صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۹
کد خبر: 12484
گزارشگر: 213
۴۰۳
۰
۰
۲
نوسانات بازارهای مالی

طلا آرام شد؛ دلار همچنان گران می شود

طلا آرام شد؛ دلار همچنان گران می شود
در حالی که قیمت طلا و سکه با نوسانات روزهای گذشته خداحافظی کرده و اندکی آرام گرفته است، قیمت دلار همچنان سر به گران شدن دارد.
به گزارش آسیانیوز، قیمت طلا و سکه امروز از تب و تاب افتاده‌ و بازار روندی آرام را طی می‌کند؛ طلای 18 عیار افزایش اندکی داشته و سکه امامی همچنان در کانال 17 میلیون تومانی پایداری می‌کند.

قیمت طلا و سکه امروز با نوسانات روزهای گذشته خداحافظی کرده و اندکی آرام گرفته است. معاملات هر گرم طلای 18 عیار امروز روی قیمت یک میلیون و 529 هزار تومان بازگشایی شده بود؛ در حال حاضر هم قیمت طلا در سطح یک میلیون و 532 هزار تومان قرار دارد.

تجارت نیوز نوشت قیمت سکه امامی هم که برای دو روز در کانال 17 میلیون تومانی پایداری می‌کرد، امروز این سطح را برای مقطعی کوتاه از دست داده بود. اما اکنون در سطح 17 میلیون و 48 هزار تومان قرار دارد. این سکه در ابتدای روز روی قیمت 16 میلیون و 975 هزار تومان بازگشایی شده است؛ حباب سکه امامی اکنون دو میلیون و 71 هزار تومان است.

قیمت سکه بهار آزادی هم امروز با رشدی اندک مواجه بوده است؛ این سکه امروز روی قیمت 16 میلیون و 147 هزار تومان بازگشایی شده بود که حالا با رشدی اندک به 16 میلیون و 152 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی در حال حاضر یک میلیون و 307 هزار تومان است.

نیم‌سکه امروز 9 میلیون و 250 هزار تومان معامله می‌شود و حباب آن یک میلیون و 831 هزار تومان است.


ربع سکه هم 6 میلیون و 250 هزار تومان قیمت خورده و حباب آن اکنون 2 میلیون و 533 هزار تومان است.

در همین حال سکه گرمی هم به 3 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و حباب آن روی رقم یک میلیون و 669 هزار تومان قرار دارد.

کندشدن آهنگ رشد قیمت طلا و سکه با افزایش سرعت رشد دلار همزمان شده است که می‌تواند فرضیه کوچ پول از این دو بازار به سمت یکدیگر را تقویت کند. چرا که همزمان با افزایش سرکوب در بازار ارز، بازار طلا و سکه صعودی پرشتاب را آغاز کرده بود؛ حالا اما همزمان با رشد مجدد قیمت دلار، بازار فلز گران‌بها آرام گرفته است./
https://www.asianews.ir/u/8no
اخبار مرتبط
روز گذشته قیمت سکه طلا ضرب امامی در معاملات بازار تهران از مرز کانال 17 میلیون تومانی عبور کرد که به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی در اثر سیاست‌های ایجاد شده از سوی نهاد بازار‌ساز در جهت جلوگیری از نوسانات نرخ ارز، عده‌ای از معامله‌گران به خرید و فروش سکه روی آورده‌اند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که محرک اصلی آغاز صعود بزرگ بازار سرمایه نرخ تورم و جهش قیمت ارز (کاهش ارزش پول ملی) بوده است.
یک کارشناس بازارهای مالی پیش بینی کرد اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در مذاکرات رخ دهد یا توافقی صورت نگیرد، دلار آماده شروع روند صعودی شدن را در بازار کشور دارد.
در پی ناکامی در دستیابی به توافق برای احیای برجام، نرخ دلار در بازار آزاد ایران به افزایش ادامه داد و روز چهارشنبه به ۳۲ هزار تومان نزدیک‌تر شد.
براساس سخنانی از مقامات آمریکایی درباره پایان جنگ روسیه و اوکراین و خسارات وارد شده به نیروهای روسیه به نظر می رسد تمام شدن جنگ محتمل باشد.
دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد؛ روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۴۰۰ تومان بود؛ در حالی که این روزها مناسبات ایران با جهان تاثیر بسزایی در نوسان شدید نرخ دلار خواهد داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید