صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۹
کد خبر: 12525
گزارشگر: 213
۱۱۴۴
۰
۰
۲
خبر مهم معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش

تغییرات و برنامه ریزی جدید در کنکور ۱۴۰۲

تغییرات و برنامه ریزی جدید در کنکور ۱۴۰۲
تغییرات و برنامه های جدیدی از سوی یک مقام مسئول در سازمان سنجش، برای کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعلام شده است.
به گزارش آسیانیوز، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش آموزش کشور تخلف برنامه‌های مالی و پشتیبانی و همچنین اقدامات شورای حفاظت برای برگزای کنکور 1402 را تشریح کرد.

محمدحسین حاجیلو گفت: رشد هزینه‌های مترتب بر آزمون‌ها، شامل دستمزد نیروی انسانی عوامل اجرایی دست‌اندرکار، رابطان، مراقبان جلسات آزمون و حراست، هزینه‌های پشتیبانی و مواد مصرفی شامل هزینه‌های تأمین کاغذ، چاپ، نگهداری سامانه‌های اینترنتی، حمل‌ونقل و همچنین پذیرایی مختصر در جلسات آزمون، بیش از نرخ اعلامی تورم بوده است.

حاجیلو افزود: درخواست افزایش هزینه ثبت‌نام آزمون‌ها بر اساس بهای تمام شده فعالیت‌های آزمون از بهمن‌ماه سال 1400 در دستورکار قرار گرفته که با توجه به حساسیت موضوع، بیش از 600 ساعت بررسی‌ کارشناسی در این زمینه صورت پذیرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های مستقیم برگزاری آزمون، شامل حق‌الزحمه طراحان، پشتیبانی سامانه ثبت‌نام، خرید ملزومات مصرفی، خرید کاغذ، سلفون، دستگاه شخصی‌سازی، کارتریج، حمل‌و‌نقل محموله دفترچه‌های سوالات و پاسخنامه به مراکز برگزاری آزمون، استفاده از فضا و عوامل اجرایی مراکز مجری آزمون، حق‌الزحمه عوامل حفاظت آزمون و غیره است.

به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به توانمندی‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان در امر برگزاری قبل و حین آزمون، گفت: ساختار و تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور با محوریت توجه به هوشمندسازی و امنیت شبکه و فضای مجازی، اصلاح شده است. تمرکز سازمان سنجش آموزش کشور بر برگزاری آزمون‌های هوشمند و الکترونیکی در سال‌های آینده با کمک مراکز و مؤسسات آموزش عالی است.

متخلفان در کنکور
محمدحسین حاجیلو در مورد کشف تجهیزات تقلب در آزمون‌ها و کنکور سراسری، جدیدترین ابزار تقلب، راه‌های جلوگیری از تقلب، روش تقلب با تجهیزات الکترونیکی، نیز مطالبی را مطرح کرد و افزود: مدت‌هاست که کمیته حفاظت آزمون‌ها در سازمان سنجش تشکیل شده و مراحل دستورالعمل این کمیته در نهادهای ذیربط تحت بررسی است.

حاجیلو بر شناسایی مصادیق جدید تقلب و تخلف با توجه به پیشرفت فناوری به مواردی از قبیل تجهیزات تصویربرداری، هندزفری نامرئی، تجهیزات انتقال اطلاعات مبدل‌ها و مولدها، هندزفری‌های الکتریسیته، مغناطیس و الکترومغناطیس، امکانات هندزفری‌های نامرئی و انواع تجهیزات سیم‌کارت‌خوان، تأکید کرد.

وی گفت: برخی از داوطلبان بدون آگاهی از قوانین، مرتکب جرم می‌شوند. باید به راهکارهای جلوگیری از استفاده تجهیزات تقلب پرداخت و ضمن پیشنهاد برای افزایش کارایی به آموزش عوامل بازدید بدنی، آگاه‌سازی کلیه عوامل اجرائی از انواع دستگاه‌های تقلب، استفاده از تجهیزات آشکارساز، طراحی و ساخت دستگاه آشکارساز جاذب با استفاده از مهندسی معکوس پرداخت.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مطرح کرد: تمام محیط فضای مجازی به‌صورت دقیق رصد می‌شود و برخورد قاطعی با متخلفان انجام می‌شود. به طور قطع سازمان سنجش به دنبال تحقق عدالت آموزشی است و یکی از نمادهای آن، برخورد قاطعانه این سازمان با گروه‌های متخلف اخاذی‌کننده از داوطلبان است که با یاری ضابطان قضایی، پلیس فتا، پلیس امنیت شناسایی می‌شوند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

محمدحسین حاجیلو با تشکر از ضابطین قضایی، پلیس فتا، پلیس امنیت در راستای برقراری عدالت آموزشی برای ایجاد فضای امن و رقابت سالم، خاطرنشان کرد: لازم است که داوطلبان بر اساس دانش و توانایی‌های شخصی خود آماده شرکت در آزمون و کنکور شوند و تحت‌تأثیر برخی تبلیغات غلط فرصت‌سوزی نکنند و سرنوشت خود را به کسانی که درصدد برهم زدن نظم و امنیت، تخلف و کلاهبرداری هستند گره نزنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر حاجیلو در پایان گفت: ما به عنوان خدمت‌گزاران فرزندان خانواده‌های ایرانی، به دنبال ایجاد فضای امن و آرام به منظور برگزار کردن هرچه بهتر آزمون‌های سراسری و فراهم نمودن بسترهای امن در جهت رقابت‌های سالم هستیم و این اطمینان را به داوطلبان می‌دهیم که از زحمات و منافع آنها دفاع کرده و تمامی ظرفیت‌های قانونی با هماهنگی مسئولان اجرایی، قضائی و قانون‌گذاری به‌کارگیری خواهد شد./
https://www.asianews.ir/u/8os
اخبار مرتبط
براساس گزارش ها فرصت تمدید شده برای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، ساعت ۲۴ امشب دوشنبه بیست و چهارم مرداد به پایان می‌رسد.
تقلب در کنکور ۱۴۰۱ موجب ضایع شدن حق دانش‌آموزان شده است. در این نوشتار قصد داریم درباره روش‌های صحیح موفقیت در کنکور و بررسی روش‌های نوین تقلب بپردازیم.
همایش ۱۶ تیر ماه موسسه آموزش عالی آزاد نگاره، گروه آموزشی دکتر محمدی
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید