صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۴
کد خبر: 12393
گزارشگر: 306
۲۴۰
۰
۰
۱
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس

آمار مهاجرین و اتباع در ایران بیش از جمعیت 73 کشور دنیاست/ متاسفانه حتی سامانه ای برای اطلاعات اتباع نداریم

آمار مهاجرین و اتباع در ایران بیش از جمعیت 73 کشور دنیاست/ متاسفانه حتی سامانه ای برای اطلاعات اتباع نداریم
یزد - دکتر جوکار با اشاره به اینکه متاسفانه حتی سامانه ای برای اطلاعات اتباع نداریم، گفت: آمار مهاجرین و اتباع در ایران بیش از جمعیت 73 کشور دنیاست
آسیانیوز / یزد ؛ دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در صحن علنی مجلس با محکوم کردن اقدام رئیس جمهور فرانسه، گفت: نشست این رئیس جمهور با یک عجوزه در جهت مقابله با جمهوری اسلامی بود ولی خودشان به این مسئله آگاهی دارند که فتنه آنها در کشور با شکست مواجه شده و اینها احمق های تاریخی هستند که درس و عبرت از تاریخ نمی گیرند.
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس عنوان کرد: همانگونه که تاریخ نشان داده، روسای جمهور آمریکایی ها نابود می شوند ولی جمهوری اسلامی ایران همیشه با اقتدار به مسیر پیشرفت خود ادامه می دهد.
آمار مهاجرین و اتباع در ایران بیش از جمعیت 73 کشور دنیاست
جوکار در توضیح طرح تاسیس سازمان ملی اقامت، عنوان کرد: قانون اقامت مربوط به سال 1310 شمسی بوده که هیچ گونه کارآمدی در حوزه اقامت ندارد، امروز بیش از 5 میلیون نفر مهاجر و اتباع خارجی در کشور داریم و 73 کشور دنیا آمار جمعیتیشان کمتر از 5 میلیون نفر است، با نگاه به این آمار می توان دریافت که چه باری بر کشور تحمیل می کند.
وی ادامه داد: این مهاجرین از یارانه های پنهان ما استفاده می کنند، مالیات و عوارض نمی دهند، بسیاری از اشتغالات را بدون اینکه تاثیری بر تولید ناخالص ملی داشته باشند، اشغال کرده اند؛ خرده فرهنگ هایی توسط این مهاجرین و اتباع وارد کشور ما شده و متاسفانه بر فرهنگ اصیل کشور تاثیر گذاشته، امروز اگر بخواهیم این موضوع را مدیریت کنیم، راه آن چیست؟
نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس گفت: طرح ساماندهی اتباع خارجی در کمیسیون امور داخلی کشور و شورهای مجلس داشتیم، دولت محترم نیز لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت را ارائه کرد و این طرح و لایحه با هدف ساماندهی اتباع تحت عنوان سازمان ملی مهاجرت با یکدیگر ادغام شد.
جوکار اظهار داشت: بحث این است که اقامت را ساماندهی و یک قانون مناسب در این خصوص داشته باشیم و این مشکلاتی که برای کشور در حوزه های فرهنگی، امنیتی پایان دهیم.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با ابراز تاسف از اینکه سامانه ای برای جمع آوری اطلاعات فردی اتباع در کشور نداریم، گفت: 25 دستگاه متولی امر اتباع و مهاجرین در کشور هستند ولی چه اقدامی کردند؟ الان در حوزه های انتخابیه به واسطه مشکلاتی که اتباع و مهاجرین ایجاد کرده اند شاهد اعتراضاتی از سوی مردم هستیم.
جوکار با بیان اینکه امروز در دنیا بحث مهاجرت، بحث اصلی است، گفت: دنیا در راستای مقاصد سیاسی و منافع خود مهاجر می پذیرد ولی ما بدون توجه به این مسائل، به راحتی مهاجر می پذیریم و آنها از یارانه ها و خدمات کشور بدون اینکه خروجی داشته باشند، استفاده می کنند.
وی افزود: همه دستگاه ها در کمیسیون حضور و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح کنند و ما نیز بی تفاوت نخواهیم بود و حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

آمار مهاجرین و اتباع در ایران بیش از جمعیت 73 کشور دنیاست/ متاسفانه حتی سامانه ای برای اطلاعات اتباع نداریم ، دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس

https://www.asianews.ir/u/8l7
اخبار مرتبط
یزد - نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس گفت: مدیران کل استان مشکل بیمارستان 150 تختخوابی تخصصی سرطان یزد را حل کنید زیرا راه اندازی آن سبب رفع مشکلات بسیاری از مردم کشور می شود
یزد - نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت : فرهنگیان نیازمند درمانگاه و بیمارستان تخصصی و خدمات درمانی رایگان هستند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید