صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۷
کد خبر: 12434
گزارشگر: 306
۲۱۸
۰
۰
۱
عضو اتاق تعاون و کارافرین برتر کشور مطرح کرد

تفاوت بخش خدمات با بخش صنعت وابستگی به زیرساخت‌های حوزه آی تی است

تفاوت بخش خدمات با بخش صنعت وابستگی به زیرساخت‌های حوزه آی تی است
یزد - کارافرین برتر کشور و استان یزد تفاوت بخش خدمات با بخش صنعت را وابستگی به زیرساخت‌های حوزه آی تی دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه طی ماه‌های اخیر در این حوزه با مشکلات قابل توجهی روبرو هستیم

آسیانیوز / یزد ؛ « محمدرضا رضائی نژاد» در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان که با حضور استاندار یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی و جمعی از کارآفرینان برتر استان یزد برگزار شد گفت : راهکار کنترل نقدینگی قابل توجه در جامعه و کاهش آسیبهای مربوط به آن را حرکت به سمت کارآفرینی اجتماعی نوین خواند و اظهار کرد: این مدل از کارآفرینی با کنار هم قرار دادن سرمایه‌های خرد مردم و دارایی‌های صنعتگران و کارآفرینان، دست یافتنی است.

 عضو اتاق تعاون کشور با اشاره به مسائلی که بخش خدمات در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: با ادامه روند کنونی شاهد تعدیل قابل توجه نیرو کار خواهیم بود و تبعات آن در آینده‌ی نه چندان دور نمایان خواهد شد.

عضو هیئت امنای پارک علم و فناوری یزد ادامه داد: از طرفی کارآفرینان نیز توان راه‌اندازی مجموعه‌های بزرگتر و کارآمدتر را بدون نگرانی از تامین سرمایه خواهد داشت.

این کارآفرین نمونه کشوری در پایان نیز خاطرنشان کرد: با حرکت در این مسیر شاهد کاهش قابل توجه نقدینگی و آسیب‌های مربوط به آن خواهیم بود.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان بر حمایت ویژه از این بخش و در نظر گرفتن تسهیلات شرایط خاص برای فعالان حوزه خدمات تاکید کرد.

رضایی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعریف کارآفرینی، گفت: بر اساس این تعریف، چهار مدل کارآفرینی وجود دارد که شامل کارآفرینی اقتصادی سنتی، اقتصادی نوین، اجتماعی و اجتماعی نوین هستند.

با اشاره به نقدینگی قابل توجه در جامعه، گفت: راهکار کنترل این نقدینگی حرکت به سمت کارآفرینی اجتماعی نوین است.

عضو اتاق تعاون کشور در توضیح این مدل از کارآفرینی نیز گفت: با کنار هم قرار دادن سرمایه‌های خرد مردم و دارایی‌های صنعتگران و کارآفرینان اعم از زمین، سوله، ساختمان و همچنین ارتباطات و تجربیات، می‌توان به این مدل دست یافت.

این کارآفرین برتر افزود: در این نوع از کارآفرینی، سرمایه در گردشی که بانکها برای تامین آن با مشکلاتی روبرو هستند، توسط سرمایه‌گذاران خرد تامین شده و این سرمایه‌گذاران، ارزش افزوده بالاتر از سود بانکی دریافت می‌کنند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 تفاوت بخش خدمات با بخش صنعت وابستگی به زیرساخت‌های حوزه آی تی است ، محمدرضا رضائی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان


https://www.asianews.ir/u/8mb
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید