صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ آذر ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۵
کد خبر: 12533
گزارشگر: 306
۴۲۷
۰
۰
۱

مانور زلزله و ایمنی در مدارس اردکان برگزار شد

مانور زلزله و ایمنی در مدارس اردکان برگزار شد
یزد - همزمان با سراسر کشور، بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی با حضور 24 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان اردکان برگزار شد
آسیانیوز / یزد ؛ معاون برنامه ریزی و امور عمرانی  فرماندار  در آئینی که به همین مناسبت به صورت نمادین در دبستان دخترانه مادر با حضور مسئولان شهرستان و  تنی چند ازاعضای مدیریت بحران برگزار شد گفت: با توجه به اینکه کشور ایران بر روی گسل زلزله قرار دارد، برگزاری چنین مانورها و آموزش‌هایی برای مواقع بحران و آمادگی دانش آموزان، اولیا و خانواده‌ها و مربیان و معلمان بسیار ضروری است.
رضا رضایی  بیان کرد: اجرای مانورها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی بویژه در مدارس موجب تقویت آمادگی جامعه و آشنایی با شیوه‌های مقابله با بحران‌ها و حوادث می‌شود تا در مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشند.
او با تقدیر از همکاری همه دست اندر کاران و ارگان‌ها در برگزاری این مانور در شهرستان یادآور شد: دانش آموزان آموزش‌هایی را که در این مانور فرا می‌گیرند به خانواده خود انتقال دهند.
در این آئین، زنگ مانور ایمنی و زلزله به صدا در آمد و سپس یکی از مربیان جمعیت هلال احمر شهرستان در مورد سناریو این مانور و برنامه‌های آن به دانش آموزان توضیحاتی ارائه داد.
 
نحوه پناه گیری در کلاس و محوطه، حملو انتقال مصدوم، مداوا، اطفای حریق و ...  از نکات آموزشی در این مانور بود که به دانش آموزان آموزش داده شد.
این مانور در مدارس اردکان  با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» برگزار شد و دانش آموزان با اقدامات لازم قبل، حین و بعد از زلزله آشنا شدند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

 

مانور زلزله و ایمنی در مدارس اردکان برگزار شد ؛ رضا رضایی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی  فرماندار 

https://www.asianews.ir/u/8p0
اخبار مرتبط
یزد - فرماندار اردکان گفت: فرهنگ احترام به یکدیگر و قانون، حلقه گمشده جامعه کنونی است که نیاز به آموزش دارد
یزد - فرماندار اردکان در دیدار های تهران به پیگیری تفاهم نامه ایجاد شهرک صنعتی 2 ، ایجاد دانشکده فنی دختران و تجهیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردکان پرداخت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید