صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۴
کد خبر: 12560
گزارشگر: 213
۷۹۶
۰
۰
۲
فهرست اکونومیست از گران‌ترین و ارزان‌ترین نقاط جهان در ۲۰۲۲

بعد از دو شهر جنگ زده؛ تهران «ضعیف ترین شهر جهان» برای زندگی شد+عکس

بعد از دو شهر جنگ زده؛ تهران «ضعیف ترین شهر جهان» برای زندگی شد+عکس
در فهرست جدید اکونومیست که به نوعی نشان‌دهنده قدرت اقتصادی شهرهای جهان است، تهران در بعد از دمشق و طرابلس جنگ‌زده سومین شهر ضعیف دنیا از منظر اقتصادی و برای زیست شهروندانش به شمار می آید.

به گزارش آسیانیوز، گزارش جدید اکونومیست از هزینه زندگی در شهرهای جهان منتشر شد. در سال جاری هزینه زندگی در سنگاپور، نیویورک و تل‌آویو بیش از سایر شهرها بوده و کمترین هزینه را هم دمشق، طرابلس و تهران داشته‌اند.

در فهرست جدید اکونومیست از گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای دنیا که به نوعی نشان‌دهنده قدرت اقتصادی این شهرهاست و تهران در این فهرست بعد از دمشق و طرابلس جنگ‌زده سومین شهر ضعیف دنیا از منظر اقتصادی و برای زیست شهروندانشان  به شمار می آید.

 نکته مهم این که هزینه زندگی دلاری پایین لزوما به معنای رفاه و راحتی شهروندان نیست. بلکه یکی از مهم‌ترین اثرگذارها بر هزینه زندگی قدرت ارز و اقتصاد کشورهاست. به همین دلیل است که دمشق و طرابلس، پایتخت لیبی، به عنوان دو پایتخت جنگ زده و نیمه ویران کم‌ترین هزینه‌ها را به دلار دارند. اما اگر هزینه نسبی (هزینه به درآمد) را در این شهرها بسنجیم اتفاقا جز سخت‌ترین و بدترین شهرها برای زیست شهروندانشان می‌شوند.

اکونومیست 2022

اکونومیست در این نظرسنجی تا سال گذشته برای محاسبه شاخص هزینه زندگی در تهران از نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کرد. اما در گزارش جدید با ذکر این نکته که نرخ ارز رسمی، ارزش ریال را زیادی نشان می‌دهد از نرخ ارز واقعی بازار آزاد استفاده کرده است. همین اتفاق هم باعث شده تا تهران بعد از دو شهر جنگ زده پایین‌ترین نرخ هزینه را داشته باشد./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/8pq
اخبار مرتبط
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره به آخرین وضعیت دو توله یوز کشف شده در توران و احتمال انتقال آن‌ها به تهران گفت: این اتفاق در حیات وحش و طبیعت کشوری که درحال توسعه است، اعتبارات و امکانات آن برای حفاظت کشور ضعیف است و فرهنگ‌سازی کافی درباره حفاظت از تنوع زیستی آن انجام نشده، رخ می‌دهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد آذر و دی ماه سال گذشته در مناطقی از تهران امکان خرید آپارتمان‌هایی با سطح قیمتی ۷۰۰ میلیون تومان وجود داشت؛ اما در حال حاضر محدوده قیمتی این خانه ها به یک میلیارد تومان رسیده است.
کاهش تولید در برابر افزایش تقاضا به صورت خودکار منجر به پدیده ای کاملا قابل درک و فهم به نام شکاف تورمی می شود.
همچنانکه گزارش های متعدد محیط زیستی ایران در سال های اخیر، از احتمال بیابانی شدن و خشکسالی وسیع در بخش های بسیاری از مناطق کشور حکایت کرده اند، رسانه‌ها از نارضایتی مردم همدان و شهرکرد نسبت به عدم پای‌بندی دولت به جدول زمان‌بندی مدیریت آب خبر داده‌اند.
ایران با توجه به قرار گرفتن در کمربند خشک جهانی، تغییر پذیری شدید اقلیمی، بارش تنها معادل یک سوم متوسط جهانی، خشکسالی‌های متعدد، مصرف بالای آب و محدودیت‌هایی از این قبیل، به تنوع کشت محصولات غذایی و کشاورزی به روش‌های متنوع نیاز دارد.
یک متخصص منابع آب و خاک از سانسور آمار سدها پس از سیل سال ۱۳۹۸ خبر داد و نوشت که سدهای ایران به دلیل لایروبی نشدن پایین دست و مدیریت نامناسب رهاسازی آب، نمی توانند سیل را مهار کنند!
در حالی که در دهه های اخیر بحران مدیریت آب و مشکلات محیط زیست، به اساسی ترین دغدغه های اقتصادی، انسانی و اجتماعی کشورمان بدل گشته، قطعنامه «حق برخورداری از محیط زیست سالم و پایدار» با رای ممتنع ایران مواجه شده است!
این روزها با توجه به گزارش ها و ویدیوهای وایرال شده درباره آسیب رساندن افراد به محیط زیست و کشتار حیوانات و با اشاره به کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب سال ۱۳۹۹ و جایگزین کردن مجازات های دیگر در این باب، این ایده که فرد آسیب زننده به حیوان(مانند افرادی که سگ ها را شکنجه می کنند یا می کشند) در مراکز نگهداری حیوانات به صورت رایگان به صورت دو یا یک سال کار کند، اتفاق جالبی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید