بیماران کنترل می‌شود و در حدود 60 تا 70 درصد بیماران با وجود مصرف دارو نمی‌توانند قند خون خود را کنترل کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: در حال حاضر مدل‌های مختلفی از انسولین در بازار داریم و در صورتی که چند هفته محدودیتی در توزیع یک مدل داشته باشیم، از انواع مختلف موجود در بازار جایگزین آن می شود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

رتبه چهارم یزدیها در قند خون ناشتا و اول اونسی در کشور / تشکیل 54 هزار پرونده درمانی در کلینیک تخصصی خانی / میزان مصرف انسولین یزد به نسبت جمعیت بالا است ،  محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ، روح‌الله عرب رئیس مرکز دیابت استان یزد  ، بهروز حیدری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد

https://www.asianews.ir/u/8l0
اخبار مرتبط
یزد - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و رئیس کنگره در جمع اصحاب رسانه بیان داشت : هفدهمین کنگره بین المللی جراحی‌ها و تکنیکهای کم تهاجمی با حضور تعداد زیادی فلوشیب جراحی لاپاراسکوپی داخل و خارج کشور به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار می شود
یزد - نشست خبری معاونان دانشگاه علوم پزشکی بمنظور ارائه فعالیت های بهداشتی درمانی علوم پزشکی یزد برگزار شد
یزد - کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری استان دوز یادآور را تزریق کردند
یزد - دکتر خطیبی در پیامی، به مناسبت ۱۷ مرداد ماه، روز خبرنگار از تلاش اصحاب رسانه قدردانی کرد
یزد - جوان ۲۱ ساله یزدی نجات بخش جان سه بیمار شد
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد: در شبانه روز گذشته، ۱۲۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده اند
یزد - داغ شدن و ترکیدن پاور بانک داخل اتومبیل، خودرو سمند کارمند دانشگاه علوم پزشکی یزد را به اتش کشید
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی: آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد به کمتر از ۶۰ تن رسید
یزد - رئیس، معاونان و برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به مناسبت هفته سلامت به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند
یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از افزایش آمار بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد نسبت به روز گذشته خبر داد
یزد - اسلامی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان یزد ، مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه را در کارنامه خود دارد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید