صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۶
کد خبر: 12543
گزارشگر: 213
۲۰۳۵
۲
۰
۱۱
پس از فروش فوق ‌العاده شرکت خودروساز

تقلب در قرعه‌ کشی ایران‌خودرو؟

تقلب در قرعه‌ کشی ایران‌خودرو؟
در حالی که هفته گذشته فروش فوق ‌العاده ایران خودرو؛ از سوم تا ششم آذر ماه همراه با قرعه کشی انجام شد، از روز گذشته مسایلی پیرامون تقلب در نتایج این قرعه کشی مطرح شده است.
به گزارش آسیانیوز، هفته گذشته بود که فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو انجام و نتایج آن اعلام شد. اما حالا شائبه و شایعه تقلب در نتایح قرعه‌ کشی محصولات ایران خودرو مطرح شده است. ماجرا چیست و واکنش این خودروساز چه بوده است؟

به نقل از تجارت نیوز، هفته گذشته فروش فوق ‌العاده ایران خودرو از سوم تا ششم آذر ماه انجام و قرعه کشی آن هم در هم آذر ماه انجام شد. قرعه کشی که در آن محصولاتی مانند پژو پارس سال، سورن پلاس دوگانه سوز و وانت آریسان2 عرضه شد.

اما از روز گذشته این مساله مطرح شده است که در اعلام نتایج قره کشی ایران خودرو تقلب صورت گرفته است.

واکنش ایران خودرو به تقلب در قرعه کشی
با طرح ماجرای تقلب در قرعه کشی ایران خودرو، این خودروساز اطلاعیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد: «فرایند قرعه‌کشی با نظارت دقیق نهادهای ذیربط انجام می‌شود و بر همین اساس نتایج نیز پس از صحه‌گذاری توسط این نهادها به اطلاع مشتریان می‌رسد و با توجه به الگوریتم تعریف شده و نظارت چند ارگان، امکان دخالت در نتایج به هیچ وجه میسر نیست.»

این گزارش همچنین اضافه کرده که در فاصله زمانی موجود میان قرعه‌کشی تا اعلام نتایج، کنترل‌های نظارتی توسط نهادهای مرتبط انجام می‌شود و پس از حصول اطمینان نسبت به صحت آن، نتایج به اطلاع متقاضیان می‌رسد.

این گروه خودروسازی اعلام کرده اگرچه «شائبه دخالت در نتایج قرعه‌کشی پیش از این نیز مطرح شده، اما مستنداتی دال بر وجود تخلف ارایه نشده و این ادعا به تایید نهادهای بازرسی نرسیده است، لذا تاکید می‌شود، در صورت وجود شواهد و مستندات، با ارایه به مراجع ذیربط، نسبت به پی‌گیری و اثبات آن اقدام شود. ایران خودرو همچنین به متقاضیان خرید خودرو هشدار داده، مراقب افراد سودجو و فرصت طلب باشند و در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را به نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی اطلاع دهند.»

پیشینه قرعه‌کشی‌های ایران‌خودرو
پیش از این هم قرعه کشی‌های ایران خودرو و اعلام نتایج آن با حواشی بسیاری همراه بود. چندین بار این خودرو ساز اعلام کرد که نتایج قرعه کشی آماده است اما در اعلام آن تاخیر چند روزه داشت. همان زمان هم برخی مدعی شده بودند که این تاخیر دلایل خاص خود را دارد و شائبه تقلب و تخلف مطرح شد./
https://www.asianews.ir/u/8pa
اخبار مرتبط
آمارسالانه هفده هزار نفر تلفات جاده ای نشان از این است که هنوز اقدام عملیاتی در بحث کیفی سازی خودروهای داخلی که قیمتشان گاها دو برابر قیمت برخی خودروهای وارداتی است انجام نشده و هنوز جاده های کشور جولانگاه ارابه های مرگ است.
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از جریمه 64 میلیارد ریالی برای راننده خودرو قاچاق در یزد خبر داد
مدیرعامل شرکت بازرگانی بین المللی ایدرو از برگزاری هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در نمایشگاه بین المللی تهران خبر داد و گفت: بیش از 70 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی جهت نمایشگاه قطعات و لوازم خودرو اختصاص یافته که برای اولین بار در این متراژ و مساحت نمایشگاه قطعات برگزار می شود
خریداران و فروشندگان خودرو تحلیل‌های مبهمی را در برابر خود می‌بینند و در نهایت اتخاذ تصمیم به خرید خودرو یا فروش آن به امری بسیار دشوار تبدیل می‌شود.
بعد از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو در هفته گذشته، حالا آن طور که نماینده‌های مجلس می‌گویند طبق این آیین‌نامه قرار است خودرو‌های کمتر از ۱۰هزار دلار با تعرفه‌ای زیر ۲۰درصد وارد کشور شوند و بررسی های اقتصادی نشان می‌دهد قیمت خودرو‌های ارزان‌قیمت وارداتی احتمالا در رنج قیمت ۱۸۰تا ۳۲۰ میلیون تومان خواهد بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ملیحه صابری مقدم
۱۴۰۱/۰۹/۱۳
5
0
0

سلام واقعا من فرزند ششم هست. چندبار ثبت نامکردم برنده نشدم. به خاطر ابن امتبازات بچه دار شدم. وگرنه توی این اقتصاد الان نمی شد. انتطار داریم هر چه زودتر برنده بشیم تا ی کم از مشکلاتمون حل بشه. ممنون

علی
۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
0
0

تقلب در قرعه کشی با برنامه نویسی صورت می‌گیرد چون قرعه کشی با استفاده از نرم افزار هستش پس راحت برنامه نویس میتونه یک سری کد ملی را در برنامه مشخص کند و از گردونه انتخاب خارج نکند و در واقع اونها در نتیجه بعنوان برنده ظاهر شوند بازرس و نهادهای نظارتی کدهای برنویسی را در اختیار ندارند و نمیتوانند تخلف رو شناسایی کنند


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید